Tascam M50

Lid sinds
19 december 2007
Berichten
177
Locatie
Ergens
Hoi

Heb net een tascam m50 mn huis binnengesleept, wie kan mij iets vertellen over dit ding behalve dat ie heel groot en zwaar is? Het is een 12 kanaals mixer met 8 bussen, twee auxen, 8 analoge vu meters en aardig wat routingsmogelijkheden. Hij is ongeveer een vierkante meter groot en 30 kilo zwaar.

Kan op google niet zo enorm veel info vinden.. De preamp van kanaal 5 lijkt het niet te doen (via de line in doet hij het wel) en de eerste twee bussen doen ook niet zoveel.

Ben eigenlijk vooral benieuwd waar ik hem evt zou kunnen laten opknappen en of dat de moeite waard is, ik heb geen idee wat een mixer als deze nou precies waard is....

-edit- link weggehaald, ipv mixers schijnen er obscene politici tevoorschijn te komen!?
 
Laatst gewijzigd:
Volgens mij heeft -ie de zelfde semi-parametrische eq als op mijn tascam 244. Daar was ik altijd erg blij mee. Routings zijn ook erg handig, kun je snel mee werken. Je jpg link stuurt me naar bizarre japanse sites... Smackos verkoopt zijn M30 (8 kanaals / 4 bus voor 150. Die zie je voor alles tussen 50 en 150 voorbij komen. In goede staat iets van 200-250?
 
Klopt, hij heeft een 3 bands eq waarbij je alledrie de banden kan sweepen maar geen q om de bandbreedte in te stellen...

Heb hem ook gekocht om te kijken of het wat toevoegt aan mijn tracks die ik in ableton maak door losse tracks door de preamp en eq te jassen en mn eerste indruk is dat ie lekker klinkt, moet alleen nog even de routing uitvogelen...
 
Klopt, hij heeft een 3 bands eq waarbij je alledrie de banden kan sweepen maar geen q om de bandbreedte in te stellen...

Heb hem ook gekocht om te kijken of het wat toevoegt aan mijn tracks die ik in ableton maak door losse tracks door de preamp en eq te jassen en mn eerste indruk is dat ie lekker klinkt, moet alleen nog even de routing uitvogelen...

Das un goei idee :)

en idd je link werkt niet :(
 
Ik kreeg een pop-up waarbij ik in de jungle op het hoofd van geert wilders moest schieten. Ik was zo geautomatiseerd met het dichtklikken van pop-ups dat hij weer weg was, maar ik ben nog steeds stomverbaasd....
 
Goede link Vienneq! De eerste echte info over mn mixer... Kom wel een en ander tegen over andere Tascam m-serie mixers maar mn m50 is blijkbaar een stuk minder bekend.

Net ff de handleiding van die M-30 gedownload en die van mij is inderdaad flink wat uitgebreider!

heb even wat fotos gemaakt van mijn eigen exemplaar:



 
Als je op die onderstreepte woorden klikt krijg je gedetailleerde uitleg en schemas, maar dat had je wellicht al gezien. Geen handleiding meer nodig!
 
Back
Top