Wat is er met dit land aan de hand?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bren Gun

Ingeburgerd
Lid sinds
1 februari 2008
Berichten
95
Lange poost.

Geen belediging bedoeld, maar wat de hel is er mis met dit land? Je kan in veel gebieden wel fouten vinden, en dan heb ik het voornamelijk over politiek, bedrijven, winkeltjes, maatschappij, enzovoorts.

Maar laat ik het voornamelijk hebben over bedrijven, winkeltjes, en zo. Ik had dus bij een vent in een kleine audiozaak kabels op maat besteld. Hij vertelt me (ik stond voor hem in de winkel) dat het 1 of 2 dagen zou duren maximaal. Krijg ik na meer dan een wéék eindelijk een telefoontje, zegt-ie dat-ie vragen moet stellen. Eén vraag is legitiem: of de ene kant van de kabels mannelijke of vrouwelijke XLR moet zijn. Maar kunnen jullie me vertellen of het nou echt uitmaakt of hij mij moet vragen of ik actieve of passieve monitors heb? Vertelt-ie me dat ze kunnen exploderen.... voor zover ik weet is het gewoon een standaard-connectie van audiokabels, en klaar. Ik kreeg zo de indruk dat-ie gewoon een beetje aan het zeiken was en zich probeerde voor te doen alsof... nou, iets, wat dan ook. Of hij probeerde informatie los te peuteren om één of andere reden. Misschien dacht-ie meer geld uit me kunnen halen of zo in de toekomst.

Hoe dan ook, de volgende dag krijg ik te horen over de telefoon dat ze klaar zijn. Ik zeg tegen hem "Eindelijk!" en hij zegt dan van "Jaaa, ik had je trouwens gisteren nog gebeld dat ze klaar waren maar ik kon je niet bereiken. Kijk maar op je telefoon." Ehhhhh, oh echt? Hij liegt dat hij barst.

Maar okee dan, eindelijk kabels. Neem ze snel mee, maar wat krijg ik te zien later? Godverdegodver: verkeerde bestelling!! Eén paar kabels teveel! Krijg nou toch de....! "Laat maar zitten," denk ik dan. Vuile amateur.

Dan Feedback Rotterdam. Krijg ik een bestelling thuis gestuurd waarbij ik geen kleingeld heb en de bezorgers ook niet (die er trouwens erg onguur en onbetrouwbaar uitzagen). Dus moeten ze maar de volgende dag terugkomen. Sommigen geven het argument dat ze kunnen worden beroofd, dan denk ik "Waar de fuck heb je het over?" Ze nemen toch al contant geld aan, dus wat de hel maakt het uit als ze kleingeld meehebben? Maakt ze alleen maar meer flexibel en kan ik tenminste meteen m'n pakket krijgen.

Is goed. Volgende dag dan maar. Neem ik het aan, krijg ik binnen te zien dat de verpakking slecht is. Daarmee bedoel ik: het is gewoon de originele verpakking, die een beetje beschadigd is en het ding is ZO open te maken. Wat is dat nou, huh? Betaal je haast 10, 15 euro aan bezorgkosten, kunnen ze niet eens een normale verpakking regelen? Een goede verpakking die DICHT is, helemaal afgesloten voor ongeautoriseerde manipulatie, en als iemand ermee zou hebben gerommeld dan zou je het wel weten want je zou het zien?

Ik stuur dus e-mail naar de Telesales-afdeling van Feedback. Ze willen alsnog de bon sturen, is goed. Maar ik vertel ze dat ik eigenlijk niet eens dat ding meer wil hebben vanwege de JUISTE GELDIGE redenering dat de verpakking slecht is, dus wat ik net allemaal zei min of meer. Gaan ze me vragen "Maar waarom dit, blah blah...?" terwijl ik ze in de vorige mail, de eerste, allang heb verteld waarom. Vertellen ze me dat als het product werkt het toch helemaal niet uitmaakt? "Wat wil je met de verpakking?" Godverdegodver denk ik dan! "Ben je DOM of zo?" Ik schreef daarvoor al dat er met de verpakking kan zijn gerommeld omdat jullie amateurs er niet voor hebben gezorgd om zoiets te voorkomen in de eerste plaats!!!

Ik heb tot nu toe nog STEEDS niet eens de bon ontvangen. Toen ik die tijd zelfs nog weer een tegenantwoord wilde sturen merkte ik dat mijn e-mail en berichten niet meer werden geaccepteerd of zo. Las het via een automatisch bericht. Wat zijn dat nou voor amateurs die hun klanten zo slecht behandelen en die niet eens naar simpele geldige logica willen luisteren?

