Repro-5 public beta

Release van U-he

Repro-5_SynthKeys.jpg


https://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=494717
 
Test..

2 keer hetzelfde (via midi ;)) afgespeeld.. geluiden voor zover mogelijk gematched maar 1 van de 2 is een rev3 (hardware versie)..
Misschien niet ieders favo geluid maar ik vind het lekker klinken.. :)

Heb zojuist ook het wav bestand erbij gezet (omdat het kan..)
 

Attachments

  • Testen.mp3
    1,4 MB · Bekeken: 78
  • Testen.wav
    6,3 MB · Bekeken: 76
Laatst gewijzigd:
En nog wat met het filter heen en weer bewogen..
2 takes, en wederom geprobeerd het zo indentiek mogelijk te laten klinken..
 

Attachments

  • filtertraveltest.mp3
    2,7 MB · Bekeken: 79
  • filtertraveltest 1-2.wav
    5,8 MB · Bekeken: 84
  • filtertraveltest 2-2.wav
    5,8 MB · Bekeken: 75
Laatst gewijzigd:
Ik vermoed dat de eerste de plugin is, de tweede heeft wat meer 'phasy' beweging zeg maar. Al ken ik de hele prophet-5 ook niet echt goed...
 
Nog een kleine sitenote.. * heb de opnames 2 keer in verschillende volgorde gezet.. (too much info :D )
Dus als je een gokje doet, misschien aangeven of je post #24 of #25 beoordeeld maar het is al wel duidelijk dat het lastig is.. :)
 
Laatst gewijzigd:
ah, ik zag alleen maar de eerste post, nu ook de tweede.

Bij de tweede post lijkt het tweede deel ook weer wat levendiger en de eerste strakker. Vind ze allebei mooi, maar dat levendige geeft net iets meer.
 
Ik hoor zelf eigenlijk nog wel verschil.. maar dat uit zich niet zozeer in de levendigheid.. Maar een P5 heeft sowieso wat opwarm tijd nodig om alle stemmen strak te tunen.. in het eerste half uur heb je best veel verschillen onderling, (of misschien is minder uniformiteit tussen de oscilators onderling een betere omschrijving) wat het ook wel meer levendiger kan maken.

De Repro 5 heeft bij 'tweaks' wel wat instellingen.. maar ik zou graag nog een instelling van de tune per stem hebben zoals bij die CS80 van Arturia.. die kan echt behoorlijk levendig klinken daardoor.

Had ook nog even gekeken naar de CPU load op een i7 3770.. maar valt me eigenlijk alles mee. 1 plug-in met 5 stemmen in Ableton 9.x 64 bit geladen verbruikt 10% van de CPU met de HQ aan.. hopelijk gaan ze dit ook nog aanpassen zoals in de Diva.. waar je het renderen/freezen en monitoren in HQ (divine) of gewone kwaliteit kunt selecteren.

attachment.php
 

Attachments

  • CS80.jpg
    CS80.jpg
    91,2 KB · Bekeken: 79
Laatst gewijzigd:
Diva en OP-X hebben ook per voice tuning opties. OP-X zelfs glide per voice, weet niet zeker of dit ook in Diva kan. Aangezien Diva in elk geval al die per-voice tuning heeft zou ik het ook in Repro-5 verwachten?
 
ah, ik zag alleen maar de eerste post, nu ook de tweede.

Bij de tweede post lijkt het tweede deel ook weer wat levendiger en de eerste strakker. Vind ze allebei mooi, maar dat levendige geeft net iets meer.

En snappier en de summing van de 2de is romiger, breder en voller. Voorbeeld 1 is veel meer 2 dimensionaal.

Maar doe maar een lage tonen acid lijn test met veel env naar filter. OB6 vs obx was een wereld van verschil.

En zit er geen rev1/2/3 switch op?
 
Omdat het zwarte vrijdag is vandaag zal ik jullie niet langer in spanning houden en uit de doeken doen wat nu de plug- en de hardware versie was. :)

post #24 Eerste fragment: Repro5, tweede Prophet 5
Post #25 Eerste fragment: Prophet 5, tweede Repro 5.

Hoop niet dat ik nu mensen voor het hoofd stoot?? :) Ik hoor zelf ook wel verschillen idd.. de decay op het filter had iets korter gemogen.. en het tunings verschil tussen de oscs iets meer..
Maar het geen wat mij opvalt is dat de plug-in nog steeds een soort scherp-achtig randje heeft.. het is niet heel erg aanwezig, zoals bv bij een Juno 6/60 plugin Tal-U know tov de hardware maar dit is dus een detail wat mij stoort in emulaties.. uiteindelijk valt het in een mix (gelukkig) minder op maar als je een paar uur gefocused aan het luisteren en vergelijken bent is dat toch het detail wat me een klein beetje stoort..

