Wat is beter : Buchla of Eurorack ?

Die Syntakt klinkt cool.
Hoewel niet zo lekker als analoog.
Die distortion die hij eroverheen zet en verzopen in delay.
Maar het klinkt wel aardig Bucla-ish.

Ik kon niet wachten op die Enigma...
 
Ik probeer af en toe LPG patches te maken op mn analog heat. Denk dat je met digitakt en analog heat leuk kunt benaderen. De envelope follower is geniaal.
Het zegt natuurlijk genoeg dat "can it buchla" niet voor niks gewild is.
 
Ik probeer af en toe LPG patches te maken op mn analog heat. Denk dat je met digitakt en analog heat leuk kunt benaderen. De envelope follower is geniaal.
Hoe doe je dat dan? heeft de Analog heat een LPG?

ik ga ook nog een Buchla-ish eurorackje maken in een 2x rackbruut..
Nou ja ga niet uitbreiden maar het zo bij elkaar zetten.

Deze heb ik al:
bifold intellijel ( wave folder )
2 vco's die elkaar kunnen FM'en ( 2x TH555 VCO )
Serge VCS kloon (doepfer).
Wobblebug (sonic potions mal-2)
Voltage controlled envelope.
LFO
AI017 Low Pass Gate ( heb er 2 die ik nog moet bouwen )
 
De analog heat heeft filters, lfo's, vca,s. CV in en kan reageren op audio input. Er zitten geen vactrols in uiteraard maar het zal je verbazen wat de Heat allemaal kan.
In geval van een Lpg namaken is een kwestie van afstellen van reactie op inkomend verhaal en het kort hoorbaar maken als de gate sluit. Maar ik op de Rides in the storm SED tot nu toe betere resultaten gehaald toen ik de tijd tussen exciten van van de lowpass gate time en resonantie met een patching panda fippanda heel precies een minimum tijdverschil kon geven.
 
Denk dat ie hier op het forum er al een stuk of wat kwijt kan. :okdan:
Voorlopig doe ik het met de Aturia, da's in ieder geval wat.
Ik zat net te klooien met een niet werkende arturia software manager.. toch de buchla maar even gedownload haha
 
Gaaf man, ja die combie is ook heel nice met de sp16.. goed voor de focus zo'n compacte set en
 
@flyweight

Vanaf zo'n 13:00 laat ie de envelope follower zien vanaf 15:40 begint ie al een beetje te poppen.. is ook met de 2 cv inputs te manipuleren.. zal eens wat lpg tests patches zoeken is al weer een maand geleden.

 
lowpass gate?

envelope op filter frequency van een lowpass filter zetten en ook 1 op de audio level (vca)
 
Ik zat net te klooien met een niet werkende arturia software manager.. toch de buchla maar even gedownload haha
Het leuke is natuurlijk dat de Buchla V extra functies op de advanced page heeft tov de hardware Buchla en je kan presets maken, da's ook wel handig, ik vind 'm goed klinken al weet ik natuurlijk niet hoe het origineel bij me thuis zou klinken.
 
Hey thanks, leuk om te horen.

ik wil de Arturia Easel V vergelijken met de 208c.
Alleen heeft de 208c wel meer patch opties.
Ik had een generative patch van de 208c op de V nagemaakt maar de details in het hoog waren niet zo mooi als op de 208c.
Maar vind de V ook echt goed klinken. Soms hoor ik wel dingen die ik van de V ken maar de 208c is wel echt anders.

Denk ook wel dat de 208c weer anders klinkt dan andere revisies maar heb er verder geen kaas van gegeten.

Deze week best wat uren zoet met de 208c geweest.
Het is echt een soort soundlab.
Minder gedoe dan met een groot eurorack.
Enorm veel detail in kleine veranderingen. Je moet echt je oren trainen om hem te kunnen temmen live.
Mis wel echt dat keyboard.......op sampler pads spelen is maar ruk.
 
Easel heeft toch beetje matige bouwkwaliteit ?
Mwoah, het zijn de potmeters die een beetje Wonky zijn. Voor de rest is het toch echt wel heel erg degelijk. Uiteraard voelt dat keyboard een beetje raar omdat je op een plat stuk staal speelt. Maar ook dat is verder ook van prima kwaliteit.
 
tussen 2012 - 2018 was Buchla in handen van een Australisch investerings bedrijf onder de naam Bemi en heb begrepen dat in die tijd er veel issues waren.
Maar er zijn ook genoeg Bemi Easels zonder issues.

mijn Easel heeft idd ook wat wonky pots maar voor de rest is de kwaliteit goed.
 
Geloof niet dat er specifiek meer (of minder) issues waren onder de BEMI tijd, er zit wel een klein verschilletje in geluid vergeleken met de 208s nu. Maar beide klinken gewoon heel goed.
 
Geloof niet dat er specifiek meer (of minder) issues waren onder de BEMI tijd, er zit wel een klein verschilletje in geluid vergeleken met de 208s nu. Maar beide klinken gewoon heel goed.
Ja klink mij ook echt goed in de oren.
Enorme range aan sounds.
Best wel pitting om dingen goed in tune te houden zodra je veel feedback en fm gebruikt.
Maar als je dat live kunt dan is het een geweldig instrument.

Van BEMI heb ik wel veel klachten gezien online. VCO tracking, bouw kwaliteit ed.
Maar goed ook mensen die geen issues hebben.

Ik ben echt blij met de Easel en heb direct mijn Matrixbrute verkocht.
Wat ook een prima synth is.
Wil wel echt het 218 keyboard hebben.
Want de Easel moet live gespeelt en ge-tweaked worden.
En met een touch keyboard kun je dingen die je niet met een gewoon keyboard kunt.
Bij de volca modular is het touchkeyboard ook echt belangrijk.
Is bv echt leuk om gitaar te spelen en dan met je tenen de vmodular.

Weet iemand een diy versie?

Deze is uitverkocht.

 
Deze week best wat uren zoet met de 208c geweest.
Het is echt een soort soundlab.
Minder gedoe dan met een groot eurorack.
Enorm veel detail in kleine veranderingen. Je moet echt je oren trainen om hem te kunnen temmen live.
Kasn je wel volgen in deze, met die Buchla V is het ook verrassend voor mij wat er gebeurt als ik dingen doe en soms heel subtiel en een andere keer echt een hele andere sound meteen.
Het is idd een soort soundlab op die manier maar wel leuk want voor mij voelt het als een ontdekkingsreis.
 
Het leuke is natuurlijk dat de Buchla V extra functies op de advanced page heeft tov de hardware Buchla en je kan presets maken, da's ook wel handig, ik vind 'm goed klinken al weet ik natuurlijk niet hoe het origineel bij me thuis zou klinken.
Nou ik vind sommige presets niet heel top, je moet er wel wat voor doen maar dat is part of the fun..
Ik ging uiteraard max vactrol en dit kwam er uit.

 
Nou ik vind sommige presets niet heel top, je moet er wel wat voor doen maar dat is part of the fun..
Ik ging uiteraard max vactrol en dit kwam er uit.
Ik zei dat je presets kan maken, niet dat alle presets top zijn alhoewel sommige presets voor mij weer beter klinken dan wat jij post. :D
Maar da's ook een smaakkwestie natuurlijk.
 
Back
Top