piano naar joystickpoort, 't lukt nie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

matoi

boogie wonderblend
Lid sinds
26 november 2002
Berichten
201
Locatie
amsterdam
Goedemorgen,

Ik maak sinds een jaar of vijf muziek. Eerst jaren met impulsetracker (ik vond het een VET programma maar na vijf jaar was de lol er toch vanaf..) en nu ongeveer een half jaartje met reason. Mijn probleem is dat ik een absolute computeranalfabeet ben. Ik kan ermee typen, samples maken, reason gebruiken en nabewerken in soundforge, that's it. Nu heeft mijn vriendin een oeroude electrische piano met MIDI in en uitgang. Dus ik dacht, ik koop een MIDI kabeltje met aan het andere eind een joystickplug en spelen maar... Ik ben er echter al een hele tijd mee aan het klooien maar er komt maar geen reason synth geluid uit m'n piano als ik erop probeer te spelen, alleen het geluid van mn piano zelf. Kan het gewoon niet met een piano waarin al geluiden zitten of doe ik misschien iets simpels fout? Ik hoop dat er iemand zo vriendelijk is een computernul wat verder te helpen.

groeten Matoi

PS ik heb het internet al voor afgezocht maar iedereen die iets over MIDI en joystickpoorten te vertellen heeft weet er veel meer van dan ik zodat ik geen hout kan maken van wat ze zeggen.
PPS Ik heb een simpele soundblaster audigy (zonder frontje...toch jammer)
 
de synth zou, als je de midikabel correct met Audigy hebt aangesloten midi signalen naar je pc moeten sturen. Check dit eerst ook in de instellingen van de SB. En kijk in Reason of ie wel midi-in heeft aan staan (en goed is geconfigureerd)..
Als het goed is moet het geen probleem zijn.

ennuh..... "maar er komt maar geen reason synth geluid uit m'n piano": je weet toch dat het geluid uit je pc komt he? :D :D
 
De spijker op zijn kop, Arveyman...

Matoi, je gaat er van uit dat er geluid door midi-kabels wordt verstuurd. Dat is niet het geval (grote teleurstelling?). Midi is niet anders dan informatie over hoe je het klavier bespeelt. Dus aanslag, welke noten, lengte van de noten enz.

Als je toch reason wilt spelen via de piano dan zou het ongeveer zo moeten werken;

- je bespeelt je piano
- piano verstuurd midi-informatie naar de PC via de midi kabel.
- de pc 'route' die informatie naar reason
- reason speelt de geluiden af
- geluidskaart produceert die geluiden
 
Bedankt!

Bedankt!

Dag mensen,

Bedankt voor jullie informatie. Ik heb vandaag de tijd dus ik ga het allemaal nog eens proberen met de dingen die ik nu weet. Enne Arveyman,Ik weet idd nog net wel wat MIDI betekent maar daar is het dan ook mee gezegd.

groeten Matoi

PS Binnenkort ga ik eens een of twee tracks op het tracks forum posten, ik brouw house, experimentele hiphop, electronica, broken beat achtige dingen, tekno(in combinatie met Marvin Gaye loopjes..), en techno. Eens kijken wat de genuine muziek freaks er over te zeggen hebben. Zie jullie daar.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top