Wie is er goed in promotie (en hoe pak je dat aan)?

Ik denk dat je afgewerkte track (mix en master) echt 100% goed moet klinken. Dan moet je een goed logo, een sterke naam en verhaal hebben. Als je dat hebt, dan proberen je nummer verspreiden via mensen die mixen plaatsen op soundcloud, youtube, ... Ondertussen heb je al een paar honderd euro uitgegeven, tenzij je dat allemaal zelf kunt. Dan een publiek opbouwen en je muziek blijven verder verbeteren, optredens proberen regelen, hopen op een label dat je muziek wil uitbrengen (eerste single, EP, album, ...) ... Alleszins zal je denk ik hoogstwaarschijnlijk er nooit iets aan terugverdienen t.o.v. de tijd en het geld dat je geïnvesteerd hebt.

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Ik heb een zaak die goed draait en hoef financieel niets meer. Dan lijkt het heel leuk om met je muziek verder te raken, en een aanhang te krijgen. Mocht ik ooit zover komen, laat ik het zeker weten. :D
 
Wat wil je bereiken met promotie van je muziek?
Promotie dient meestal een doel, en is meestal gericht op een publiek. Definieer dat doel, definieer het publiek, ga daarna gericht verder aan je plan werken.

^Dit. Zonder bovenstaande blijf je zwemmen. En een goed begrip van jouw muziek en de plek ervan tussen de rest.
 
Back
Top