Tr-808 of TR-909 : help ?

Nu nog iemand vinden die voor een redelijke prijs van zijn kindje (TR-808 dus) af wil. [...]
Moet wel in goede staat zijn zowel technisch als optisch (naar alle redelijkheid uiteraard)


Forumlid SCD heeft de zijne op Marktplaats staan, advnr. 168361188.
Maar wat is redelijk; voor een TR-808 moet je tegenwoordig echt wel wat dieper in de buidel tasten dan een paar jaar geleden..


Een geheel nagekeken, schoongemaakte en perfect werkende Roland TR-808.
Alle 16 schakelaars zijn vervangen en werken weer naar behoren.
Technisch 100%, optisch 99 procent want de gele kapjes zijn vervangen door grijze.
Op het moment dat ik hem kocht waren die gele kapjes niet meer te vinden (ja, op Jupiter 8s...),
maar op dit moment zijn ze als remake weer te verkrijgen via ebay. Dus ook puristen kunnen hun slag slaan :-)

Het serienummer van deze 808 is 218154.

Bieden vanaf 900 euro.
 
hoop voor je dat ie daar genoegen mee neemt. heb de laatste tijd idd gekkigheid gezien zeg... richting 1500...
maar goeie zaak dat iedereen de 808 wil, gaat de 909 mss zakken :)
 
Had hem al initieel gemaild maar kreeg een dreigmailtje ;) terug dat hij alleen reageerde op biedingen op marktplaats.
Netjes als ik ben heb ik dat dus gedaan met mailtje daarachteraan. Heb evt nog een alternatieve optie bij een vriendelijke meneer uit belgie dus gaat uiteindelijk wel lukken denk ik links of rechtsom.
De meeste duurdere TR-808's hebben dure (lees Kenton) midi kits oid ingebouwd. Midi wil ik niet eens, heb ik al genoeg van :dubbel:

Maar wiens kindje ik ook overneem ik zal er heel zuinig mee zijn en hem zeker iet wegdoen.
 
Yep. Thanks voor all jullie input. Ik weet genoeg :doei:
Ga vast een plekke voor haar regelen ......:luv:
 
Het is gewoon wat je het meest gebruikt inderdaad :) maar moet toch eerlijk zeggen; een combinatie van die twee is toch wel de bom :P ghehe. Daarnaast vind ik looks echt niet boeiend. Het gaat mij puur om die zalige dynamische dikke geluiden :D en een 909 met de tune helemaal linksom klinkt echt wel nice en diep :o
 
Het is gewoon wat je het meest gebruikt inderdaad :) maar moet toch eerlijk zeggen; een combinatie van die twee is toch wel de bom :P ghehe.


Amen :okdan:

Maarre als ik jou was zou ik eerst voor de 808 gaan en daarna sparen voor een 909 :D
 
Volgens mij is de 808 ook 'n haar en de 909 'n hem.
Ga morgen bij iemand m'n dame achter laten en 'n heer mee nemen... tijdelijk wel ey! Effe lekker rammen met 'n 909. Dan weer snel terug naar de meest geile kick ooit........
 
De kick van de 808 is idd erg lekker, vooral in combinatie met accent aan uit. Die kan je niet uit andere bakken halen. Laatst effe met de 808 van een maat zitten klooien: instant electro. De 909 vind ik breder inzetbaar en de 909 heeft shuffle. Je moet wel de decay langer maken, maar dat is 1 condensatortje erbij klooien. Zelf heb ik de 606 met lange kick decay mod en die kan ook aardig booomen, anders dan de 808 maar zeker niet minder. De DR-55, SR-88, DR-110, CR-78 CR-8000 zijn ook goede alternatieven voor de 808, mits ze gemod zijn.
 
909... Heb um nu al hier voor m'n neus stoan..... nee hoor. Nooit zal ik er een gaan kopen. Heb voor de vorm de LinnDrum er langs gezet.. ik verkies Prince boven Madonna deze ronde! Maar je heb un 808 gekoch toch?? Goeie keuze!!!
Ga er wel effe 'n track mee maken.. voor het idee.

Maar zou er nooit zo veel geld voor geven. Misschien zou ik um koopen, maar dan is het gewoon om um te hebben ofzo. Om aan de muur te hangen.
 
't is rond. Morgen wisselt SCD's schatje van eigenaar en ga ik haar bij mij thuis vertroetelen en vooral zwaar sexueel misbruiken.

Nogmaals alleen bedankt voor de waardevolle , subjectieve en ongezouten input.
 
Die is van Gizmo geweest en dus goed ingeragd! gefeliciteerd
 
Thanks. Ik ga wel voor ervaren vrouwen en ik begreep dat ze inmiddels ook een Marijke Helwege (=hyper strak getrokken) treatment heeft ondergaan :okdan:
 
grappig SCD die mij vertelde hoe goed etc. zen 808 is (en zo te horen niet zou wegdoen) doet em ook al van hand..

Goede samples in zen MPC zal de zaak wel maken zekers..:doei:
 
't is rond. Morgen wisselt SCD's schatje van eigenaar en ga ik haar bij mij thuis vertroetelen en vooral zwaar sexueel misbruiken.

Nogmaals alleen bedankt voor de waardevolle , subjectieve en ongezouten input.

succes met je 808

ik zou gaan voor een tr-908 :p
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top