DMS - Mirrors

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
Mijn deelname voor dit jaar, normaal zou je een stampende detroit achtige house of technotrack verwachten maar er bestaat meer muziek om te maken. Dit keer een track samen met mijn pa gamaakt, hij heeft de gitaarparts gedaan.
Veel gebruik gemaakt van de SE1 en de Korg Stage Echo SE-300.
Synths zijn verder de Andromeda en Jx3P en zit er een echte cabasa in.
De track voelt wat sinister en drukkend aan, jaren 80 new wave stijl.
Een goede zang zou dit nummer mijnsziens afmaken.
 

Attachments

  • DMS - Mirrors (new mix) extra.mp3
    5,8 MB · Bekeken: 184
Ja, deze herken ik! Prachtige track man! Zoals ik je eerder heb laten weten, doet die gitaar me op sommige momenten heel sterk aan Frankie Goes To Hollywood (Relax intro) denken en de synth aan Genesis (Home by the Sea sfeertje). Laat ik beide nummers nou helemaal geweldig vinden. En deze track vond ik toen al mooi en nu nog steeds. Ik vind het knap dat je met een beperkt arsenaal aan akkoorden toch zo'n track van start tot eind boeiend weet te houden. Ik denk niet dat zang de track beter gaat maken.

Mooi gedaan :okdan:
 
Trippy :D
En gedurft om er met de gitaar door te spelen
De dingen die me te binnen schoten bij het luisteren naar dit liedje :
INXS - Never Tear Us Apart (strings)
Natural Born Killers (gitaar sound)
The Virgin Suicides (door die heel kenmerkende 80's sound waar je track mee begint)

Mijn enige puntje als aanmerking op de gitaar is dat het duidelijk herhaalde loopjes (lange samples) zijn, wat ik persoonlijk minder rijm met spelen op een gitaar. Ik snap wel de moeilijkheid, want strak spelen bij geklokte instrumenten is lastig...)

The Orb feat David Gilmour - Metallic Spheres (aanrader! voor trippy sounds met volgens mij in één keer ingespeelde gitaar pingels door David Gilmour)

Cheers :okdan:
 
Hey Mr.RQ, dank voor je complimenten!
Het punt van aanmerking vind ik terecht, dat is n.l iets geweest waar we hier over hebben zitten tobben en toch gekozen hebben om de beste loops te pakken. Het klinkt inderdaad veel organischer en opener als je ze in 1 keer inspeelt. Ondanks dat mijn vader een zeer goede gitarist is zit er dan in zo'n studio situatie altijd wel weer een stukje tussen waar je je wat minder bij voelt en aangezien je het honderden keren gaat luisteren stoor je je er uiteindelijk weer aan. Wellicht wordt het toch nog in 1 keer ingespeeld.

Ik ga de genoemde tracks zeker luisteren! dank voor je feedback!
groet,
Ammer
 
Een van je best geslaagde producties. Ik snap heel goed de "druk" van de studio (zo voel ik ook, nergens klinkt het zo goed als thuis zeg maar :D)
 
Dank Pablo! Het is meer dat studio muzikant een heel ander vak is dan een live of podium muzikant. Live in combinatie met een band of instrumenten kan het af en toe wat minder strak door de waas van het geluid van de rest. In de studio moet alles loeistrak of je moet wat los gaan jammen en later die stukken gebruiken. Een gitarist die in de studio stukken inspeelt voor poptracks o.i.d zijn weer van een heel ander (correcter) slag
 
Ondanks dat ik niet van hele lange tracks houd kon ik hier niet de pauze/stopknop indrukken. Zeer fijn zeg! Thanks!

Dat puntje van kritiek over dat in 1 take moeten opnemen valt niet heel erg op hoor, het valt natuurlijk op omdat het zo'n sferische track is. Ik vind het in ieder geval niet storend. Het gebeurd echt heel vaak dat er verschillende takes aan elkaar geplakt worden. Ook in grote producties. Voor de meeste gitaristen hoe goed ze ook zijn is opnemen in 1 take best zenuwslopend in studioverband. Ondanks dat... Goed gedaan!
 
Dankje man, goede feedback en inderdaad over die takes, soms heb je geluk en staat het er in 1 x mooi op, de andere keer analyseer je met z'n allen het materiaal en moet je er toch iets van maken. Ik herriner me dat mijn pa ook iets aan zijn vinger had wat bepaalde noten en glides weer extra moeilijk maakten en dan idd de druk om het goed te doen als de record knop aanstaat. Moet wel zeggen dat voor mezelf deze track maken een echt gevoel van productie omvatte, ook omdat ik altijd veel gebruik maak van analoge spullen en je daar soms ook eigenaardigheden mee hebt plus dat mijn pa ook echt een harde werker en criticus is mbt het beste eruit halen ten behoeve van het proces. Ik heb nog een paar van dit soort dingen op de plank die ik graag af zou zien maar ben het type muzikant van de juiste energie of anders heeft het geen zin geforceerd iets in elkaar te zetten. Gefühl ist alles :)
 
fraai

fraai

heel fraai, mooie sfeer. doet mij wel denken aan Depeche Mode instrumental tracks
en dus goed!

groet Richard
 
Lekker, mooie geluiden ,maar na 4min zit ik er wel doorheen, de gitaar drijft de boel wel lekker op,maar een paar distorted akkoorden of solo, zou het wel naar the next level brengen, blijft een beetje te ingetogen en mist IMHO dus wat contrast. Maar zeer zeker mooi! Ik hoor er trouwens meer symfonische rock in dan Depeche Mode... :D
 
Thanks Raphie, Ik houd nou eenmaal niet van de standaard pop formule dat je in 4 minuten door je track heen moet rossen, het is meer in de gedachte van filmmuziek met idd een symf rock touch, daarom laat ik hem op een gegeven moment ook gewoon lekker lopen. Ik zou er meer aan kunnen sleutelen en dingen toevoegen maar dat haalt denk ik de basis kracht zoals ik hem zelf voel weg. Een gitaar solo'tje zou wellicht niet misstaan of wat losse vulstukken maar daar heb ik die flagiolettes weer voor ingezet. Dank voor alle leuke reacties tot zover, doet me goed
 
Erg mooi. Hoewel ik er normaal voor ben, denk ik dat een vocal weinig toevoegd in deze song omdat er geen duidelijke verse-chorus structuur is. Goed gemaakt en mooi geluiden, nice one!
 
Heerlijke klanken en erge fijne sfeer, inderdaad sinister en drukkend, maar op een prettige manier. In de meeste gevallen kan lange een track die meer als sfeer bedoeld is en geheel in het dezelfde akkoord blijft, me niet tot het eind boeien. Deze wel, dank zij de mooie klanken in combinatie met enige variatie. Sterker nog, ik ga er vaker naar luisteren!
 
Back
Top