Keith Flint overleden

Sneu, leek me een toffe peer.. Hij gaf samen met Maxim The Prodigy het edgy rock image. Iets wat muzikaal genie Liam nodig had..

Hiphop en hun album 'Experience' waren voor mij de reden om ook wat te gaan proberen op muziekgebied. Dikke breakbeats en catchy vocal samples uit hiphop platen, het was de perfecte combi voor mij. De 1e 3 albums waren echt geniaal..

 
Laatst gewijzigd:
Hij schreef muziekteksten, hij zong ze in de studio en live. Natuurlijk was hij veel meer de entertainer en Liam veel meer de muzikant in de groep, maar om Flint nu géén muzikant te noemen omdat zijn teksten niet al te uitgebreid zijn, vind ik er ook wel dik over.

Correctie: hij improviseerde zijn teksten meestal ter plekke, dus "schrijven" tussen aanhalingstekens. Noem Keith een dichter die zijn improvisaties uitboerde over liam's beats, prima. Maakt van een dichter nog geen muzikant. Zingen heb ik Keith ook nog nooit op kunnen betrappen. Keith debuutalbum is zelfs kort voor geplande release gecancelled en nooit meer uitgebracht. Daar zou je toch wel iets uit af kunnen leiden.

Kortom: Keith Flint, dancer and entertainer. We zullen je missen. :okdan:
 
Zingen heb ik Keith ook nog nooit op kunnen betrappen. Keith debuutalbum is zelfs kort voor geplande release gecancelled en nooit meer uitgebracht. Daar zou je toch wel iets uit af kunnen leiden.

Check hun cover van L7's 'Fuel my fire'
 
Jammer .. maar this niet anders.
 
Tragisch ja. De bijdrage van The Prodigy aan de moderne (elektronische) muziek als rave/punk- en liveact staat buiten kijf. De bijdrage van Flint aan de sound, het imago en de energie van de shows van The Prodigy staat buiten kijf. Hij heeft direct met zijn teksten en zang en indirect met zijn look, dans en als persoonlijkheid meer betekend voor de muziek dan dit hele forum bij elkaar. Hem diskwalificeren als muzikant getuigt vooral van een heel benauwend referentiekader.
 
Hij heeft ... meer betekend voor de muziek dan dit hele forum bij elkaar. Hem diskwalificeren als muzikant getuigt vooral van een heel benauwend referentiekader.

Huh, dit gaat mij even boven de pet. Iemand gaat dood, pleegt zelfmoord zelfs, en dan gaan we een discussietje voeren of hij wel of geen muzikant was? En of hij wel of niet veel voor de muziek heeft betekend? Lijkt me niet zo gepast, toch? En doorrrrrrrrrr.
 
Laatst gewijzigd:
Smaken en kleuren verschillen voor iedereen.
Ik vond niks aan dat, in mijn oren agressieve, geschreeuw, of het nou van hem kwam of van een ander.
Naar mijn mening maakt mijn kettingzaag een mooier geluid.
Voor mijn part... next! :walker:

Cheers,
Exo. :mega:

ik wist niet eens wie die gozer was. :?
ja misschien ben ik nog jong voor mijn 26 jarige leeftijd *D
dus die moest ik ff opzoeken en beluisteren.
maar zo i zo wens je niemand dat toe en vooral niet zo jong.
dus rust vredig onder de grond. :engel:
 
Laten we eerlijk zijn, al Keith's teksten bij elkaar kun je op een enkel bierviltje uitschrijven.

Hij maakte/schreef/improviseerde muziek, dus hij was muzikant. Punt uit.

Dat hij niet voldoet aan jou beeld van een muzikant, wil niet zeggen dat hij dat niet was.
 
ik wist niet eens wie die gozer was. :?
ja misschien ben ik nog jong voor mijn 26 jarige leeftijd *D
dus die moest ik ff opzoeken en beluisteren.
maar zo i zo wens je niemand dat toe en vooral niet zo jong.
dus rust vredig onder de grond. :engel:

Kende je de muziek van Prodigy wel? Anders heb je een leuke ontdekkingstocht voor de boeg. Ook als je het totaal je ding niet zou zijn. Samen met Underworld twee bands die underground rave naar het grote publiek kregen zonder al te veel wijzigingen. En interessant om te horen hoe zij synths en samplers gebruiken in hun muziek.
 
Hij maakte/schreef/improviseerde muziek, dus hij was muzikant. Punt uit.

Noem mij een nummer dat Keith geschreven heeft. Kan je niet want Keith was geen muzikant maar een danser en "mc".

Maar goed, ben er wel een beetje klaar mee en zit nog vol in de rouw om Luke Perry, dus dooooorrrrr!
 
De band Flint met het nummer Aim 4 van het nooit uitgebrachte album in 2003. R.I.P.

[video]https://rutube.ru/video/645214529260911ba4357147b2836fc5/?fbclid=IwAR3OgMdzCvUGdoD5zNxcvvaGyt5Bs4HiVRml7CoW8vqAMXnTHrLxNFzhJLA[/video]
 
Echt waar in het prive was die man de braafheid zelve.
 
Back
Top