Zebra 3

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.053
Locatie
IJmuiden
Zebra 3 van u-he is al jarenlang in ontwikkeling en lijkt niet ver van klaar voor een release te zijn en ik ben stoked. Hier alvast een video van een preview van Zebralette 3, de uitgeklede versie, die eind dit jaar alvast uit schijnt te komen:



Wordt een complex beestje dus met veel morphing en wavetable mogelijkheden en op het gebied van additive iets heel nieuws en dan ook nog veel comb filters/psysical modelling opties...

Voor updates over de ontwikkeling, zie kvr:

 
De beta van Zebralette 3 is uit. Klinkt echt absoluut ziek goed. De vector gebaseerde editing van de waveforms is echt magisch.
 
Hey vet, ik zit midden in een verhuizing maar als m'n muziek spullen weer staan ga ik er eens voor zitten 8)
 
Klinkt diva trouwens beter dan zebra? Ik ken zoveel mensen die zweren bij diva.. ik heb zebra en vind het wel prima.. of mis ik wat?
 
Klinkt diva trouwens beter dan zebra? Ik ken zoveel mensen die zweren bij diva.. ik heb zebra en vind het wel prima.. of mis ik wat?
Beter is relatief: Diva wordt gepromoot als zijnde analoge emulatie (zonder specifiek model te emuleren), terwijl Zebra als synhesewerkpaard in de markt gezet werd.
 
Klinkt diva trouwens beter dan zebra? Ik ken zoveel mensen die zweren bij diva.. ik heb zebra en vind het wel prima.. of mis ik wat?

Diva is een ander beest dan Zebra. Voor mij is Diva de klank van de Minimoog, Juno, MS-20, Jupiter....en nog wat extra. Ik heb al die hardware nooit gehad maar Diva klinkt voor mij zoals analoog hoort. Zebra is echt een soudn design monster. Waarschijnlijk kan je uit allebei met een beetje werk dezelfde sounds halen. Allebei klinken ze waanzinnig en hebben ze hun eigen plek.

Dat gezegd hebbende ik vind Zebralette al enorm geavanceerd voor een gratis synth. 16 stemmige polyfonie is meer dan ik ooit kan gebruiken. Waanzin.
 
Zo, vind dat 'ie erg goed klinkt, heel helder en vol en 'modern'. Nog wel even zoet met de osc/mseg editor en alle vector software achtige tools die erbij komen. Die Osc FX zijn super vet en klinken nog beter dan in zebra2. Prettige interface. Nu al fan.
 
Soort Morphing van single cycle waveforms. (SCW) Interessant.

En zebra 3 heeft een export to wavetable optie! Das wel cool
 
Laatst gewijzigd:
Hij crasht hier wel om de haverklap op windows 11 in reaper (heel reaper crasht) met 16GB RAM intel i7 2,6 GHz...

Wellicht beter op op het U-he forum posten, maar zal ook wel bekend zijn.

RAM ook maar eens upgraden
 
Back
Top