MusicStore Duitsland en "Leverdatum"

Sander02

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
26 mei 2002
Berichten
5.105
Locatie
Hellevoetsluis
Beste SF,

Op 23 maart heb ik eindelijk besloten, ik ga een Modular kopen.. als er dan een moment is, dan moet het toch wel nu zijn 8)

Ik naar Musicstore.de en ik heb daar een MakeNoise Shared Bus CV System gekocht.. allemaal online, betaald, bevestigd, hatsekidee.

Ik krijg een mail van Musicstore ter bevestiging:

Product Eén enkele prijs Aantal Totaalbedrag
Make Noise CV Bus Shared System 7HE Koffer Gehäuse Productafbeelding

CV Bus Shared System 7HE Koffer Gehäuse
Artikel: SYN0005067-000

Besteld, Leverdatum: 20-apr-2017

Afijn, na een maand wachten breekt 20 april aan.. ik vond het al stilletjes qua mails e.d. ik verwachtte eigenlijk wel een verzend-bewijs o.i.d.

Na vele véle malen bellen en e-mailen naar wel 15 afdelingen krijg ik eindelijk een reactie op 20 april.. ze melden me dat MakeNoise een klein bedrijf is dat met kleine oplages werkt, ze weten niet (nieteens een verwachting!?) wanneer ik mijn modular kan verwachten.

Wat vinden jullie? Heb ik recht op korting, of zal ik mijn order gewoon cancelen uit principe.. ??

Ik kan me niet meer herinneren of er een "groen" In-Voorraad symbool bij de unit stond toen ik het bestelde. Maar ik heb zwart-op-wit een leverdatum, en ze hebben niet geleverd.
 
Overigens, de algemene voorwaarden stelt dat "vertraging bij de leverancier" behoort tot de obstakels en vervolgt daarna met:

In het geval van een vrijstelling van de wederzijdse verplichtingen zijn beide partijen verplicht om de andere partij daarvan onverwijld te verwittigen en de impact op de andere partij binnen redelijke grenzen zo veel mogelijk te minimaliseren. Als de service blijvend onmogelijk is, heeft de klant recht op de wettelijke aanspraken als gevolg van de onmogelijkheid.

Mja.. ontslaat hen dat dan van de plicht de Leverdatum na te komen? Ik vind het maar een lastige dit.. en bijzonder onvriendelijk, je geeft een smak geld uit en je moet maar wachten. (wachten, is een zware opgave voor mij hehehe)

Wat hierbij vervelend is is dat je echt slecht te woord wordt gestaan... ze kunnen gerust een hele dag niet opnemen. Pas toen ik alle afdelingen ging stalken met texten als "Hallo, is er iemand binnen Musicstore die.." toen werd ik gebeld.. krijg daar de kriebels van met zoveel geld
 
Hi,

Dit heb ik meegemaakt bij Musicstore, Thomann, MIDI A'dam, PC Audio.. zeker niet fijn, maar het lijkt wel echt bij modular te horen. Een belofte qua levertijd wordt zelden gehaald, en ik dénk dat dat meestal bij de fabrikant ligt.

Ik weet overigens vrijwel zeker dat je een pak kabels krijgt als je erom vraagt, of iets van korting. Niet kunnen leveren is nog geen reden tot slechte communicatie.
 
Precies, ik heb ze om korting gevraagd. Maar daar wordt, zoals inmiddels gebruikelijk, niet op gereageerd :-)

Ik vind het overigens geen excuus, modular of een kabeltje-altijd-op-voorraad.. je levert op de leverdatum, zo niet, dan informeer je de klant en geef je de klant een kans zich te bedenken, mocht die dat willen. Valse verwachtingen scheppen met een leverdatum vind ik niet netjes.

Je kan niet zomaar zeggen, oh sorry, ja ach het is MakeNoise hè die zijn niet zo snel.. en me dan laten zwemmen in onwetendheid zonder te reageren.
 
Bij ModulArsynthesizers.nl staat de levertijd op 70 dagen. Ik hoop voor je dat je niet zò lang hoeft te wachten, anders hadden ze daar best wel wat eerlijker over mogen zijn idd..
 
Je moet ze even bellen denk ik. Ik denk echter niet dat degene die je aan de telefoon krijgt je veel korting zal mogen geven.
Mocht je elders die MakeNoise Shared Bus CV System zien en deze is op voorraad, dan zou ik die gewoon daar bestellen en je bestelling annuleren. Over annuleren gaan zij niet moeilijk doen, je hebt sowieso in Duitsland 30 dagen retourrecht (of was het 14?), dus waarom zouden zij eerst jou dat pakket sturen om het dan weer terug te kunnen krijgen...

Overigens heb ik zelf al een keer of 6 besteld bij musicstore.de en kreeg ik als ik vroeg bestelde al de volgende werkdag mijn spul, terwijl zij een dag extra hadden geraamd.
 
Ik heb al regelmatig bij hun besteld (ze hebben ook een mooie 'koop meer bespaar button' voor korting) nooit problemen gehad. Wel 1x gedoe met de bezorging en toen merkte ik idd wel dat de klantenservice te wensen over laat.

Optie is dan in nl te bestellen bij midi amsterdam, daar is de service weer erg goed. En ze hebben ook zaken die niet op de site staan, dus ff bellen wellicht?

