Mini / Poly

De 2044 wel, daar zijn 2 klonen van. De vco chips zijn nog niet gekloond.

Voor wat betreft de sh 101; ik weet niet hoe behringer het filter heeft gemaakt, maar een sh101 gebruikt een cem 3340 voor de vco en een roland ir3109 als vcf chip.
Zo ver ik weet is de vcf chip niet gekloond en heeft behringer vermoedelijk alleen een vergelijkbaar circuit gebouwd.

Dank! Ik dacht hier gelezen te hebben dat die ssm’s door on chip van behringer gedaan worden maar nog niet precies hetzelfde klinken. Maar ik kan mij keihard vergissen.

Die Belgische gast die juno 106 chips maakt zegt met een clone bezig te zijn van de ir3109.

Ik zag net ook een smd versie op een dip socket. Welke ze als origineel verkopen. Ik zal effe verder kijken of ik normale foto’s van die chip kan vinden want ik smd klinkt mij als nieuwer.

Hier nog de ms101/sh101 vergelijk video. De sh heeft zoveel meer silk in het filter. Maar veel geluiden komen goed genoeg in de buurt.

https://youtu.be/6NqaegXGbtE

verder ga ik er vanuit dat behringer gewoon alle gewilde synths gaat doen. Althans dat hoop ik. Dus dat dit een fake tekening is maakt helemaal niet uit. :D
 
Ik denk dat ulli gaat voor een ms20 cloon . Dat is meer in lijn der verwachting. Zo verantwoord. ( voor hem zelf bedoel ik dan).
 
en weer begrijp ik niet wat je zegt. eerste 2 zinnen prima, daarna ben ik je weer kwijt. wonderlijk
 
en weer begrijp ik niet wat je zegt. eerste 2 zinnen prima, daarna ben ik je weer kwijt. wonderlijk

Dan reageer je toch gewoon niet? :D Is wel zo vriendelijk. Begrijp de zin verder prima, maar niemand verplicht je 'em te lezen.

Misschien is het mogelijk het topic sowieso te verhuizen? Duidelijk geen nieuws, straks geloven mensen het nog.
 
Dank! Ik dacht hier gelezen te hebben dat die ssm’s door on chip van behringer gedaan worden maar nog niet precies hetzelfde klinken. Maar ik kan mij keihard vergissen.

Die Belgische gast die juno 106 chips maakt zegt met een clone bezig te zijn van de ir3109.

Ik zag net ook een smd versie op een dip socket. Welke ze als origineel verkopen. Ik zal effe verder kijken of ik normale foto’s van die chip kan vinden want ik smd klinkt mij als nieuwer.

Hier nog de ms101/sh101 vergelijk video. De sh heeft zoveel meer silk in het filter. Maar veel geluiden komen goed genoeg in de buurt.

https://youtu.be/6NqaegXGbtE

verder ga ik er vanuit dat behringer gewoon alle gewilde synths gaat doen. Althans dat hoop ik. Dus dat dit een fake tekening is maakt helemaal niet uit. :D

Dank voor de link! Ik was wat sceptisch over de MS-101, maar na deze video vind ik het toch wel behoorlijk dichtbij het origineel komen!
 
Back
Top