Keuzes: Eurodesk en Proteus 2500

Fokov

Stamgast
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
283
Weet iemand of het volgende verstandig is? Op het moment in een bezit van een K-station, s3000xl en cd3000xl, een spirit sx, een tce triple-c en een cheapo computer, ben ik op zoek naar een:
1. synthesizer of module. Ik zat te denken aan een proteus 25000 met orbit 3-geluidskaartexpansie. Mooie standaard plus weirde geluiden, lijkt me, en aardig wat knoppen. Ook fijn: 6 mono- of 3 stereouitgangen. Wat denken jullie hiervan?
2. Ik heb dus een grotere mixer nodig en ik zag een Eurodesk voor slecht 750 euros liggen. Niet duur, maar de moeite waard? Behringer schijnt vuig te zijn, qua geluidskwaliteit, en ik vind dat toch heel belangrijk. Sugeesties voor een andere grote mixer, goede kwaliteit zonder al te veel geld?

Zeggen jullie het maar!?
 
LOL

wij moeten gaan beslissen?
okee mijn mening:

Ik vind die EMU zoiezo al nix. Ik heb er lang mee kunnen spelen en persoonlijk vind ik het geen goede synth.
En als ik je lijst bekijk, met 2 samplers, waarom zou je nog een tweede synth bij kopen?

Meer uitgangen in de beide akai's, nieuwe mixer (over behringer kan ik kort zjin: tis gewoon goed) eraanhagen en gaan!
 
Wat betreft synts en samplers: vind ik toch wel een verschil. Voor drums, effecten en andere leipe geluiden vind ik de samplers geschikt, maar als ik echte melodieuze geluiden en mooie strings wil hebben, of overtuigende synth-geluiden, dan ga ik toch voor een synth. Ik neem aan dat als ik die expansie er bij heb, dat het een orbit 3 is met meer knoppen. Of niet? Vind je die synth dan ook niet best?
 
Als ik jouw setup, budget en behoefte zo bekijk, zou ik eens verder kijken dan
hetgeen jezelf opteert. Tussen de 600 en 800 euro kun je tweedehands hele knappe
VA-synths scoren. Ga de winkel eens in en speel eens met de Access Virus, de Clavia Nordlead
en de Novation Supernova, en bepaal welke jou het meeste ligt.
En kijk dan eens naar hun voorgangers. De keuze die je opgeeft is wel wat lastig, als je nu al
meent kanalen tekort te komen dan moet je uiteraard voor die tafel gaan...8)
 
zaterdag komt er iemand naar mijn behringer mx3282a kijken. als hij hem niet koopt, als het om de een of andere reden niet doorgaat, zou ik die kopen. het apparaat is echt gewoon in nieuwstaat, helemaal ok. en kost maar 600 euro.

ok, behringer is geen mackie (of andere zeer goede, zeer prijzige mixer), maar rommel is het ook niet en je krijgt veel voor weinig. (persoonlijk vind ik 'm met name in de eq achterblijven bij duurdere tafels.)

geld uitgeven aan een synth is altijd leuker dan geld uitgeven aan de spullen eromheen: lekker nieuw geluid, nieuwe draaiknoppen, nieuwe arpeggio's enz.
maar randapparatuur, mengtafel, monitors etc zijn toch allemaal ook van belang en zijn ook na een tijdje nog net zo nuttig, als de nieuwe geluiden van de synth alweer ingehaald zijn door de nog nieuwere geluiden van weer een nieuwe synth.

maar goed, dat is mijn mening.
 
Persoonlijk denk ik dat je op dit moment meer hebt aan een nieuwe synth dan aan een nieuwe geuidstafel, domweg omdat het meer toevoegt aan hetgeen je al hebt. Kijk, een mooie, grote,fijne geluidstafel is echt een goede investering, maar ik denk dat je met 3/4 synths met die sx toch ook wel uit de voeten moet kunnen. Het lijkt mij dat je een groter probleem hebt met het vinden van bepaalde geluiden dan te weinig kanalen. Als je wilt gaan freaken met geluiden, of je wilt gewoon vette synthetische geluidjes, dan zou ik kijken naar een leuke va zoals al eerder gezegd (nordlead of zo, virus, novation), of 2 leuke oude analoogjes :D. Of, als je veel makkelijke kant-en-klaar geluidjes wilt (waar nix mis mee is) dan zou ik es kijken naar zo'n roland xv/jv of zo'n emu idd, echter, die 2500 vind ik een beetje weggeooid geld, daar zitten functies onder knoppen die je bij die kleinere modules ook redelijk makkelijk uitvoert, en er zit een sequencer op waarvan je je af moet vragen of je hem ooit gebruikt. Dan zou ik zo'n proteus 2000 nemen met in plaats van 1, 2 romboards of zo.
Vraag jezelf es af wat je het meest mist qua geluid als je een nummer maakt. Misschien heb je aan die k-station genoeg, maar misschien is het handig er nog zoiets bij te hebben.