Je kan trouwens bij ms toch je terug laten bellen! Je kan op de site je nummer ingeven, of als je belt je nummer achterlaten, dat ook geprobeerd?
 
Dank voor de reacties

Ja dat terugbellen via de site werkt dus ook niet. Gisteren weer een zooi mails naar ze gestuurd dat ik het toch misleidend vind die Leverdatum, en dat ze me hadden kunnen/moeten informeren. Heb het ietwat aangedikt door te zeggen, dat ik 20 april vrij van werk heb genomen om de unit te kunnen ontvangen.. want ook vwb bezorgen heb ik geen opties gekregen, wel/niet bij de buren, afhaalpunt, niks.

Nog niks op terug ontvangen, ik sta blijkbaar op de negeer-de-lastige-klant-lijst en ze zijn niet gevoelig voor de kritiek.

Tsja, ik kan alleen maar afwachten vrees ik.. cancelen zet me a) weer naar het begin van de wachtrij en b) de unit is inmiddels alweer 100EU duurder geworden zag ik :( Als pinksteren en pasen samenvallen en de haan kraait bij zonsondergang als de sterren goed staan.. dan mag ik vernemen wanneer ik de Unit mag verwachten hehe, vind het bizar dit modular gebeuren..

Sta ook in de wachtrij voor een Hordijk Modular, maar die zegt gewoon "ergens volgend jaar zomer" o.i.d., daar kan je tenminste wat mee

Dank nogmaals!
 
Je hebt er voor deze bestelling weinig aan, maar ik zou zo'n groot bedrag voor een product dat niet op voorraad is nooit vooruitbetalen wanneer ze een mogelijkheid voor betaling onder rembours hebben.

Bij MusicStore kost dat zo te zien maar € 2 extra. Ik weet alleen niet of ze ook rembours bij een hoog bedrag aanbieden en of je de koerier aan de deur met een bankkaart kunt betalen. Cash zullen ze zo'n bedrag nooit aannemen.


Dank voor de reacties

Ja dat terugbellen via de site werkt dus ook niet. Gisteren weer een zooi mails naar ze gestuurd dat ik het toch misleidend vind die Leverdatum, en dat ze me hadden kunnen/moeten informeren. Heb het ietwat aangedikt door te zeggen, dat ik 20 april vrij van werk heb genomen om de unit te kunnen ontvangen.. want ook vwb bezorgen heb ik geen opties gekregen, wel/niet bij de buren, afhaalpunt, niks.

Nog niks op terug ontvangen, ik sta blijkbaar op de negeer-de-lastige-klant-lijst en ze zijn niet gevoelig voor de kritiek.

Tsja, ik kan alleen maar afwachten vrees ik.. cancelen zet me a) weer naar het begin van de wachtrij en b) de unit is inmiddels alweer 100EU duurder geworden zag ik :( Als pinksteren en pasen samenvallen en de haan kraait bij zonsondergang als de sterren goed staan.. dan mag ik vernemen wanneer ik de Unit mag verwachten hehe, vind het bizar dit modular gebeuren..

Sta ook in de wachtrij voor een Hordijk Modular, maar die zegt gewoon "ergens volgend jaar zomer" o.i.d., daar kan je tenminste wat mee

Dank nogmaals!
 
Een reactie vandaag:
Dear Sander,

thank you for your message.

We ordered the “MAKE NOISE CV Bus Shared System” exclusively for you after receiving your order regarding the modular system.

As the manufacturer informed us, the delivery date is currently “to be announced”. Usually the delivery time for MAKE NOISE gear takes two till three month from the date on, when we place the order at the manufacturer. This means worst case the delivery time from now on can take two months.

We are sorry for the delay.
Nou dat is al heel wat.. heb ze bedankt voor de reactie, maar tevens m'n ontevredenheid geuit.

Dat het voor hen blijkbaar allemaal normaal is, ik kan dat niet weten.. er zijn mensen, die werkelijk iets verwachten te ontvangen, op de Leverdatum (moet niet gekker worden)

Dus mijn vraag aan hen blijft onbeantwoord: Waarom geef je een Leverdatum van 1 maand, terwijl je dondersgoed weet dat het 3 maanden is in de praktijk??
 
Je zou Schneidersladen anders even kunnen bellen met de vraag of deze oo daadwerkelijk meteen leverbaar is, en leg je situatie even voor
 
Recht op korting heb je niet. Je kunt de order - waarschijnlijk wel - annuleren, maar dan moet je eerst wel zeker weten dat het ergens anders wel leverbaar is (voor dezelfde prijs of minder). Ik zou ze - Schneidersladen - ook bellen om dit zeker te weten. Anders loop je idd het risico dat je straks tussen wal en schip geraakt.
 
Dat zou ik ook zeker doen. Ik heb bij Schneidersladen een vergelijkbaar akkefietje gehad. Ging gelukkig maar om 1 module maar blijft vervelend.
 
tijd voor een AH-erlebnis, zou ik zeggen.

analogue haven, of desnoods detroit modular of die lui in new york (even de naam kwijt)

en als je ff in 1 keer iets meer koopt, kan je zelf ff heen en weer vliegen en je modular als handbagage door de douane lopen.
 
Back
Top