De grote 90's draad

God wat een hoop nostalgie zie ik hier voorbij komen. Erg leuk en dubbel. Voor een historicus ga ik heel slecht op nostalgie.

Als ik aan de 1990's denk, dan denk ik (ik ben van 86) gelijk aan:
- een supernintendo krijgen van sinterklaas
- ontiegelijk veel lego en supersoakers
- ons pa die tot 1995 MTV had en daarmee een redelijk actuele muziekcollectie als ouwe rocker. Oudere neven kwamen standaard met blanco cassettebandjes op visite, dat herinner ik me nog goed.
- geen pc in huis tot 1998 (want fifa 1998 met het magistrale blur song 2 als opener)
- bij gebrek aan computers op school ict les krijgen van een leraar die Word op het bord had nagetekend....
- hele middagen videoclips kijken op TMF
- eind jaren 1990 in een Brabants dorpje hiphop ontdekken en bij gebrek aan internet elke paar weken de Oor Popencyclopedie doorspitten in de bieb voor meer informatie
- films op videoband kijken
- de opkomst van commerciele tv
- wk 1998 bij m'n opa in z'n flatje kijken op wat destijds een breedbeeld heette, maar dat ding was gewoon 4:3 ratio en idioot lomp en groot, maar als oud-Philips medewerker kon hij dat met korting krijgen
- dat m'n ouders en alle vrienden van m'n ouders Nirvana en Eric Clapton Unplugged hadden op cd

...en nog veel en veel meer. Maar ik kan slecht tegen nostalgie en ik heb wat gezopen dus beter stop ik even.
 
Van mij mocht je nog even doorgaan Fred! Met schrijven bedoel ik. Heel herkenbare situaties in je post.

Wij hadden al redelijk vroeg een pc in huis, een afgedankte 386 van schoonbroer programmeur. Daarop speelde je Amiga generatie games.
 
Van mij mocht je nog even doorgaan Fred! Met schrijven bedoel ik. Heel herkenbare situaties in je post.

Ha dankje! Leuk om te horen. Wie weet gooi ik er straks nog wat meer uit (na een paar biertjes...).
 
Ho ja, Lectuur...:geslaagd::o:
Van '90 tot '2002 = Interface en FutureMusic....

En soep series: Goede tijden Slechte tijden...
van de Amerikaanse oersoep '56 serie: As the World Turns
Onderweg Naar Morgen
Big Brother (1999)
en de grote kijkcijfer gekte!:koffie:

 
post-80s tuning en pimp my ride.

Edit: blijkbaar pas vanaf 2004. Raar, ik dacht dat ik er in het middelbaar naar keek. Jackass of ook later?
 
1000012621.jpg
 
Toevallig een -werkende!- discman gevonden in de kringloop. "Jogproof" lijkt voor alsnog niet eens gelogen te zijn...
 

Attachments

  • IMG_20240220_111346_2.jpg
    IMG_20240220_111346_2.jpg
    190,8 KB · Bekeken: 23
  • IMG_20240220_115542_HDR.jpg
    IMG_20240220_115542_HDR.jpg
    222,1 KB · Bekeken: 25
De jaren '90 is ook helemaal hardcore!
1990 naar 2005/6 was het
heerlijk gezellig ontspannen met wat pillentjes in een leuke trainings outfit,
hakken en stuiterende ze 200 BPM en 10.000 man
met kalende hoofden door duistere zalen...

'90 is 909 Gabber time!:halleluja

 
heb van de week "hardcore never dies" op prime gekeken.
(niet te verwarren met docu thunderdome never dies die ook op prime staat).

drugs/crime-film met beetje gabber achtergrondje.
voorspelbaar plot, maar leuke herkenbare muziek voor de ouwe gabbers onder ons
('Here we go again' van The Prophet ook gelijk maar weer in mn spotify playslist geknald, heeft de tand des tijds best doorstaan wat mij betreft).
90's sfeer zat er wel goed aan vond ik, al met al vond het een leuke (wel beetje voorspelbare) film :)
 
Ancient tech...
 

Attachments

  • IMG_20240321_153227_HDR.jpg
    IMG_20240321_153227_HDR.jpg
    160,8 KB · Bekeken: 15
Ik heb nog een camera gehad die met een soort modernere filmrolletjes werkte, je moest de film er niet uit trekken. Waarschijnlijk ook véél ontwikkelkosten voor weinig verkoop, want dat was rond 1998-99...
 
Bassic Groove was ook wel aardig, beetje veel mellow 020 meuk erin, maar ja. :P

Bekijk bijlage 3837380

De maker van het blad kwam uit Den Haag, Frank van den bold. Omdat mijn beste vriend toen stage liep bij dat blad ben ik 2x bij m thuis geweest. Kelder vol met vintage gear, geen idee wat allemaal, maar het was erg indrukwekkend ;)

Vlad zelf een paar keer doorgebladerd zonder al teveel interesse ;)
 
Back
Top