Bladmuziek maken van MIDI clip

rvanommen

Chihuahua!
Lid sinds
30 juni 2022
Berichten
1.302
Locatie
velserbroek
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het omzetten van midi clips (in mijn geval gemaakt in ableton) naar bladmuziek (in pdf of ander printbaar formaat).

Ik begrijp dat hier manieren/software/websites voor zijn, maar ik kom niet verder dan wat warrige adviesjes op reddit.
Beetje mooie software waar ook bladmuziek in bewerkt kan worden zou mooi zijn.

Iemand ervaring/advies?
 
Je geeft ook niet heel helder aan wat je precies wil bereiken dus antwoorden zijn dan per definitie ook vrij vaag.
(als je een DAW advies zoekt om 'een beetje muziek te bewerken' krijg je ook tientallen suggesties)

De meest populaire open source tool voor bladmuziek bewerking is Musescore (https://musescore.org/nl). Gratis te gebruiken dus gewoon proberen of het wat is.
 
Je geeft ook niet heel helder aan wat je precies wil bereiken dus antwoorden zijn dan per definitie ook vrij vaag.
(als je een DAW advies zoekt om 'een beetje muziek te bewerken' krijg je ook tientallen suggesties)

De meest populaire open source tool voor bladmuziek bewerking is Musescore (Gratis compositie- en muzieknotatiesoftware | MuseScore). Gratis te gebruiken dus gewoon proberen of het wat is.
ik heb niet persoonlijk advies gevraagd op reddit, gewoon gekeken wat er al stond
maar fair enough :)

Ik wil graag:

1) software om bladmuziek te maken en te printen
2) de mogelijkheid om MIDI clips in die bladmuziek te importeren (liefst zonder al teveel stappen van ableton midi-clip tot bladmuziek).
3) ik ben altijd vaag, want ik weet nooit zo goed wat ik wil tot ik er echt mee aan de slag ga :D (sorry :p) ik experimenteer altijd maar wat met dingen.

musescore dus... noted, ik ga eens kijken
 
Check vooral MuseScore, dat ziet er degelijk uit, en nog gratis ook.

Had deze nog gevonden, is specifiek een M4L-device, maar niet zeker hoe gratis deze is - heb 'm niet geïnstalleerd, kan nog een paywall in zitten..
 
Back
Top