Edirol audiointerface

tek-zotic

Nieuwkomer
Lid sinds
10 juni 2008
Berichten
15
Ik heb bijna mijn nieuwe pc, en zou er graag een interface voor kopen.
ik heb een beetje zitten zoeken en kwam bij een edirol FA66 uit.
Iemand die mss ervaring met dit toestel heeft?? of iets weet van de kwaliteit ofzo, Roland ( waar edirol een deeltje van is ) staat dacht ik toch voor goede kwaliteit

if_fa66_xl.jpg

Edirol FA66
Ik kan hem voor 290 euro nieuw kopen ( duitsland, hier in belgie ben je 420 euro )
en als ik refurbished ( = foutief geproduceerd, maar nadien gemaakt, mag niet als nieuw verkocht worden, soms ook krasjes ofzo op lak, maar verder niets mis mee ) versie pak 240 euro
 
Zier er goed uit!
Edirol staat wel voor 'qualiteit' denk 'k zo - of ni meer of minder
dan andere bekende merken...
Moest ik ook een nieuwe Laptop kopen,
dan zou ik ook voor een dilemma staan!
Nu gebruik ik een creative audigy notebook,
en nieuwe laptops hebben geen pcmcia meer...

Nu met die FA66 heb je ineens ook een midi interface!
Maar 'k vind 'm wel prijzig! zelfs de € 290 !
't is wel een risiko zo refurbished stuff - heb ik al ervaren!
 
Tjah, voor qualiteit zal Edirol wel garant staan, dacht ik, maar wanneer is iets qualiteit? 24-bit/96kHz al voldoende of nog steeds brak? Midi-interface? Spdif? case? Ruis, wat dan met je eigen electriciteitsnet? vanaf 200 euries?

Ben je zelf een kenner met 'schone' oren? Hóór je wel het verschil? Dit kan je onnodig-dure aankopen besparen, beetje zelfkritiek.... Vind ik ervan hé.

Firewire in ieder geval als het kan, heb je meer controle over je werk, vind ik zelf.
Deze interface heeft heel veel knopjes op een klein opp; zeer handig, maar bedenk of je ze wel nodig hebt...

Al bij al is deze interface een zeer degelijke interface, alhoewel er bij mij zeker een hoop klinkende munt af kan...

btw, al tweedehands gedacht? Vaak ook mooie koopjes, zeker op het eigenste SF (kapot blijft dan wel kapot, maar een miskoop is zo terug verhandeld)!!


Ik zit namelijk ook met dit dilemma, en werkelijk, geef me eens enkele stevige redenen waarom toch dat beestje van 100,- meer te nemen, terwijl het goedkopere diertje een input meer heeft:koffie:.


mvg
 
Tjah, voor qualiteit zal Edirol wel garant staan, dacht ik, maar wanneer is iets qualiteit? 24-bit/96kHz al voldoende of nog steeds brak? Midi-interface? Spdif? case? Ruis, wat dan met je eigen electriciteitsnet? vanaf 200 euries?

Ben je zelf een kenner met 'schone' oren? Hóór je wel het verschil? Dit kan je onnodig-dure aankopen besparen, beetje zelfkritiek.... Vind ik ervan hé.

Firewire in ieder geval als het kan, heb je meer controle over je werk, vind ik zelf.
Deze interface heeft heel veel knopjes op een klein opp; zeer handig, maar bedenk of je ze wel nodig hebt...

Al bij al is deze interface een zeer degelijke interface, alhoewel er bij mij zeker een hoop klinkende munt af kan...

btw, al tweedehands gedacht? Vaak ook mooie koopjes, zeker op het eigenste SF (kapot blijft dan wel kapot, maar een miskoop is zo terug verhandeld)!!


