Voor de Mac- en Logic X Pro gebruikers: doe de Sonoma 14.4 update niet!

In de Mac Studio kan je de SSD wel vervangen.
In de US is er al een rechtzaak geweest over het recht om je computer te repareren.
Apple heeft het minimale gedaan om verdere rechtzaken te voorkomen.

Dus je kan wel je SSD vervangen met een SSD van exact dezelfde grootte.
maar je kan niet upgraden!

Uiteraard zijn er gasten die het toch geprobeerd hebben:



 
Ik heb onlangs m’n 5.1 (maxed out 12 core Mac Pro) toren vervangen voor een M1 Studio en het verschil in performance is dus echt enorm. Wat een verademing. Je kan uiteraard nog prima werken met een 5,1, wat an sich al bewonderingswaardig is voor een 14 jaar oude desktop. Mja,…. Een verse snelle is wel echt heel erg lekker.
IMG_1403.gif
 
Er is zojuist een but why war gestart mensen! Komt dat sien!
 
Ik heb onlangs m’n 5.1 (maxed out 12 core Mac Pro) toren vervangen voor een M1 Studio en het verschil in performance is dus echt enorm. Wat een verademing. Je kan uiteraard nog prima werken met een 5,1, wat an sich al bewonderingswaardig is voor een 14 jaar oude desktop. Mja,…. Een verse snelle is wel echt heel erg lekker.
Dat ze zolang meegaan is inderdaad een groot voordeel van Macs, zo heb ik ook 12 jaar met een 2011 macbook air gedaan maar op een gegeven moment krijg je geen software updates of veiligheidspatches meer en dan wordt het toch tijd.
 
Nee , niet echt, maar dus bij deze ontstaan πŸ‹πŸΌβ€β™€οΈβœŠ
 
Ik heb de overstap naar de Mac Studio toch maar afgeblazen
reden is dat ik nog steeds iTunes gebruik (voor DJ dingen)

Overstappen naar Apple Music is mogelijk maar zitten voor mij nog te veel nadelen aan met een grote muziek library.
Ik gebruik bijvoorbeeld een bpm counter met iTunes integratie die er niet voor OSen na Mojave is.
En ik gebruik Doug's AppleScripts voor iTunes die workflows erg makkelijk maken. Dat is er ook niet voor Apple Music.
Dus moet ik af-en-toe terug naar Mojave kunnen voor DJ dingen helaas.
Kan zelfs niet overstappen naar de Mac Pro 7.1 uit 2019 (wat ik nog overwogen heb) want die kan ook niet meer op Mojave draaien.

Verder ben ik echt nog steeds in mijn nopjes met de oude trouwe Mac Pro 5,1 ☺️
 
Volgens mij ging dit topic over het niet updaten naar Sonoma 14.4......

Ik werk nog steeds op Monterey maar dat is omdat dat het meest stabiele systeem is dat op OpenCore draait op mijn model (Mac Pro 5,1).
Als ik voor de Mac Studio was gegeaan had ik op de laatste versie van Sonoma gedraaid.

Dus niet helemaal offtopic πŸ˜‰
 
Back
Top