Waar luister je NU naar? II

Ik vind Gruppo Sportivo echt fantastisch.. ik kan niet begrijpen dat ik die band nooit eerder heb gehoord, zal wel te maken met de kringen waarin ik me begeef en het feit dat ik de radio waar het kan ontloop.

Maar.. ze zijn dus net met een tour begonnen, ze spelen potverdorie zelfs over 2 dagen zelfs bij mij hier in de buurt in Middelburg. Ik zal de tourdata hier even delen voor wie het interesseert.


Screenshot 2024-03-20 at 14.24.11.png
 
ik kan niet begrijpen dat ik die band nooit eerder heb gehoord

Daar verbaasde ik me eigenlijk al over, ze zijn/waren toch wel redelijk bekend, dacht ik. Maar soms mis je inderdaad wel 'ns iets, zal iedereen overkomen. Beter laat dan nooit, moet je maar denken. :)
 
Ik vind Gruppo Sportivo echt fantastisch.. ik kan niet begrijpen dat ik die band nooit eerder heb gehoord, zal wel te maken met de kringen waarin ik me begeef en het feit dat ik de radio waar het kan ontloop.
Ja, ik verbaasde me er ook al over want je bent een muziekliefhebber en eind jaren 70 begin 80 waren ze best populair dus als je de radio ontwijkt dan doe je dat al 45 jaar schijnbaar en ze waren toen ook wel op zo nu en dan op tv te zien.
Hans van den Burg is de man die alle tracks schreef, hij pikt soms bekende riffs van andere muziekjes en gebruikt dat op een hele leuke manier in z'n eigen tracks en z'n teksten zijn vol humor en zelfspot, veel plezier met het concert!
 
Nou heb ik toevallig een blinde vlek als het gaat om muziek van eind jaren 70 begin jaren 80, ik ben van 1970 dus toen was ik er nog niet zo mee bezig, de interesse voor muziek is pas gekomen toen ik een jaar of 12-13 was. Eind jaren 80 ging ik me interesseren voor de late 60's en begin 70's. Verder kijk ik al ca 20 jaar geen TV meer en radio trek ik echt niet. Dus ja, deze heb ik gemist helaas.
 
Ik ken Gruppo Sportivo als een feestband die het vooral van hun optredens moest hebben. Heb ze in mijn jonge jaren wel een paar keer live gezien. Grappig dat ze nog bestaan!
 
Ik vind Gruppo Sportivo echt fantastisch.. ik kan niet begrijpen dat ik die band nooit eerder heb gehoord, zal wel te maken met de kringen waarin ik me begeef en het feit dat ik de radio waar het kan ontloop.

Maar.. ze zijn dus net met een tour begonnen, ze spelen potverdorie zelfs over 2 dagen zelfs bij mij hier in de buurt in Middelburg. Ik zal de tourdata hier even delen voor wie het interesseert.
Een van de eerste optredens in de Melkweg zag ik. 1976
 
Ik hoor die uitdrukking hier nu voor het eerst. Moest de Wikipedia erbij halen voor de achtergrond ervan.
 
Ik hoor die uitdrukking hier nu voor het eerst. Moest de Wikipedia erbij halen voor de achtergrond ervan.

Het was hier vooral iets van de generatie die voor de mijne kwam, denk ik. De tijd van de Zündapps en Kreidlers was al een tijdje voorbij. Puch Maxi en Honda MT wie nog wel een brommer had. Heb zelf nooit een brommer gehad, ondanks dat je hier voor alles ver moet fietsen. Middelbare school: 16 kilometer in de ochtend en weer 16 kilometer terug naar huis in de middag... Maar het was beter om te wachten totdat je je rijbewijs kon halen en dan een autootje kopen, dat deden naast mij veel meer jongeren.
 
In mijn tijd waren brommers een logische tussenstap op weg naar een motor of auto. Het waren toen inderdaad vooral Zündapps en Kreidlers. Als ik me goed herinner had ik zelf een tijdje zo'n bromfiets:


Daarna ben ik weer teruggeschakeld naar de fiets als voornaamste vervoersmiddel. Ik schrik van de prijs die er tegenwoordig voor mijn oude model bromfiets gevraagd wordt. Begin mezelf zo ook een oldtimer te voelen... :beard:
 
Back
Top