Ik zit namelijk ook met dit dilemma, en werkelijk, geef me eens enkele stevige redenen waarom toch dat beestje van 100,- meer te nemen, terwijl het goedkopere diertje een input meer heeft:koffie:.

mvg
wat bedoel je nu juist, dat dit niet goed is ofwat??
 
wat bedoel je nu juist, dat dit niet goed is ofwat??

Ik wil maar stellen; je moet principes hebben bij een aankoop;
Het machientje zelf is zeker goed (je zegt het zelf, Edirol, en ik geloof dat je op SF wel wat positiefs vindt hierover), enkel moet jij uitmaken of het dat geld waard is (als geld een kwestie is).

Is het voor producing , of gewoon om een simpel keyboardje aan pc en monitors te hangen of..... Iets dat je zelf moet uitmaken, het is zeker niet gemakkelijk.
Ik ben zelf al 2 maanden prijzen en spec's aan het vergelijken...

Ach , je bent tevreden over prijs, spec's, (garantie?) etc... doe het dan gewoon.
Tenzij je met twijfel zit, dan moet je dit zeggen , en eventueel waarom.
:walker:
 
Heb zelf de grote broer de FA-101, en ben er erg tevreden over.
Drivers (op mac) werken stabiel, je hebt er wel via software weinig controle over, maar in praktijk is dat geen enkel probleem.

Daaraan ligt waarschijnlijk het grote verschil met iets hedendaagsere geluidskaarten, dat de software en routing wat meer ontwikkeld is, maar met 4 in- en uitgangen lijkt me dat niet bepaald een handicap.

Ook de Hi-Z klinkt ok als preamp voor m'n gitaar, nog nooit een micro op aangesloten, maar naar 't schijnt werkt dit ook prima. Niet al te veel gain, maar zeker voldoende.

Een kennis van me gebruikt de FA-66 (op zowel mac als windows), en is er ook erg tevreden over.
Oh, en 290 euro voor een (nieuwe) kwaliteitskaart is echt niet veel geld hoor, daarin moet je realistisch zijn.
 
Draai de FA66 naast een M-audio Audiophile 192(PCI). Ik ben er erg tevreden over, zeker ook simpele zaken zoals een knop voor je outputvolume (je signaal naar je monitoren). Latency is erg laag. Ik heb 'm zelf gekocht als gelegenheidsbundel met Cakewalk Sonar Powerstudio (6.2+). Het voordeel daarvan is dus dat je dezelfde inteface koopt maar dan met een cakewalk logo erop, maar dan met een meer volwassen editie van Sonar(6.2+synths) dan normaal met Sonar LE.
 
Ik heb ook de hogere versie FA-101 die eigenlijk an sich dezelfde geluidskaart is maar met optische in- en uitgang en 10 I/O jack.

Heb deze aangekocht voor 428€ dus ik zou de FA-66 zeker niet aankopen voor 420€. Er is goedkoper te vinden.
In ieder geval nog nooit spijt gehad van de aankoop. Het is een degelijke bak, die ik veel meezeul naar optredens. Is al gevallen zonder gevolgen.

Gebruik deze voornamelijk als midi input & geluidsprocessor om mijn softsynths aan te sturen. Maar ook als mixer. Hang er mijn 2 keyboards + orgelmodule aan en via Ableton Live kan ik dan het geluid pannen en mixen en effecten toevoegen. Electrische gitaren en microfoon sluit ik ook aan op. Prachttoestel!!

Heb nog steeds een, in mijn ogen, grote latency van ongeveer 23ms. (latency tussen toets indrukken en geluid horen). Monitoring latency is 0ms.

Anyway, goed product. Koop hem gewoon niet te duur aan.
Groetjes,

Y
 
Heb nog steeds een, in mijn ogen, grote latency van ongeveer 23ms
Dat is behoorlijk hoog, ja. Je kan de buffer in de sequencer naar keuze proberen te verlagen, dat zou toch een verschil moeten uitmaken. Als je klaar bent met opnemen kan je deze altijd terug verhogen, zodat je CPU minder belast wordt.
 
Back
Top