Ik ga een weekje op vakantie en neem mee...

Lid sinds
12 oktober 2016
Berichten
6.329
Al een tijdje van plan om voor een weekje ergens een huisje te huren. Had eigenlijk aan de nazomer gedacht, maar het komt nu toch wat eerder. Al in mei, namelijk. De laatste tijd erg druk gehad met mantelzorg, even weg van de dagelijkse beslommeringen, daar ben ik wel aan toe. Bos, heidevelden, een zandverstuiving, bij tenminste redelijk goed weer gaat een stevige wandeling in een mooie omgeving vast wel lukken.

Ook van plan om in die week met muziek bezig te gaan. Ik denk dat het wel iets van het weer zal afhangen hoeveel tijd ik eraan ga besteden. Bij zonnig, helder weer en aangename temperaturen heb ik voor zowel overdag als 's avonds ook wat andere activiteiten in gedachten en moet daarvoor ook spullen meenemen. De hoeveelheid gear waarvoor ik ruimte heb in de auto is dan beperkt. Aan de andere kant, als de weersverwachting aangeeft dat het een totaal verregende week gaat worden, dan kan zelfs de oude Kawai K1 mee... Maar hoe dan ook, er zal sowieso tijd en gear zijn om tenminste iets te kunnen doen. Als is het maar om één kort trackje af te kunnen maken in die week. Kan ik in elk geval ook meedoen aan de contest aan het einde van het jaar.

Ik probeer aan "alles" te denken wat ik moet meenemen, maar suggesties wat ik beslist niet mag vergeten zijn welkom. :)

Aan bier heb ik al gedacht, trouwens. :D
 
Belangrijk is goed vast te leggen wat je in dat weekje gedaan of bedacht hebt. Daar kan je dan later als je weer meer tijd hebt mee verder. Dingen zakken anders heel snel weg als je er weer een tijd lang niets mee doet...
 
Moog One.

Maar mijn reiskit is momenteel de SP-404 Mk2 en een koptelefoon, met de kabeltjes om mijn iPhone aan te kunnen sluiten om vanaf te samplen. En die gebruik ik dan vervolgens niet omdat ik als ik op vakantie ben meestal geen zin heb om met muziek bezig te zijn.
 
Laatst gewijzigd:
Als je het erg druk hebt gehad, kan ik me goed voorstellen dat je het maximale uit zo'n weekje wil halen. Aan de andere kant is t wellicht ook niet verkeerd om even niets te "moeten", niet teveel te plannen en voorbereiden en gewoon op de bonnefooi ergens heen te gaan, waar de wind je naartoe neemt. :)
 
Ik zou een huisje nemen met een goed ligbad erbij, de bank moet ook goed zitten / liggen, dan komt het verder wel goed.
 
Wat je ook uiteindelijk meeneemt, sluit het tevoren thuis allemaal eens aan en zorg dat je daar terplekke op vakantie met slechts maar 1 wandcontactdoos uit kunt komen (m.a.w., vergeet ook de saaie verloopkabeltjes en voldoende stekkerdozen niet). 8o) Veel plezier!
ik heb altijd een klein zakje mee met allerlei soorten jacks Usbs.. en ook een externe batt.
 
Belangrijk is goed vast te leggen wat je in dat weekje gedaan of bedacht hebt.

De bedoeling is om iets af te maken, in zoverre dat later thuis eventueel alleen nog wat lichte nabewerking nodig is. Om eindeloos prutsen aan kleine details te voorkomen.


Wat je ook uiteindelijk meeneemt, sluit het tevoren thuis allemaal eens aan en zorg dat je daar terplekke op vakantie met slechts maar 1 wandcontactdoos uit kunt komen (m.a.w., vergeet ook de saaie verloopkabeltjes en voldoende stekkerdozen niet). 8o) Veel plezier!

Dank je! :) Ja, zeker eerst testen. En inderdaad denken aan alle kabeltjes, genoeg stekkerdozen, etc.
 
K'vind een zoom (field)recorder altijd wel handig op vakantie + een laptop en je bent klaar.

Ik ga over een paar weken op vakantie, maar twijfel nog over wat ik wil meenemen. Heb laatst een headless (dirtywave) M8 gekocht die ik eindelijk wil gaan uitpluizen en leren, maar ik ben bang dat ze em bij het vliegveld als bom zien en in beslag nemen. Zo'n 3d geprint omhulsel rond een raspberry pie :) .
 
Als ik tijdens een trip een track zou willen maken waar ik later thuis makkelijk de laatste hand(en) aan zou kunnen leggen: laptop met FL Studio PE met enkel standaard plugins plus de FLkey Mini.
 
Ik laat mijn vriendin thuis.A ja...Dat is niet meenemen zeker?
 
Back
Top