Wat is beter : Buchla of Eurorack ?

Ik was aanvankelijk van plan ook wat TipTop Buchla Eurorack modules te kopen maar de prijs houdt me tegen. Het zou leuk zijn als er een betaalbaar Buchla mini-systeempje was.
Ik heb contact gehad met cre8audio en de WestPest is weer up and running nu er een betere programmer is en reparatie centrum in europa.
Heb ook gezegd dat het design lelijk is en dat ze dat moeten aanpassen.. Maar ja.. ze zijn nu cheap en zoals @flyweight ons laat horen.. zijn de volca's ook leuk
:okdan:
 
Die Volca Modular koop ik nieuw of hier op ons eigen Marktplaatsje, daar heb ik meer vertrouwen in.
 
Laatst gewijzigd:
Voor onvoorspelbaarheid lijkt me buchla leuker en is ook wel kwaliteit

Voor prijs/ kwaliteit , veelzijdigheid en controleerbaarheid zou ik eurorack prefereren

In praktijk heb ik wel eurorack maar geen buchla . Dat zegt genoeg denk ik .

Voor de zgn east coast verrassingen bedoen ik me van de vw volca modular ..
 
Een standaard Easel / 208 is beperkt maar damnnnn wat klinken die dingen lekker.
Ik heb nu een weekendje veel tijd met de Easel doorgebracht en kan hem alles behalve beperkt noemen.

Als je naar een buchla 200e systeem met 2 rijen kijkt dan kom je erachter dat de Easel alle functies ook wel heeft.
Iets minder functies maar alles zit er in als basis.

Beperkt in sound iig ook niet.

Blijf verder wel weg bij Buchla modular.
veel te duur of ook geen zin om 10 jaar te werken aan een diy Buchla zoals mijn maat heeft gedaan.

Voordat ik aan de Buchla zat hield ik al veel van crossmod / fm van 2 of 3 vco's en veel random.
Dus wellicht was de volca modular mijn gateway drug.
Nou als ik ooit nog eens miljoenen verdien dan ga ik wel voor zo een dik buchla rack.
 
Laatst gewijzigd:
Die "beperking" is juist leuk lijkt me idd.. je gaat er zo veel dieper in. Wat leuk zou kunnen zijn is wat mini passive attenuators. (koma voor euro heeft ze)
Op Etsy vind je veel mini modules die tussen je patch kabels kunnen dus niet echt ruimte in nemen. (is alleen banana nu zeker he?) Nou ja je bent handig genoeg.
Kan leuk zijn. :okdan: ik kijk uit naar verdere sound snippets
 
Ik heb nu een weekendje veel tijd met de Easel doorgebracht en kan hem alles behalve beperkt noemen.

Als je naar een buchla 200e systeem met 2 rijen kijkt dan kom je erachter dat de Easel alle functies ook wel heeft.
Iets minder functies maar alles zit er in als basis.

Beperkt in sound iig ook niet.

Blijf verder wel weg bij Buchla modular.
veel te duur of ook geen zin om 10 jaar te werken aan een diy Buchla zoals mijn maat heeft gedaan.

Voordat ik aan de Buchla zat hield ik al veel van crossmod / fm van 2 of 3 vco's en veel random.
Dus wellicht was de volca modular mijn gateway drug.
Nou als ik ooit nog eens miljoenen verdien dan ga ik wel voor zo een dik buchla rack.
Ging om de vergelijking met eurorack heh. Maar los van dat. Zo veel spannends kan een een easel niet.
Wat heel fijn is is dat ie echt super simple is in gebruik. En klinkt als een als een klok. Gewoon een geweldig instrument. En iedere cent waar imho.
 
het is een enorm diep ding en de interface is opzich een kunstwerk.
Goed ben er pas net mee bezig dus de tijd zal het leren.
Maar goed bananen zijn wel veel beter dan jacks vind ik. denk ook gezonder.

@19vierentachtig
Wellicht is het een 'minder is meer' ding.
Want mijn eurorack kost wel tijd om te patches terwijl is op de easel in een sessie zo 4 verschillende patches maak en opneem met de sampler.

Maar goed ik ben het met je eens.
Eurorack heeft het rijkste sounddesign ecosysteem.
 
Leuke is met die dingen zelfs na jaren intensief gebruik blijven ze moeiteloos inspireren. Maar goed ik ben ook wel echt een Fanboy :)
 
Als ik nu snel een cheape benadering zou willen samenstellen zou ik dit doen.. (heb even max 104hp van die mooie moog cases aangehouden, 300,-)

Heel veel tiptop stackables

En dit:

Screenshot 2024-05-06 at 20.51.25.png


 
ja snap wel waarom. man man wat een sound. wat een detail en beweging.
heb je ook een Easel?

Ooit toen ik 18 was had ik allerlei reason refills waar hele mooie electronische sounds tussen zaten.
volgens mij waren dat allemaal Easel en VCS3 sound :)
 
ja snap wel waarom. man man wat een sound. wat een detail en beweging.
heb je ook een Easel?
Nee maar wel overwogen destijds toen ze weer op de markt kwamen en goedkopere hadden met wat verkleuring, mislukte vanuit de fabriek geloof ik..
Was toen tussen de 4 en 5 k.. toch voor high end euro gegaan..

Zou graag een Easel hebben hoor.. Geluid, design, alles klopt.
 
ja snap wel waarom. man man wat een sound. wat een detail en beweging.
heb je ook een Easel?

Ooit toen ik 18 was had ik allerlei reason refills waar hele mooie electronische sounds tussen zaten.
volgens mij waren dat allemaal Easel en VCS3 sound :)
Ja.
 
Nee maar wel overwogen destijds toen ze weer op de markt kwamen en goedkopere hadden met wat verkleuring, mislukte vanuit de fabriek geloof ik..
Was toen tussen de 4 en 5 k.. toch voor high end euro gegaan..

Zou graag een Easel hebben hoor.. Geluid, design, alles klopt.

Je kan natuurlijk alvast beginnen met een Arturia Easel.
 
Nee ik ven vrijwel over naar hardware en ik heb meer dan genoeg op het moment... heb wel de demo een keer gedownload.

Dit vind ik dan ook wel weer geinig

 
Nee ik ven vrijwel over naar hardware en ik heb meer dan genoeg op het moment... heb wel de demo een keer gedownload.

Dit vind ik dan ook wel weer geinig



Ja naast deze geweldige Syntakt een ander alternatief is dan de Behringer kloon die nog moet verschijnen, die zeker een schijntje zal kosten tegenover de originele Easel.
 
Ja naast deze geweldige Syntakt een ander alternatief is dan de Behringer kloon die nog moet verschijnen, die zeker een schijntje zal kosten tegenover de originele Easel.
Denk dat ie hier op het forum er al een stuk of wat kwijt kan. :okdan:
Voorlopig doe ik het met de Aturia, da's in ieder geval wat.
 
Back
Top