Het is wel duidelijk dat het geluid van deze plug-in dus gewoon ontzettend goed is. :) Ik weet niet of het nog beter kan worden als dit.. als er bv nog meer rekenkracht wordt ingezet?
Had gisteren ook de Repro 5 nog even vergeleken met Diva.. en die lijkt toch een stukje lager te zitten qua CPU verbruik..
Maar goed.. goeie plug dus.. Nu nog een JP8 emulatie van dit kaliber..:engel:
 
Nice, zoiets had ik ook wel verwacht. Verder zitten er ook wel kleine verschillen tussen de patches en als het over post #25 hebben, dan is de tweede in grote lijnen net iets luider maar gaat het filter ook iets verder dicht in het midden.
De plugin is zeker goed, maar heb er zeker niet lang genoeg mee gespeeld. Het kan zijn dat andere klanken meer verschillen met de hardware maar dit is gewoon uiterst bruikbaar. Wat me opviel is dat de Repro-1 ook weer van die heftige filter / envelope heeft die ik herken van de Pro-one.

Voor die 100 euro krijg je erg veel moois! Maar mensch, wat trekt die Repro-5 m'n computer onderuit zeg. Live zal ik hem dus niet kunnen gebruiken op de oude macbook, m'n mac pro 6core 3.33 wordt al aardig belast.

Wat je over de TAL juno zegt klopt wel. Vond hem eerst wel fijn, maar iets in het hoog begon me steeds meer te storen.
De ontwikkelaars bij Synapse hebben met de Legend ook iets moois neergezet. Misschien zouden ze samen kunnen gaan werken aan een Jupiter-4/8, Octave Cat of ander moois :D
 
Laatst gewijzigd:
Voor die 100 euro krijg je erg veel moois! Maar mensch, wat trekt die Repro-5 m'n computer onderuit zeg. Live zal ik hem dus niet kunnen gebruiken op de oude macbook, m'n mac pro 6core 3.33 wordt al aardig belast.
:D

die beta destijds van repro-1 vergde ook superveel cpu. Dat wordt voor het grootste gedeelte wel gefixed (hoop ik dan maar) Die repro-5 klinkt als een hardware bak voor mij. Ik ga geen 1-op-1 vergeijkingen doen, vind ik nooit zo interessant, als het maar solide klinkt en geen fuzzy geditherde VA ervaring oplevert. Wat dat betreft is U-he ongeveer enigste die ik gebruik voor software synths. Naat wat samplesynths zoals UVI bijv. Ik vind het al snel te vlak klinken met software.
 
Zojuist maar gekocht, maar dan via JRRshop want daar betaal je aanzienlijk minder, ook als je de survey coupon meerekent.
De effecten zijn ook dik en de HQ knop zorgt dat het geluid echt uit de speakers komt.

Dither effecten hoor je altijd wel, zeker met ouwe synths want die ruisen :D
Bedoel je niet aliasing?
 
Nice, zoiets had ik ook wel verwacht. Verder zitten er ook wel kleine verschillen tussen de patches en als het over post #25 hebben, dan is de tweede in grote lijnen net iets luider maar gaat het filter ook iets verder dicht in het midden.
De plugin is zeker goed, maar heb er zeker niet lang genoeg mee gespeeld. Het kan zijn dat andere klanken meer verschillen met de hardware maar dit is gewoon uiterst bruikbaar. Wat me opviel is dat de Repro-1 ook weer van die heftige filter / envelope heeft die ik herken van de Pro-one.

Voor die 100 euro krijg je erg veel moois! Maar mensch, wat trekt die Repro-5 m'n computer onderuit zeg. Live zal ik hem dus niet kunnen gebruiken op de oude macbook, m'n mac pro 6core 3.33 wordt al aardig belast.

Wat je over de TAL juno zegt klopt wel. Vond hem eerst wel fijn, maar iets in het hoog begon me steeds meer te storen.
De ontwikkelaars bij Synapse hebben met de Legend ook iets moois neergezet. Misschien zouden ze samen kunnen gaan werken aan een Jupiter-4/8, Octave Cat of ander moois :D

Nee dat hadden we niet verwacht bij post 25 :D

Maar als ie luider is dan verklaart dat wel wat. Ik vind nr 1 van post 25 nog steeds dunner klinken dan nr 2. Zal ook te maken hebben met het feit dat er nog een extra a/d conversie tussen zit.

Maar los van dit alles klinkt die plug zo te horen gewoon erg goed. En vermoedelijk dus op de rev 3 gebaseerd.
 
Als dat klankverschil door één extra a/d conversie komt, zou ik die converter meteen uit het raam gooien.

Nu je het over dat filter hebt: het zou gaaf zijn als er later een update komt met de SSM filters: die rare glazige klank vind ik persoonlijk erg gaaf.
 
Als dat klankverschil door één extra a/d conversie komt, zou ik die converter meteen uit het raam gooien.

Nu je het over dat filter hebt: het zou gaaf zijn als er later een update komt met de SSM filters: die rare glazige klank vind ik persoonlijk erg gaaf.

Ik schreef "ook". Dus optelsom van factoren.

Als ze idd rev1 en 2 ook zo goed doen dan zou dit misschien mijn eerste losse plugin zijn die ik koop.
 
Back
Top