Vongon Replay VA Synth met Retro Vibe

IMG_4625.jpeg


Virtuele analoge Synth geïnspireerd door de jaren 80. Juno/poly6.

6 stemmen, 4 oscillator waveforms en7 low-frequency oscillator waveforms.

Gebouwd op 32 bit soundengine.
Staat vast heel mooi naast een K.0.133
 
WAAROM heeft dit ding onleesbare witte labels bij de knoppen en sliders? Ik bedoel esthetisch gezien is het vet hoor, mooie 80s-rokerige-kamer-met-design-meubelen-en-lamellen vibe. Maar toch...En dan MICRO-USB.

Wat Den Neuq.
 
WAAROM heeft dit ding onleesbare witte labels bij de knoppen en sliders? Ik bedoel esthetisch gezien is het vet hoor, mooie 80s-rokerige-kamer-met-design-meubelen-en-lamellen vibe. Maar toch...En dan MICRO-USB.

Wat Den Neuq.
Ik weet niet, maar krijg het idee dat micro usb meer vintage is..
Vind hem wel echt interessant klinken

 
Geweldig vet klinkende synth en zou best goed in mijn set-up passen, maar die prijs slaat echt nergens op. Zekers 300 euro te veel naar mijn smaak..
De layout van de synth is ook erg mager en saai. Wat gekleurde caps ala white face Odyssey zou deze synth al een hele andere dimensie geven.
 
Pittig idd

 
Met de BTW + importheffingen en winkeliersmarge erop komt 'ie op ongeveer dezelfde prijs als een UB-Xa, en dan heb je 16 voices, echt analoog en een full size poly aftertouch keyboard. Lijkt me niet bepaald een topdeal dit. Sowieso, 6 voices VA en dan nog in zo'n schrale kast met weinig controls ook. Hoe dan.
 
Nou dit is gewoon een heel erg boutique product met een bepaalde visie. Een van duidelijk less is more.

“ a "secret" menu with lots of useful additional settings”

Spannend :D

Maar zonder dollen.. flinke cv/gate/pressure in out erop en ik had hem realistischer bekeken.
 
Cherry MX klikkers in plaats van echte toetsen en onleesbare tekst op een magere interface. Voor dat geld... Wat een belachelijk ding.
 
Een van duidelijk less is more.
Ja, behalve de prijs dan :D

Op zich juich ik innovatieve/afwijkende designs juist wel toe hoor, en getuige de (veelal ook niet goedkope) oost-europese curiosa die ik heb staan zijn dat ook geen loze woorden. Maar dit drukt bij mij op alle verkeerde knopjes. Weinig voices, weinig controls, lelijke look, magere specs en een hipster premium price. Meh.
 
Een 6 voice VA synth voor 1050 euro..die sla ik dan maar over.
Zie er straks uit, maar voor 400 euro dan toch maar de Yamaha Seqtrak.
 
Ja wat ik onduidelijk vind is dat ze in de handleiding over vca’s en vcf’s hebben waardoor ik denk hybride

Vond het filter wel heel analoog klinken. Tsja wie weet gaan ze ooit voor 800. Nieuw, 550,- tweedehands who knows.
 
Een 6 voice VA synth voor 1050 euro..die sla ik dan maar over.
Zie er straks uit, maar voor 400 euro dan toch maar de Yamaha Seqtrak.

Plus de 1000 euro aan premium pedaaltjes die je in die videos ziet ;) Maar fair is fair, als dit de sound is die je zoekt (en het leuk eruit vind zien). dan lijkt het me een goede oplossing. Dan nog, in de j6 boutique zit ook een leuke arp waar je min of meer hetzelfde mee kan doen. Die waves en engine heb ik nu overigens ook nu in de NTS1 zitten. Netzoveel speelplezier.
 
Back
Top