Musicstore waarschuwing

Adjust

Ouwe rot
Lid sinds
18 februari 2006
Berichten
1.113
Locatie
Universe
In vele jaren tijd een keer of 3 een product binnen 2 weken teruggestuurd omdat deze niet voldeed aan verwachtingen. Vorige week een bestelling geplaatst en na de orderbevestiging bleef het stil. Vandaag maar eens gaan bellen wat de status is en krijg ik te horen dat ze niks gaan sturen want in het systeem staat dat ik toch niet tevreden te stellen ben. Dat je voor duizenden hebt gekocht en niet hebt teruggestuurd boeit ze niet.
 
Oops, wonderlijk!
Toevallig dat dit net mbt hén opduikt. Ik heb daar in de loop der jaren ook eea gekocht, en recent weer.
Dat laatste gaat wrsch het 1e item zijn dat ik binnenkort ga retourneren (hun schuld niet, product zelf is matig design),
dus ik ben benieuiwd of ik nu ook eine 'schlechte Kundennotiz' ga krijgen... :halleluja
 
Exact ik heb dus slechts een enkele keer wat teruggestuurd. Thomann en Bax heb ik nog nooit zoiets zien doen alsook geen dergelijk bericht hierover te vinden op internet.
 
Sinds een jaar koop ik als het even kan niet meer bij Musicstore want ze hebben nu de gewoonte als je iets retour stuurt om het dan in een tegoed op je account te zetten, ik heb toen opnieuw kontakt op moeten nemen dat ik het geld op m'n rekening wilde.
 
Thomann en Bax heb ik nog nooit zoiets zien doen alsook geen dergelijk bericht hierover te vinden op internet.

Die hebben waarschijnlijk ook véél diepere zakken. Maar totaal niet klantvriendelijk dit en het is nogal van de korte termijn. Je koopt er zelf nooit meer iets en anderen van dit forum misschien ook niet meer. Daar gaat hun besparing...
 
Ik koop zelden iets bij MusicStore, maar dat is verder niet vanwege slechte ervaringen of iets dergelijks (al verkochten ze me ooit een koptelefoon als nieuw die duidelijk gebruikt was). Het is meer dat ze de dingen die ik zoek vaak niet in het assortiment of op voorraad hebben, of dat een van de andere aanbieders goedkoper is.
 
Mijn ervaringen daar zijn eigenlijk altijd positief. Goede service, snelle reacties. Zowel Jeroen als Max, beide erg behulpzaam. B-stock producten altijd in goede staat.
Enige nadeel inderdaad is dat je niet altijd geld terug krijgt, maar dat is met name als je een bedrijf hebt. Dat gaat bij Thomann beter.
Ik ook prima ervaringen met MusicStore.de, en zij ook met mij zou ik zeggen.

Maar hoe zit dat met 'als bedrijf', dan geen retourgeld, waarom zou dat uit mogen maken?
 
Tot nu toe heb ik over het algemeen ook goede ervaringen al heb ik ook weleens een gebruikt product gekregen terwijl ik nieuw heb besteld, vervolgens meermaals lang in de wacht moeten staan. Op zich zijn de NL sprekende medewerkers aardig maar dat zijn niet degene die dit soort besluiten nemen. Sterker nog, heb meegemaakt dat ze echt hun best deden om iets geregeld te krijgen maar dat ze afhankelijk waren van een stugge west Duitse collega.
 
Omdat de bedenktijd om iets retour te zenden binnen 14 dagen alleen voor consumenten geldt.

Hmm, goed dat je die 14 dagen noemt. Ik zie die 14 ook genoemd op het return-form (2e pic hieronder).

Op dat formulier trouwens ook geen vinkje voor geld retour...

Allebei deze dingen dus anders dan op de welkomspagina (1e pic hieronder), dat zou toch allemaal 1:1 met elkaar moeten overeenkomen...

MSde_01e.JPG





MSde_02.JPG
 
En als je nu gewoon shopt op naam van je broer zus pa buur.
 
Enkel maar goeie ervaringen met Musicstore eigenlijk. Wel raar dat ze zo’n bericht sturen zeg. Ongepast.
 
hier ook goede ervaringen met Musicstore, soms alleen wat langer wachten op levering als staat aangegeven. Heb wel nog niks geretourneerd naar hun.
 
Bij alle winkels die aan retouren doen, moet je je even goed inlezen in de voorwaarden. Zo kom je niet opeens een onverwachte verassing tegen.
Zolang je niet zakelijk koopt, heb je wettelijke rechten die voorwaarden niet onrechtmatig mogen beperken of uitsluiten. Dus shop tegoed als je niet met shop tegoed hebt betaald mag niet. Lastig wordt het alleen wel als de winkel het toch doet. Als de winkel dan niet is aangesloten bij een organisatie waardoor je naar de geschillencommissie kun je enkel naar de rechter en dat doe je dan meestal niet als je dit zelf moet bekostigen.
 
Zolang je niet zakelijk koopt, heb je wettelijke rechten die voorwaarden niet onrechtmatig mogen beperken of uitsluiten. Dus shop tegoed als je niet met shop tegoed hebt betaald mag niet. Lastig wordt het alleen wel als de winkel het toch doet. Als de winkel dan niet is aangesloten bij een organisatie waardoor je naar de geschillencommissie kun je enkel naar de rechter en dat doe je dan meestal niet als je dit zelf moet bekostigen.
Waar ik meer op doelde is dat je bewust bent wat wel en niet onder de voorwaarde valt. Bij Music Store weet ik dat ze in hun voorwaarde hebben staan dat een hoofdtelefoon niet retour gestuurd kan worden. Heeft te maken met hygiene, iets wat ik goed snap. Heb toentertijd aangegeven tijdens de aanschaf, dat ik eerst beide hoofdtelefoons uit de wat duurdere prijsklasse wilden testen, en dat ik er eentje zou houden. Ze hebben toen een uitzondering gemaakt. Maar goed, dit zijn van die kleine dingetjes die je, als je een wat hogere uitgave gaat doen, niet verkeerd is om te weten.
 
Back
Top