Vintage prijzen aan het zakken.

Ik kick tegenwoordig op geluidskwaliteit. Daardoor valt veeel vintage en veeeeeel nieuw af. Aangezien ik geen VST's wil kom ik toch vaak bij vintage uit. Neen, niet alleen maar de allerduurste kleppers. En ook wel eens iets nieuw. Ik denk dat ik alleen van de nillies niks in huis heb, verder alles van 1972 tot hedendaags.
 
Ik denk soms wel met weemoed aan mn Korg Dss-1, 1 had er een gebalanceerde out mod.. Tsja.. denk dat deel van de noise juist nice was van dat ding..
 
Wat mij wel interessant lijkt is een poll met leeftijd. ja of nee ik wil vintage, sorry is binair maar no judgement. Ik vermoed dat de jongere generatie er geen fuck om geeft.
Die zijn bezig hoe fluide ze zijn en waar te wonen.. Samples klinken ook best dik tegenwoordig.
Ik ben 43 maar ik geef echt geen hol om vintage.. ook ik houd me meer bezig met waar ik woon en hoe fluide ik ben 😂
 
47 en geen interesse in vintage behalve vanuit geschiedkundig oogpunt. Heb wel Prophet, Oberheim en Arp reissues/clones want liever modern comfort en features dan ouwe rammelkasten 🤪.
 
Nog lang (nuja, heel kort) geen 40 maar fluïde zijn is geen behoefte meer aangezien ik reeds in een snoefbuurt woon. 8o):P MIDI vind ik erg handig, verder maakt het me niet zo uit hoe oud iets is. Ik ben zelf niet zo van de re-issues, clones etc. Leidt er bij mij alleen maar toe dat ik alsnog het origineel wil. Behalve bij de 303. De Beh versie was iets goedkoper weet je...
 
Wat mij wel interessant lijkt is een poll met leeftijd. ja of nee ik wil vintage, sorry is binair maar no judgement. Ik vermoed dat de jongere generatie er geen fuck om geeft.
kijk speciaal voor jou, mijn kijkers op yt en ik doe nogal vooral vintage shit.

Scherm­afbeelding 2024-04-05 om 00.10.15.png
 
53 hier en als laatste een Iridium gekocht en een Opsix in de planning.
Verder veel modern/digitaal Roland spul hier.
Het enige min of meer vintage ding dat ik heb is een Siel Orchestra.
De samples die ik daaruit getrokken heb bespeel ik soms met de Iridium, maar het instrument zelf staat al jaren stof te happen in een hoek.

Ik heb van een aantal zaken uit het verleden de moderne variant zoals: TB-3, TB-03, TR-8S, System-8, Jupiter-X.
Van geen van deze instrumenten begeer ik de originelen. De gemakken van de moderne versies en de prijzen spreken mij eerder aan dan de vermeende authenticiteit.

Oké, een MS-5 wil ik nog wel hebben en die wordt vast ook nog weleens vintage. ;)
 
52, en nog steeds leer ik elke dag nieuwe dingen, en koop ik ouwe maar ook nieuwe zooi.. dat kopen zal ik wel nooit afleren.. :D

Ik ben 78, het liefst speel ik nog op het orgel van mn opa door een chase bliss pedaal. Best of both worlds.
Serieus?? Ik vernam ergens dat je vader net met pensioen is. Ik weet wel dat de Pensioensgerechtigde leeftijd omhoog is gegaan.. maar krijg de rekensom niet echt sluitend. :D
 
Laatst gewijzigd:
41 en heb wat goedkope classics als de virus b, Jx8p en alpha juno. Zou wel de originele x0x’s willen, maar het geld er niet voor over.
 
52, en nog steeds leer ik elke dag nieuwe dingen, en koop ik ouwe maar ook nieuwe zooi.. dat kopen zal ik wel nooit afleren.. :D


Serieus?? Ik vernam ergens dat je vader net met pensioen is. Ik weet wel dat de Pensioensgerechtigde leeftijd omhoog is gegaan.. maar krijg de rekensom niet echt sluitend. :D
Nee ik ben met pensioen m’n overgtootvader is 98
 
Sinds vorige week 57 en heb door mijn werk in de muziekhandel alle oude bakken wel een keer bespeeld of in mijn bezit gehad.
Nu wil ik alleen nog spul wat me blij maakt en dat kan dus net zo goed een Behringer clone zijn.
 
Back
Top