Ok... Het is een flinke bevalling geweest maar het is dan
toch gelukt om zelf een VST plugin te maken mbv visual C++.....
Aangezien ik vrijwel geen C++ ervaring had was het even flink puzzelen hier en daar.
De reden dat ik hieraan begon was eigenlijk dit draadje over surround effecten in stereo opnames:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.phps=&threadid=9122&perpage=20
Ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met het maken van
een 'virtual surround' VST plugin. Het idee is dat je geluidsbronnen buiten de luidspreker basis
kan 'pannen', a la Qsound dus. Het betreft hier wel een beta test versie, ik zou graag eens
willen zien wat jullie meningen hierover zijn.
De gebruiksaanwijzing is nogal simpel: zet de dll file in je VST plugin directory.
Start de VST host en gebruik de plugin als insert op een stereo kanaal.
De bovenste slider geeft de input source aan: helemaal links gebruikt de plugin
alleen links, midden resulteert in links+rechts en rechts.... je raadt het al: slechts het rechter kanaal.
De onderste slider geeft de panning aan. Zolang het bolletje tussen de luidsprekers
zit, wordt ordinaire amplitude panning gebruikt. Komt het bolletje erbuiten, dan
gaat de cross-talk cancellation in werking. Dit werkt ALLEEN als je midden tussen
de luidsprekers zit met de juiste luisterhoeken (ITU opstelling)!
Hier kun je de beta versie downloaden:
www.dse.nl/~breebaar/omnisone.zip
Hier is nog een screenshot:
toch gelukt om zelf een VST plugin te maken mbv visual C++.....
Aangezien ik vrijwel geen C++ ervaring had was het even flink puzzelen hier en daar.
De reden dat ik hieraan begon was eigenlijk dit draadje over surround effecten in stereo opnames:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.phps=&threadid=9122&perpage=20
Ik heb maar eens de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen met het maken van
een 'virtual surround' VST plugin. Het idee is dat je geluidsbronnen buiten de luidspreker basis
kan 'pannen', a la Qsound dus. Het betreft hier wel een beta test versie, ik zou graag eens
willen zien wat jullie meningen hierover zijn.
De gebruiksaanwijzing is nogal simpel: zet de dll file in je VST plugin directory.
Start de VST host en gebruik de plugin als insert op een stereo kanaal.
De bovenste slider geeft de input source aan: helemaal links gebruikt de plugin
alleen links, midden resulteert in links+rechts en rechts.... je raadt het al: slechts het rechter kanaal.
De onderste slider geeft de panning aan. Zolang het bolletje tussen de luidsprekers
zit, wordt ordinaire amplitude panning gebruikt. Komt het bolletje erbuiten, dan
gaat de cross-talk cancellation in werking. Dit werkt ALLEEN als je midden tussen
de luidsprekers zit met de juiste luisterhoeken (ITU opstelling)!
Hier kun je de beta versie downloaden:
www.dse.nl/~breebaar/omnisone.zip
Hier is nog een screenshot: