Vintage prijzen aan het zakken.

Ik geloof niet dat die dalende prijzen zijn doorgedrongen tot een van de lokale kringloop zaken. Daar bieden ze een Technics KN500 aan voor 225 Euro, en een Roland RD200 (min 1 toets) voor 200 Euro.
 
Soms moet je de markt ook gewoon even 20 jaar niet volgen. Blijkbaar is ondertussen een "tall font green Sovtek" Small Stone een begrip en "iets" meer waard dan wat ik er langlanglang geleden voor betaald heb. Helaas heb ik geen zolder vol dergelijke sleepers. :)
 
Bam..


Screenshot 2024-04-03 at 16.42.54.png
 
Ik begrijp niet dat ie zo snel de prijs laat zakken, er zal toch echt wel iemand zijn denk ik die er 82k voor over heeft maar niet weet dat die 8 voice te koop staat.
 
Voor de “gereduceerde” prijs koop je met gemak 3x een FVS. Maar goed……

En hoewel het echt een hele gave fantastisch klinkende synth is is het een kriem om iedere keer al die voices te stemmen voordat je iets kan inspelen. Aan de andere kant is het wellicht wel DE mooist uitziende poly synth ooit gemaakt.
 
Wel interessant dat die Isla Dude dus ook een enorme vintage expert is, en veel van de technologie weet
 
Wel interessant dat die Isla Dude dus ook een enorme vintage expert is, en veel van de technologie weet
Hij heeft een ENORME vintage collectie opgekocht die hij herstelt en verkoopt. Daarnaast heeft hij veel zelf aan de ISLA producten ontworpen. Hij weet wel wat hij doet.
 
Wel interessant dat die Isla Dude dus ook een enorme vintage expert is, en veel van de technologie weet
Daarom dat ze 3 maanden garantie geven zeker :D

Hij heeft veel helpers hoor ... Brad is meer een programmeur dacht ik
 
Van kordbot programmeren kannie alvast geen zier en werknemers vinden die t wel konden kon ie ook niet. Nee ik laat geen spaander van m heel.
 
Ja je had het er al eerder over en ik snap dat helemaal. En totaal niet waarom hij het niet afmaakt.
 
Misschien kan t niet afgemaakt worden. Na al die jaren is er weinig anders te bedenken. Of is t ondertussen op punt. Ik volg t niet meer. De laatste communicatie met hem deed de deur dicht
 
Waar gaat dit topic alweer 1000 berichten over? Sorry maar hier moet ik nog eens op reageren. Altijd hetzelfde. En dezelfde soort mensen: Mensen die al 10 - 20 jaar verkondigen hoe gek andere mensen zijn hoeveel ze betalen voor een TR-909. Terwijl deze mensen er zelf al 10 jaar een willen. En zich duidelijk realiseren: “Had ik mijzelf 10 jaar geleden een 909 gekocht. Dan was het nu gezien, toen wel “goedkoop”.

En dan als kers op de taart worden ze euforisch als vandaag de “vintage prijzen zakken” met 100 euro. De gedachte dat ze er goed aan gedaan hebben zolang te wachten, doet uiteraard dromen..
 
Tegenwoordig kun je het zonder waarde oordeel bekijken.. er is nu zo veel. Iedereen kan krijgen wat ie wil.

Wat mij wel interessant lijkt is een poll met leeftijd. ja of nee ik wil vintage, sorry is binair maar no judgement. Ik vermoed dat de jongere generatie er geen fuck om geeft.
Die zijn bezig hoe fluide ze zijn en waar te wonen.. Samples klinken ook best dik tegenwoordig.

Snap ik de romantiek, nostalgie, een echt instrument, het opknappen. JA Zeker en dat vind ik ook mooi om te zien.
Screenshot 2024-04-04 at 13.03.35.png
 
Ik kickte vroeger wel op vintage maar ja toen was het ook gewoon erg betaalbaar t.o.v. nieuw en het klonk vaak interessanter. Ik wou dat ik nooit iets verkocht had, maar er zijn maar weinig vintage bakken die me qua prijs / plezier nog boeien, al zeker analoog niet.
 
Back
Top