De grote 90's draad

Tukker

SyntherKloas
Lid sinds
21 juli 2007
Berichten
1.001
Het moest er toch een keer van komen, beste forumgenoten. Het is tenslotte al zo'n 30 jaar geleden!

De grrrrote 90's draad!

(Jahaaa, de telefoon is origineel uit 67, maar dit exemplaar uit 88...)
1000012529.jpg
 
Het einde van de Tv omroepen en het begin van commerciële kanalen/omroepen

And Loekie (de leeuw)is weer back!
asjemenou?:D
 
het begin van commerciële kanalen/omroepen

Eigenlijk net daarvoor. TV10 van Joop v.d. Ende had de eerste moeten worden, maar werd tegengehouden. RTL-Véronique kwam uit Luxemburg en die moest men wel toelaten, het begon op 2 oktober 1989 met uitzendingen gericht op Nederland. Met oa. Wessel van Diepen:



Nu we het toch over Wessel van Diepen hebben, en de jaren '90...

 
Hoe het precies ging weet ik niet, toen begon ook al die zenders te verwisselen, en te werd te veel om bij te benen...
maar dat house (James brown is dead) nummer kan ik me wel herinneren
da's best wel een leuk nummer maar alleen snapte ik de titel niet (destijds) uuuh, nu nog niet...:?

Radio:
De avondspits, voor als je in de file staat...
De Dik Voormekaar Show...Lache!!!
Weeshuis van de hits...
en...Ronflonflon met Wilhelmina Kuttje van Wim T. Schippers...🤭
 
Gouden tijden voor de gamer. zo veel classics!
het einde van 8 bit met nog even MEgaman 3 op de valreep.
1689779691856.png

Toen de 16 bit consoles. holy fuck, wat zijn er veel goede spellen uitgekomen in die tijd... kan niet eens hopen om ze allemaal op te noemen.
Super nintendo... man, man, man.... Super Metroid, Secret of Mana, en Donkey kong Country om er maar een paar te noemen.
Maar ook op de PC, Amiga en andere systemen met 'knallers' als Doom, command and conquer, Diablo... oh! en Mortal Kombat/Streetfighter II!.
reptile-mk2.gif


Ook de (serieuze) opkomst van handheld met de Gameboy! Tetris, Gargoyle's quest, en allemaal uitgeklede (maar toch fantastische) NES game-ports.
1689779663899.png


2e helft jaren 90 helemaal los met de komst van internet... online gamen, magisch... Quake, counterstrike... t ging pas echt leven in de early zero's bij mij, maar van quake heb ik nog wel wat meegekregen.
1689779856717.png


Ook doorstoten naar 32 en 64 bit gaming met de Playstation en N64 was fantastisch. elk systeem met zn eigen onvergetelijke klassiekers... Goldeneye 007, perfect dark, mario 64 en Blast Corps op de N64 en Tekken, metal gear solid, soulreaver, Soulblade, Castlevania symphony of the night op de Playstation... prachtig!
1689779905264.png


kan dit verhaal natuurlijk niet afsluiten zonder deze even te 'pluggen'

maar naast de games ook de films hoor! sommige van mn alltime favorites komen uit die tijd. Terminator II, pulp fiction, en ga ik hem zeggen? ja ik ga hem zeggen... die Eerste Mortal Kombat Film met Christopher Lambert als Raiden, geweldig om terug te zien als je die een tijdje niet gezien hebt... die vat de jaren 90 heel goed samen... foute actie, slappe humor en verhaal, maar die muziek van die film!! schitterend, dat kon alleen in de 90's.
d23.gif


als we het dan toch over muziek hebben... HAKKUH! heb destijds wel wat feestjes gedaan.
en ook Black metal en Gothic kwamen imho een beetje tot volwas in de 90's, ik weet in elk geval dat ik met albums als Ancient-Halls of Eternity, en Nightwis-Oceanborn m'n eerste stapjes in die genres zette...
1689779989888.png

en bands/artiesten als type O negative, Lit, K's Choice en ook Ice Cube lieten mij mn muziek smaak verder verbreden.
En alles had ook hitpotentie! De meest uiteenlopende shit kwam op de radio... van foute eurodance en happy hardcore tot metal en hiphop... over de kwaliteit va 90's muziek word wel eens het een en ander (negatiefs) geschreven, maar saai was t in elk geval niet!
1689780019505.png


jaja... tis nu geen geheim meer dat ik een tiener was in de 90's, hahaha
 

Attachments

  • 1689779728257.png
    1689779728257.png
    416,1 KB · Bekeken: 60
Fotoshop (1990)
Windows '95 en USB
Nokia
SMS
mp3
vliegtuigen die door flatgebouwen crashen
(WTC en Bijlmer)
 
Jaren '90? :?
2 jaar te laat... Woepsie!
-11 september 2001-
Ik herinner 11 sept, het jaartal was me even ontsproten :o::beard::Z
Wel het einde van de koude oorlog en het begin van de Golfoorlog.
Herman de stier...genetisch gemodificeerde eicellen
(Dat is wat anders dan een Moog klonen :D)
en Plateauzolen.
 
De jaren 90 waren zo extreem op het vlak van gaming. Daarna was het evolutionair, in de 90's was het pure revolutie. het uitwuiven van de 8 bit consoles, de 16 bit knallers, DOS games, Windows 95, 3D games, Voodoo kaarten, Half Life, CD branders, Twilight CD's...

Maar de jaren 90 was ook The Simpsons, Jurassic Park, Fresh Prince, Titanic, en gezien mijn leeftijd ook een paar prachtstukken speelgoed zoals de Lego golden age, maar ook de Nerf bow 'n' arrow (eindeloos mee gespeeld dankzij grote tuin en grote broer die er ook eentje had), crash test dummies...

Mijn meest 90's moment was het deelnemen aan een wedstrijd waarbij de prijzen een Sega Mega Drive of het spel van Jurassic Park was.

s-l1600.jpg


s-l1200.webp


31182.jpg


6y5v9anzxvh91.jpg
 
Ik ben ook erg goed geweest in het wegdoen van 90's spul wat nu gewild is. Mijn Voodoo² 12MB met originele verpakking bv, verkocht met de rest van de PC voor nop. Maar qua crash test dummies hadden wij de auto in een kleur die ik nergens elders ooit gezien heb op foto of in overzichtsteksten. En in de USA zijn er een paar behoorlijk enthousiaste CTD verzamelaars. Maar ja, hij was stuk (duh, hoe moest je ook spelen met die dingen, KNAL!) dus weggegooid.

Ach ja, als ik wat verder terugdenk was er nog die 80's BMX, die vroege 80's sneakers van de merken die nu gewild zijn...die zaken zijn nu ook gewild omdat er niet heel veel van overleefd hebben natuurlijk. Je houdt niet alles bij.
 
Och ja, tamagochi's. Ik was heel blij dat anderen die hadden zodat ik kon checken dat ik ze inderdaad na 10 seconden beu was. Neenee, gaf mij dan maar deze 90's topper (ik heb hem nog steeds, is natuurlijk geen drol waard):

7895017b.jpg

Of deze:

legnav_1018-300402__100_happycube.jpg


Ook die heb ik nog. :)
 
Nog iets waar we eindeloos mee speelden. Ze bestonden in de 70s en 80s ook, de 90s was het laatste decennium waarin er goede kwartetten uitkwamen:

1688193024.jpeg


Ik heb een grote verzameling hiervan. 70's, 80's, 90's.
 
Back
Top