die akai headrush gebruikte ik voornamelijk als audio-> modulator, net zoals je poste het cool zou zijn wavsin pc die cv zouden outputten.
wat ik deed iswanner ik patch,aan de knoppen draai,neem ik shots op in de headrush ,de output van de headrush gaat naar een mic/line amp waar die naar wenst sterk geamplified word,zo bevat het audiosinaal genoeg voltage om em dan terug in de cv van vco en of filter te sturen
De pre modcan cv recorder zeg maar,beter want je kan overdubben in de headrush (weet niet of de modcan het kan,modkan? lol)
wat handig is in liveis in iedergeval de footswitches waar je snel met je vuist op kan kloppen,met zon modcan live recorden on the fly zou toch niet lukken.
het enige wat je moet voor opletten is waneer le record moet je de input van de amp dicht draaien anders heb je feedback,maar dit kan ook heel strange spul opleveren.
2de trick isoverblow fxbijna overal is de HP output van de 12db filter die in LP gebruikt wordt in een cv van dit filter bij afgesnedeb freqs en high reso krijg je dat overblown effect aldan niet met of zonder de vco die er ook in gaat in de cv.
3de trick, de serge TAK gebruik ik als kb en niet als sequencer,in feit heb je dan 4 rijen voor sturing,gate gebruik ik niet, elke rij gaat in een vco 2vcos gaan in ring dan kan je per 'toets' de freqs afregelen op het TAK ,met als gevolg gecontroleerd clangy sounds anders onmogelijk te verkrijgen,de gate komt van een envelope folower die de envelopes controleerd.
die TAK mis ik erg,ik moet een vervanger habben,doepfer ging ook zoiets maken denk ik.
voorbij de helft is er een passage men zou zeggen 'gespeeld' opeen kb,maar dat is niet het geval het is puur overdubbing alles in de headrusch en alle pitches zijn met de hand en draaien aan knopen .
echt een aanrader zo een loop recorder,probleem is de dynamiek en de sound is crap!
ik check je track vanavond mono.