Techno in de Tivoli Utrecht (10 jan)

Je moet het je niet voorstellen als virtueel ipv laag luidsprekers. Het is mogelijk om de hardheidservaring van het laag omhoog te krijgen zonder dat daarbij het daadwerkelijke dB niveau omhoog gaat. Het gaat dus niet om in plaats van maar in samenwerking met. Dat wil ik best eens testen !

Groet,
Allert
 
In 1998 was ik op Mayday in Dortmund en daar hadden ze dat jaar een "Earthquake System" Het laag klonk niet echt extra hard ofzo, maar je buik trilde als een dolle :halleluja
 
Origineel geplaatst door Allert
Je moet het je niet voorstellen als virtueel ipv laag luidsprekers. Het is mogelijk om de hardheidservaring van het laag omhoog te krijgen zonder dat daarbij het daadwerkelijke dB niveau omhoog gaat. Het gaat dus niet om in plaats van maar in samenwerking met. Dat wil ik best eens testen !

Groet,
Allert

ah ok, samenspel dus ;) neem aan dat je dit met die waves maxbass hardware kastjes wilt gaan doen? of had je andere hardware in gedachten?

Olaf
 
Voor zover ik weet gebruikt Waves Maxxbass Compressie/EQ/phase truukjes. Die leveren allemaal wel degelijk extra geluidsdruk op. Dit gaat om een project wat bij Ampco loopt met eigen DSP. Het werkt mbv harmonische inhoud van het signaal en levert geen extra geluidsdruk op. Het is een psychoakoestische truc en dat is waves volgens mij niet...

Groet,
Allert
 
Waves waren een van de eersten waren die juist met die psychoacoustische truukjes werken.. volgens mij liggen de patenten op die truukjes trouwens bij Philips ;)

check de info maar ff..... http://www.maxxbass.com/

"Bass reproduction is increasingly problematic as audio system size and power consumption shrink creating an electro- acoustic bottleneck between customer expectations and the physics of bass reproduction. The solution is not to change physics, but to include the science of human perception, psycho-acoustic to the problem. MaxxBass uses the psycho-acoustics of human perception to improve bass response.

MaxxBass is patented psycho-acoustic bass frequency extension technology (U. S. Patent #5,930,373) that provides perceived bass frequency response below the physical speaker cutoff in an audio system. MaxxBass utilizes the principle of the missing fundamental, which creates the sensation of low frequencies by generating a carefully calculated series of harmonics designed to simulate the auditory experience caused by the missing fundamental pitch. These harmonics extend the virtual frequency response up to 11/2 octaves or two-thirds below the physical speaker cutoff frequency without perceived distortion or increased power consumption. "

101.jpg
 
Ik heb een keer tijdens een optreden in de Ekko (ook in Utrecht) een SPL Vitalyzer gebruikt en dat scheelde best veel.
Er kwam die dag ook iemand van de gemeente om met een spectrum-analyzer een analyse te maken bij de buren. We konden toen precies zien wat de frequenties waren die te hard waren en die dan dippen op de EQ.
 
Je hebt meneer Niggebrugge op bezoek gehad. Daar krijgen wij in Tivoli ook mee te maken als het mis gaat. Hopelijk niet. Het Maxxbass systeem lijkt inderdaad te doen wat het Ampco ding ook doet. Is dus interessant om ook naar te kijken. Ik zal het meenemen in de besprekingen, alhoewel ik denk dat het Waves ding aan de dure kant is.
Het klopt ook dat Philips dit verhaal in ontwikkeling gehad heeft maar ze hebben het wegbezuinigd. Philips doet hier dus niks meer aan. Of ze er ook daadwerkelijk patenten op hebben en wat dat waard is als ze er niet meer aan ontwikkelen weet ik niet. Ook bij Ekko kan het Ampco systeem mogelijk getest gaan worden. Hoewel ik het er mee ens ben dat je laag moet voelen zijn alle beetjes meegenomen. Bovendien heb ik ook nog steeds een fantasie van een zwevende vloer met iets van 100 bass shakers eronder, dus dan voel je het ook weer. Misschien wel een duur geintje. :)

Groet,
Allert
 
hou ons op de hoogte, ben erg benieuwd!

zijn er verder al systemen in de praktijk te gebruiken die anti-geluid toepassen? ik weet dat je van bose ed koptelefoons kan kopen die aan noise-cancelling doen, en dat in vliegtuigen ook zoiets wordt toegepast in de cockpit...... dat lijkt me wel een beetje de manier waarop het in de toekomst ideaal zou zijn.....in elke hoek van je locatie een sound-canceling device en voila! geen enkel probleem meer met de buren....

overigens kosten die waves bakkies niet zo veel..kweetnie wat de ampco oplossing kost, maar de waves:

These units retail for $350 and $250 for the 101 and 102 models, respectively.

Olaf
 
Back
Top