Ik ga een weekje op vakantie en neem mee...

Deze video heb ik thuis opgenomen, maar alles gemaakt/voorbereid tijdens een weekje weg met de vrouw. In de avond niks anders nodig gehad dan de rytm en en headphones. En natuurlijk een lekker biertje inderdaad :)



Door alleen met de rytm te spelen ben ik er een stuk creatiever dan normaal mee om gegaan en wat dieper erin gedoken, dat was voor mij wel bonus :)
 
Ik heb eens een weekje in de Ardennen gezeten met alleen m’n labtop en hoofdtelefoon. Zonder vooropgestelde moetjes.

Uiteindelijk heb ik heel veel files, samples, opnames en projecten gemanaged, opgeschoond en hier en daar wat tweaks in Ableton. Ging heel natuurlijk en was leuk om te doen
 
De laatste tijd ben ik weer veel bezig met de nanobox lemondrop, heb het hele SD kaartje vol gezet dus in feite zijn er oneindig variaties te maken. Alleen is misschien wel wat beperkt dus een midicontroller (om ALLE paramaters uit de lemondrop direct te kunnen bedienen), een volca sample en een 4 track erbij het geheel op te nemen. De lemondrop kan ik dan ook weer voor FX inzetten.
 
Ik had ook ooit eens (voor review) een Roland SE-02 boutique en mijn Macbook met Ableton Live mee. Was op zich ook wel leuk maar voelde me toch wel wat onthand met slechts 1 monosynth (en zonder keys).
 
De grootste uitdaging zal niet de beperking van de gear e.d. worden, denk ik.

Wel om vocalen dusdanig te laten klinken in een opname dat ik ermee voor de dag kan komen... :D
 
Zet mij in de middle of nowhere met de push 3 standalone,
Drumapparaat ebij (debk nu aan de analog rytm),
En een portable synthje (nu zou ik zeggen opsix),
En uiteraard mijn goedgevulde steamdeck.
Dan verveel ik me geen seconde.

Maar ik heb eigenkijk nooit vakantie op lokatie nodig.
Ik spendeer mn vrije tijd net zo lief in mn hokkie thuis waar een hele dikke pc staat en een waldorf quantum.
Maar vrouwlief wil er wel eens uit, dus werk ik ook aan portability van mn vermaak 😄
 
Jammer genoeg heb je geen geld meer om op reis te gaan als je iets van TE hebt gekocht :D
Hahaha valt toch ook wel weer mee, de OP1 field is duur maar een OP-Z is voor de meeste wel haalbaar tweedehands(350-400), De OG OP-1 vind je soms nog net onder de 700.
 
Hahaha valt toch ook wel weer mee, de OP1 field is duur maar een OP-Z is voor de meeste wel haalbaar tweedehands(350-400), De OG OP-1 vind je soms nog net onder de 700.
Haha is ook zo. Als je de Field Table koopt kun je in elk geval ook picknicken als je op vakantie bent.
 
Gewoon lo-fi black metal maken!

Geen black metal , maar dat het enigszins lo-fi gaat worden, die kans is best aanwezig.

Qua uitbreiding van gear, een distortionpedaaltje (goh, loopt daar nu geen draadje over? :D) is leuk om 'ns mee te experimenteren...
 
Ik denk dat het handigst gewoon een laptop is met wat software...

Het handigst is niet altijd het leukste, maar die laptop gaat ook mee. Zelfs twee laptops, deze waar ik nu op werk om het forum te kunnen spammen als ik me zit te vervelen tussen al die saaie natuur :D en heb nog eentje liggen met een maagdelijke installatie van Windows waar ik wat muzieksoftware op ga zetten.
 
Nou, ik zou mn uno synth pro-x meenemen nu.. Waarom.. zit een dikke mod matrix in, sequencer, parameters recording, patch opslag.
Kortom een diepe synth waar ik nog niet alles van getest heb en die klein, diep en compleet is.
 
Back
Top