De grote 90's draad

Nou, ik herken deze foto niet...
dus ik ben gezakt...:o::D

Gokje: Jarre optreden?
 
90's test. Als je dit plaatje niet kan thuisbrengen, was je niet bewust in de 90's.

916e10e6-449e-4042-9234-cab5bab1fe77_screenshot.jpg
Oh, this is serious....serious as.... :P
 
Nou, ik herken deze foto niet...
dus ik ben gezakt...:o::D

Gokje: Jarre optreden?

Wàt een teleurstelling hier. :D



En dat brengt ons bij hét 90s item: eurobeat. En binnen eurobeat vind ik Rhythm nog steeds het beste nummer. Met het volume op standje Spinal Tap. (dat is dan weer eighties).
 
Waren er SF leden in de 90's lid van de G.I. Joe club? Zelf was ik nooit heel erg into onze GI, maar ik had wel de parachutist. Heel leuk als je niet te dicht bij een boom stond.

il_fullxfull.3323525631_jy6v.jpg
 
Waren er SF leden in de 90's lid van de G.I. Joe club? Zelf was ik nooit heel erg into onze GI, maar ik had wel de parachutist. Heel leuk als je niet te dicht bij een boom stond.

il_fullxfull.3323525631_jy6v.jpg
Ja, ik was ook lid van die club :D
Destijds een forse verzameling voertuigen ook. Maar toen werd ik ouder en alles in 1x verkocht voor een appel en een ei. Alles was bijna in nieuwstaat, als ik het nu zou verkopen zou ik er een mooie synth voor kunnen uitzoeken :D
 
Ook maar even een dieptepunt van de jaren '90... de Fiat Multipla. Wat een lelijk ding. Dat het een Italiaans ontwerp is maakt het nog erger.

m1fyhdtbidpd.jpg
 
GI Joe was zeker te gek, maar ik kende en had ze in de 80's. Na Star Wars (70's) en Action Force de leukste action figures ooit. (Hoewel ik Micronauts ook te gek vond, maar dat is alweer 70's..)
 
GI Joe was zeker te gek, maar ik kende en had ze in de 80's. Na Star Wars (70's) en Action Force de leukste action figures ooit. (Hoewel ik Micronauts ook te gek vond, maar dat is alweer 70's..)
GI Joe ging inderdaad al een hele tijd mee. Ikzelf had dus enkel de parachutist, maar een vriendje in de straat had al die gigantische tuigen.

Ook iets uit die tijd wat ik nu mis: catalogi van GI Joe of Lego waarin diorama's stonden die enorm tot de verbeelding spraken. Thuis proberen namaken natuurlijk. Een modderplas in de tuin in plaats van de moerasscene uit de GI Joe catalogus...maar we amuseerden ons. :)

@whenheco aha een GI Joe clublid! Boter bij de vis nu: wat was jouw missie in de club? Ik herinner mij een "beschermer van Atlantis". :) Ik herinner me verder ook dat de GI Joe club failliet ging in de nineties. Net zoals wel meer 90s iconen, met name winkelketens.
 
@Nicolas 2000 haha geen idee meer. Ik had wel als enigste van mijn buurt de GI Joe pet waar ik ape trots op was. En natuurlijk de Command center. Later hoorde ik dat mijn vader alle speelgoed winkels heeft afgebeld met de vraag of zij deze op voorraad hadden en uiteindelijk naar het zuiden van het land afgereisd om er 1 op te halen.


Ergens in 1992 ging ik naar de basisschool en was vond ik het niet cool meer. Speelgoed maakte plaats voor draaitafels.
 
Tell-sell reclames (24 uur per dag...:gaap:)
romcom series
the Simpsons
A.j Kwak
Independence Day
en de tijdloze



En idd Cartoon network!
 
vergat nog een leuke (game-related) herinnering van 1e helft jaren 90:

Voor het internet tijdperk las je natuurlijk altijd de power unlimited of het club nintendo blad voor de tips en trucjes in computer spelletjes.
Als jongen van 13-14 had ik soms specifieke wensen... fatalities van mortal kombat op de gameboy, of de moves van de superstreet fighter II turbo, of zijn er nog trucjes die ik niet weet in Super Turrican II?
Wat nou als de bladen geen trucjes voor die spellen hadden gepubliceerd?!

Ik stuurde dan een handgeschreven brief naar Nintendo Nederland, en die stuurden altijd super netjes een pak papier (stapel A4-tjes) met alles wat ze me konden vertellen over dat spel!
deze anekdote vertel ik altijd aan de jeugd om ze een idee te geven van het leven voor internet :dubbel:
(met als gevolg dat ze me vooral heel oud vinden :erm:)
 
Ik denk dat een héél belangrijk verschil tussen de periode pre-2000 en na-2000 is dat velen onder ons geen internet had. De 90s is het einde van dat geen-internet-tijdperk voor mij. En inderdaad, wat was de toegang tot informatie toen beperkt ten opzichte van nu! Maar anderzijds, de (papieren!) handleiding bij een spelletje ofzo was veel belangrijker, een tijdschrift kon goud zijn, en een goede winkelier of fabrikant eveneens.

Maar toch overheerste het gebrek aan informatie. Hoe wisten wij hoe iets zat of moest? Euhm, niet. Tenzij je toevallig die kennis had. Goed nadenken, uitproberen, toch ergens een referentie vinden... In die dagen kreeg je ook nog vaker iets wat leek op een beknopte service manual of schema bij spullen. Twee anekdotes uit die tijd:
-ik heb begin jaren 90 een oude Carrera racebaan gekocht, driegeleider systeem. Toen de bedrading hersteld tot het werkte. Onlangs, met internet, de correcte bedrading gevonden en het eens écht juist hersteld.
-Wij hadden een Sega Master System II. Altijd gedacht dat dit de beste versie van de Master System was, de spellen zagen er ook beter uit. Logisch, toch. Maar fout! De Master System I was de betere console, met meer mogelijkheden en een FM chip. De reden dat de spellen er later beter uitzagen was betere programmeurs en grotere cartridges, maar de console zelfs was de cheapo versie van de MkI.

Tegenwoordig met draagbaar internet is het allemaal nog een stap verder. Rommelmarkten zijn niet meer wat ze geweest zijn, de "blinde gok" van koper en verkoper is er niet vaak meer bij. :)

90's is ook de laatste tijd waarin we op reis gingen zonder GPS.
 
2 jaar te laat... Woepsie!
-11 september 2001-
Ik herinner 11 sept, het jaartal was me even ontsproten :o::beard::Z
Wel het einde van de koude oorlog en het begin van de Golfoorlog.
Herman de stier...genetisch gemodificeerde eicellen
(Dat is wat anders dan een Moog klonen :D)
en Plateauzolen.
De tweede golfoorlog dan toch... De eerste is wel dikke '90s shizzle. Beetje Q8 binnenvallen, brandende oliepijpjesblussen,
CNNetje kijken die daarmee groot werd, beetje "Give peace a chance" zingen (de laatste keer dat de originele me een kippevelletje
bezorgde stond ik in de schoolvakantie in een verlaten werkplaats, achter een draaibank, terwijl in heel vlaanderen Give peace a chance
werd gedraaid omwille van de inval in Oekraïne, wetende wat ik nu weet), beetje achteruitrijden met de tankjes, en alles weer de boel laten...

Het origineel



Het aftreksel

 
Back
Top