19" mengtafel

Er staat nu een Mackie 1604VLZ pro te koop in het marktplaats-deel van het forum. Misschien is dat wat?

Absoluut goed spul :)
De nieuwe vlz3 kun je voor 969 geloof ik al wel kopen.
EQ is van degelijke Mackie kwaliteit alleen geen meterbrug.
 
Gast, loop niet te gallen. Jij repareert vast en zeker zelf niks dus hebt geen idee wat voor werk erbij kan komen kijken.
Als je het er niet mee eens ben, laat hem lekker die tafels verkopen voor 3000-4000. Wat boeit jou dat nou ?


ik ben er idd niet mee eens dat een dealer een 'niet wetende' kerel (en ander lezers)zen (onze) kop probeert warm te lopen met de bedoeling en de mogelijkheid nu of in de toekomst iets duur probeert te verkopen terwijl er ook advies gegeven kan worden om ditzelfde item die hij aanprijst aan veel lagere prijs te bekomen.

Dus is het mijn plicht om dit te dwarsbomen,en ik zie ook niet in waarom ik niet zou mogen vertellen dat ze elders goedkoper te vinden zijn,de reactie die erop komt maakt me niets uit,wat ik wilde laten weten wordt gelezen!

Begrijpt u nu de bedoeling van men post (geen vraagteken want zoals ik typte het maakt me ook niet uit!)

Ik repareer zelf niets,maar ik weet wel hoe reparateurs te werk gaan,serieuze ,minder serieuze en ook prutsers.
 
Als ik zie wat sommige mensen hier vragen voor hun 2e hands synths vind ik het niet echt verwonderlijk dat hetzelfde geld voor de mixertjes. Zo zag ik laatst iemand die 600 of 650 vroeg voor zijn jp8000 (waar ik zelf ooit 350 voor heb betaald), en als ik me niet vergis heb ik een poosje terug zelfs nog een ms20 voor 1250,- weg zien gaan op marktplaats. Het is dus maar wat de gek er voor geeft en als hij 4000 voor zon tafeltje wil betalen zeg ik chapeau voor de verkoper :okdan:

Ik denk dat de topicstarter sowiezo niet echt op zoek is naar een mixer van 3000/4000 euro, maar dat terzijde...
 
ik ben er idd niet mee eens dat een dealer een 'niet wetende' kerel (en ander lezers)zen (onze) kop probeert warm te lopen met de bedoeling en de mogelijkheid nu of in de toekomst iets duur probeert te verkopen terwijl er ook advies gegeven kan worden om ditzelfde item die hij aanprijst aan veel lagere prijs te bekomen.

Dus is het mijn plicht om dit te dwarsbomen,en ik zie ook niet in waarom ik niet zou mogen vertellen dat ze elders goedkoper te vinden zijn,de reactie die erop komt maakt me niets uit,wat ik wilde laten weten wordt gelezen!

Begrijpt u nu de bedoeling van men post (geen vraagteken want zoals ik typte het maakt me ook niet uit!)

Ik repareer zelf niets,maar ik weet wel hoe reparateurs te werk gaan,serieuze ,minder serieuze en ook prutsers.

Iedereen kan het internet afstruinen naar een redelijke referentie voor de prijs. En goed onderhoud door een pro met kwaliteitscomponenten is nou eenmaal duur. 1000 euro voor een beetje onderhoud aan een kwaliteitstafel vind ik echt niet vreemd. Zeg 300 euro onderdelen (daar zit je zo aan met wat Alps faders/schakelaars en Neutrik bussen) en 700 euro (waar je met een paar dagen werk ook zo aan zit als zelfstandig ondernemer)...
 
1000e voor een servicebeurt dan,das dik betaalt lol!

Tafel afstoffen en kijken dat alles werkt zonder storing is ook een servicebeurt,dat kost je max een uur tijd....

Luister jij verkoopt ze,jezelf koop je ze niet aan 3000e,dus dit wil zeggen dat ze veel goedkoper te vinden zijn,het zijn ook 'deze' tafels aan die prijzen die jij als zowel eender wie anders aankopen kan en dat is niet aan 3000e.

als er studers aan 4000e aangeboden worden op ebay blijven ze gewoon staan,der is een kerel die 3800e vraagt voor een zeldzame EMT in Belgie,ben ernaar gaan kijken is super mooi en in goede staat,staat ook op een forum,iedereen wil em maar geen enkele gek die vandaag nog 4000e betaalt voor zo een tafel..

Of toch ,wel ja er zijn altijd nog gekkere natuurlijk die rondlopen.

Men moet wel opletten op ebay,maar de mensen zo afschrikken dat is niet wijs,en wie koopt nu een studer vanuit canada,als je ze in DE kan kopen.

wat betaal jij voor een studer A779 ? 850e max..? lol,en dan x2..(voor de 'service':dubbel:

Ha die Hexagon,

Ten eerste heb ik te maken met de inkoop die er meestal niet om liegt.
Dan moet ik meestal de gestapelde potmeters "vrij maken". Dat is een klus die Studer Zwitserland meestal vervloekt.
Meestal moeten ook alle nylon busjes en alle rubber-delen van de faders worden vervangen. het gaat hierbij om 48 x 2 Euro inkoop.
Alle faders moeten ook worden gereinigd. Dat gaat niet met contactspray maar de faders moeten echt helemaal uitelkaar.
Als een fader is afgebroken kost alleen al het metalen dingetje waar je de knop op schuift al bijna 100 Euro. Dat zijn nog eens prijzen voor onderdeeltjes die eigenlijk niets voorstellen.
Met een beetje pecht moet ik de tafel ook nog eens (deels) recappen.
Al met al een klusje van een dag of 3 als het allemaal tegenzit.

Maar het is het allemaal dubbel en dwars waard. Er zijn kopers genoeg.
Ik kan de vraag niet aan.

Oh ja,...een recapklus voor een Neve VR-60 met Flyingfaders-automatisering: 10.000 Euro.
Heel veel materiaal en het kost je bijna twee maanden van je leven.

Ok, ik geef toe: in het professionele segment zijn de kosten vaak vrij hoog omdat er geen verschillen mogen zijn tussen de kanalen en alles moet ook nog eens voldoen aan bepaalde normen. Het moet het gewoon allemaal altijd doen. Geen tijd voor uitval.
Voor in een leuke hobby-studio zou ik ook gewoon blij zijn met een Mackie of een O2r of zo.
In deze draad heb al best een paar leuke tafeltjes voorbij zien komen die gewoon goed geschikt zijn voor wat de starter van deze draad zoekt,...
 
Maakt Alesis ook niet 19" mixers. In het consumenten segment is dat ook een optie denk ik. OK, het is geen Studer, maar ik denk inderdaad dat de topic starter dat ook niet verlangt.
 
Begrijpt u nu de bedoeling van men post (geen vraagteken want zoals ik typte het maakt me ook niet uit!)

Ik repareer zelf niets,maar ik weet wel hoe reparateurs te werk gaan,serieuze ,minder serieuze en ook prutsers.

Ik snap :) Ben het zeker met je eens, ik heb zelf als n00b ook dingen gerepareerd die ze bij music house nog niet eens voor elkaar kregen op een fatsoenlijke manier.
Ondertussen was ik wel 200 euro armer.
Maar in dit geval heb ik niet het idee dat mike philco een prutser is, gezien alles wat ik eerder over/van hem heb gelezen hier op SF. Vandaar ;)

:biertje: ?
 
Jongens, neem van mij aan, mike philco is een absolute professional.
Zijn kennis van zaken op synthgebied en professionele studio apparatuur is erg hoog.
Dat hij in 1 adem genoemd wordt met minder serieuze reparateurs en zelfs prutsers
is onterecht en eigenlijk te triest voor woorden.
Laatst heeft hij voor mij een Yamaha KX88 keyboard helemaal gestript en alle toetsen
opnieuw gangbaar en soepel gemaakt ivm "sticky keys". Speelt weer perfect.
 
Dat hij in 1 adem genoemd wordt met minder serieuze reparateurs en zelfs prutsers
is onterecht en eigenlijk te triest voor woorden.

Ik denk niet dat Hexa hem een minder serieuze reparateur of prutser noemt. Hij geeft enkel aan dat hij met alle 3 de soorten ervaring heeft en weet hoe ze te werk gaan...

Om op de 19" mengerts terug te komen...

Fostex heeft een 16 kanaals mixertje in 2 units hoog. Samson heeft 3 mixers in 19" formaat. Een 24 kanaals, een 16 kanaals (van 4 units hoog) en een simpele 16 kanaals van 2 units hoog.

Roland heeft een enorm scala uitgebracht, de M serie. De M160, M240, M16 en M480 zijn hier de rack versies (als er een E bij staat is het een versie met equaliser).
De M160 heb ik langere tijd gehad (faders!), de M240 gebruik ik nu op de planken. Fijn en degelijk, alleen beetje zwaar en een tikkeltje ruis.
 
Back
Top