Hashim - The Soul. splash bass. Wie helpt?

cooper

hard lid
Lid sinds
14 januari 2003
Berichten
224
Locatie
Holset
Hashim - The Soul is een nummer uit begin jaren 80 dat ik nog steeds zie als een van de belangrijkste breakbeat nummers uit die tijd.

Tijdje geleden ben ik begonnen het nummer zelf opnieuw op te nemen. De beats heb ik uit mijn orbit 3 gehaald, strings en sweep uit de korg Z1 en de 'arpeggio' synths uit de virus. Ik ben er echter helaas niet in geslaagd die ongelooflijk vette splash bass na te programmeren. En die is heel bepalend. Weet iemand toevallig waar deze mee gemaakt is? De vocoder heb ik gesampled. Niet perfect maar goed genoeg. Als iemand daar evt ook nog een tip over heeft hoor ik hem graag.

Bij voorbaat dank!
 
Kan er helemaal naast zitten maar het bass geluidje lijkt een pro 600, i.i.g. haal ik daar vaak van dit soort lekkere blubberig vette basjes uit.

Het klinkt als een zaagtand die een heel klein beetje gefilterd word zodat de filterenv. z`n werk kan doen. Met de volgende instelling: filterenv. na wens, A. dicht D. een klein stukje open (11uur) S. en R. dicht.

Hoop dat je er wat aan hebt, kan het slecht horen met zo`n in de cpu gebouwde speaker.
 
Dat hele nummer is gemaakt met een Korg Poly61 (en 808 natuurlijk)

poly61.gif
 
Back
Top