En zo kan ik wel uren, dagen, MAANDEN lopen klagen over zaken. Zoals educatie-instellingen waar ze er ook de kantjes slordig vanaf lopen, slechte leraren, slechte organisaties, kantoren waar mensen een beetje lopen te ouwehoeren en zo min mogelijk werk verrichten, bedrijfjes waar smerige "politiek" aan de gang is, waar mensen zeggen dat ze iets zullen doen maar het niet doen, zo moet ik bijvoorbeeld nog steeds veel geld terugkrijgen van een bepaalde instelling.

Wat is er met dit land aan de hand? Al die amateurs, oplichters en leugenaars. Kennelijk nemen veel van ze hun werk niet serieus.
 
Erm.. Iedereen maakt fouten, je moet mensen wel de kans geven om ze goed te maken natuurlijk, dan kan je DAARNA een oordeel geven over het geheel, dat mis ik een beetje in dit verhaal, verder vul je zelf allemaal negatieve zaken in als waarschijnlijke feiten terwijl het je eigen hersenspinsels zijn, ook niet echt bevordelijk voor een goede kans op afloop..
 
Daarbij: wat is het (negatieve) verschil met andere landen, of vroeger, of waarmee dan ook? (zoiets impliceer je)

Verder wel goed hoor, om je frustraties te uiten! ;) Ik denk alleen dat je in je conclusie een tikske overdrijft en/of het juiste perspectief verliest...
 
Laatst gewijzigd:
Ik verbaas me erover dat je nog in dit land woont,, verkeerde kabels en een niet zo goed verpakt pakketje.....
Ik zou meteen emigreren, waar gaat het toch heen met dit land!

Al die berovingen, moordaanslagen,kindermisbruik etc .... ach, daar kan ik best mee leven maar een kabelboer die de verkeerde kabels levert....bye bye , het eerste vliegtuig ( enkeltje) en toedeledokie.
 
Ik heb helaas niet zoveel tijd, want morgen ochtend weer vroeg op om op m'n school als leraar weer flink wat kantjes er af te lopen, maar waar gaat dit over?

Waarschijnlijk te veel Lulu Wang gelezen, die de dag hiervoor wartaal op de televisie uitstrooide bij Pauw en Witteman...

Eigenlijk best een leuk landje, hier :)

Wout
 
Maar okee dan, eindelijk kabels. Neem ze snel mee, maar wat krijg ik te zien later? Godverdegodver: verkeerde bestelling!! Eén paar kabels teveel! Krijg nou toch de....! "Laat maar zitten," denk ik dan. Vuile amateur.

Ik bedenk me nu ineens 2 redenen waarom die extra kabels er bij kunnen zitten, niet zozeer een foutje, maar,

1- hij wilde je matsen
2- vooruitziende blik des verkoper misschien ? :slotje:
 
lol. Sorry jongens, maar ik ben soms gewoon erg ;)

Ik erger me soms echt aan deze dingen. Misdaad zoals moorden, berovingen, verkrachtingen en zo zijn dan ook van die belangrijke gevallen die ik dan niet heb genoemd, maar die vind ik ook natuurlijk erg en erger.

Het gaat mij in de gevallen die ik heb beschreven vooral om het gebrek aan professionaliteit dat ik alsmaar opmerk bij veel gebouwen, winkels, instanties, en zo. M'n hogeschool bijvoorbeeld waar ik heb gezeten: wat een vreselijke organisatie. En er zijn wel meer. Op papier lijkt het allemaal goed, en als je met die mensen of instanties omgaat lijkt het allemaal goed, maar achteraf of tijdens het gebeuren kun je zo merken hoe slecht het eigenlijk is. Ze lijken professioneel, maar ze zijn het niet. Ze geven wel die indruk maar geven dan min of meer een ondermaatse behandeling of zo. Hatelijk toch? Ik kan er echt niet tegen. Gewoon een stel boeven zijn het. Iedere dwaas kan bijvoorbeeld een pak aantrekken en er representatief of respectabel uitzien, maar voor mij is het gewoon iemand in een pak die misschien wel een klootzak is of zo of die niet weet waar de hel hij het over heeft.

En wees eens eerlijk: zou jij een pakket willen hebben dat niet goed gesealed is als je het voor je ziet, vooral als je goed geld betaalt? Een echt professioneel bedrijf zou een perfect pakket maken en zou het begrijpen als je het niet aannam, maar niet deze hoor, neeee, niet deze.... zij slaan een hoge prijs aan voor de transport (in het binnenland nog wel!!!) en geven je een shitverpakking, geen bon, en niet EENS een goede verpakking maar gewoon de kwetsbare originele, en een klantonvriendelijke behandeling. Het enige dat ik dan ruik is gebrek aan professionaliteit.
 
Hou er nu maar gewoon rekening mee dat de zaken niet altijd gaan zoals jij ze in eerste instantie had voorgesteld. Er gebeuren veel vermakelijkere zaken...

Ik heb altijd al veel op gehad met museaal werk. Als fotograaf kreeg ik te maken met het Algemeen Rijksarchief (nu Nationaal Archief), waar men de Vinghboon collectie bewaart, prachtige ingelkleurde pentekeningen van de vele haves die de VOC in de Gouden Eeuw aandeed, zo ook Nagasaki, waar Decima lag. Tja, Nagasaki had op een bepaald moment niets meer over van hun geschiedenis (bommetje in WO II of zoiets... :( dus was Den Haag een zeer belangrijke bron voor hen.
De foto's van de tekening werden niet naar behoren afgedrukt, dus het laboratorium wilde graag het origineel erbij. Helemaal in Rijswijk. Onmogelijk, want die tekening was wegens de waarde bij Lloyd's of London verzekerd en kon de deur niet uit...
Nou, vooruit, voor een keertje dan maar...
En Wout kreeg een buskaartje om de 80 x 120 grote ingelijste tekening in een propvolle lijn 18 te vervoeren.
Niet boos worden, slechts glimlachen!

Trouwens, amateurs zijn liefhebbers en die leveren doorgaans zeer goede prestaties. Delittantisme, dat is een beter woord...

Wout
 
Laatst gewijzigd:
Ik begrijp je frustratie, maar je kunt jezelf beter bij dit soort dingen neerleggen en het je niet teveel aantrekken. Anders loop je je hele leven met een hoge bloeddruk en hartproblemen rond en daar heb je ook niks aan.. :engel:


Overigens is het in 80% van de overige landen nog een stuk erger wat dit soort dingen betreft.
 
Damn tjap, wat heb jij een zwaar kut leven zeg!

Vind je het niet een beetje aso om te klagen over 2 kabeltjes en een foutief ingepakt doosje?!

Dagelijks worden er overal op deze fokked up aardbol mensen verkracht, vermoord, onderdrukt, gemarteld, voorgelogen door overheden enz.....
 
Damn tjap, wat heb jij een zwaar kut leven zeg! ...
Nou zeg, ik ben al een ochtend bezig de kantjes er af aan het lopen en dat valt niet mee, hoor. Vooral niet als je het in een mooie sinus golf wil doen, want wij leraren doen dat beetje werk wat we doen natuurlijk wel optimaal. Neen, gemakkelijk hebben we het niet :D

Wout
 
Die onderwijzers lopen er 20 jaar de kantjes vanaf dus je zal er vast wel erg goed in zijn. ;)
 
Damn tjap, wat heb jij een zwaar kut leven zeg!

Vind je het niet een beetje aso om te klagen over 2 kabeltjes en een foutief ingepakt doosje?!

Dagelijks worden er overal op deze fokked up aardbol mensen verkracht, vermoord, onderdrukt, gemarteld, voorgelogen door overheden enz.....
Dus van heel m'n poosts haal je dit ding eruit om mij aan te pakken? ;)

Ik had al in m'n eerste poost gezegd dat er ook over de menselijke maatschappij te klagen valt (en ik kan je zeggen dat ik dat al veel heb gedaan) en dat mijn klagen hier voornamelijk over gebrek aan professioneel gedrag gaat in consumerisme of economoie, bedrijven en zo, scholen, dus ik begrijp niet waarom je op dit punt moet inhaken en erop moet hameren.

Er is niks aso aan mijn poosts; het gaat niet om mij: het gaat om het gebrek aan professionaliteit bij bepaalde instanties door heel het land dat je kan vinden als je rondkijkt. Wat jij doet is ad hominem :biertje:
 
Nou zeg, ik ben al een ochtend bezig de kantjes er af aan het lopen en dat valt niet mee, hoor. Vooral niet als je het in een mooie sinus golf wil doen, want wij leraren doen dat beetje werk wat we doen natuurlijk wel optimaal. Neen, gemakkelijk hebben we het niet :D

Wout
:D Ik zou echt niet met je willen ruilen! Voor leraren en politie agenten heb ik diep respect!
 
Wat ik juist zo typerend vind in dit land is altijd dat uitgesproken zeiken over alles.. Kijk voor de grap eens bij de reacties op nujij of ad.nl.. Niet misselijk. Volgens mij zit NL helemaal vol met mensen met double-standards.. Hypocrisie a-go-go.
 
... het gaat niet om mij: het gaat om het gebrek aan professionaliteit bij bepaalde instanties door heel het land dat je kan vinden als je rondkijkt. ...
Nah... Professionaliteit heft niets te maken met dit gedrag, maar het feit dat mensen niet meer bereid zijn de verantwoordelijkheid te nemen voor datgene wat ze doen. Dat doen 'professionals' net zo hard als de non-professionals. Men voelt zich niet meer verantwoordelijk voor de ander. Echter, die zakenmensen die dat wel doen, doen dan ook nu de beste zaken :)

Wou
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top