Nou ja, veel succes ermee ;)
 
Hmm, vage vraag. Synth of mengpaneel :confused:

Maar goed. Synth zorgt misschien voor wat meer variatie in geluid, al kun je met een goede sample cd ook genoeg mooie sounds vinden voor je akai samplers. Ga eens bij Feedback een dagje achter een sample terminal zitten. Misschien loop je wel naar huis met een cdrom vol bruikbare samples. Goedkoper dan een nieuwe synth.
Emu? Ben ik geen liefhebber van maar smaken verschillen. Ik zou idd eerder kijken naar een Novation of Nordlead.

Een mengpaneel zorgt niet voor variatie in klank maar kan het leven veraangenamen. Ik werk met een 14 kanalenbak en kom gewoon ingangen tekort. Maar goed, een synth/sampler kopen is voor mij altijd leuker geweest :stupid

Als je maar 1 sampler nodig hebt, zou je eentje kunnen verkopen om vervolgens een nieuwe synth en een nieuw mengpaneel te kopen... :biertje:
 
Hey Allen, wat vindt jij dan zo minder aan de emu's ??
ik vind die proteus JUIST gaaf.. mooie geluiden, alhoewel de piano een beetje gaar is vind ik zelf.. maa rhij heeft een stel mooie warme vette pads erin zitten..bij SOSPUBS.CO.UK ..je kan daar luisteren hoe die klinkt.. lijkt mioj een gaaf apparaat..ik heb er ook even bij stil gestaan..deze kun je bij musicstorekoeln.de erg goedkoop kopen.. (naja.w.at is goedkoop)
 
Tja, smaken verschilen nu eenmaal. De piano ben ik niet weg van en de strijkers komen mij wat iel over. Dat je vreemde pad sounds en ranzige presets zou moeten bewerken zou ik kunnen begrijpen. Maar strijkers zou je echt hoeven tweaken imho.
 
Tsja, ik heb een beetje het idee dat ik vooral synthsounds te kort kom, maar ik wil beide samplers toch niet missen als ik wat maak. In feite moet ik dan beide dingen kopen... Moet ik ook weer een nieuwe comp met meer midi-uitgangen hebben, en zovoort. Toch blijft het leuk.
 
Origineel geplaatst door Fokov
Tsja, ik heb een beetje het idee dat ik vooral synthsounds te kort kom, maar ik wil beide samplers toch niet missen als ik wat maak. In feite moet ik dan beide dingen kopen... Moet ik ook weer een nieuwe comp met meer midi-uitgangen hebben, en zovoort. Toch blijft het leuk.

voor meer midi uitgangen heb je geen nieuwe pc nodig hoor. een 4x4 midi interfaceje is prima.
verder vraag ik me af waarom je 2 samplers hebt. 1 s3000xl is toch meer dan voldoende?

als ik jouw was zou ik (zoals hierboven al iemand opperde) 1 sampler verkopen of ruilen voor een leuke VA bak.
voor dat mengpaneel kan je dan nog ff sparen :)
 
Origineel geplaatst door bambamstudio


(over behringer kan ik kort zjin: tis gewoon goed) eraanhagen en gaan!

sorry hoor maar ik vindt behringer dus helemaal niks.
het is geinig vooe weinig, meer ook niet.

ik zou je dan toch een mackie of een tascam aanraden, is wel iets duurder maar dat is zeker hoor en voelbaar. ik heb zelf een tascam en zou echt niks anders meer willen.

voor je synth keuze kan je alleen maar zeggen( wat al eerder is gezegt) verkoop een sampler en haal een synth. mijn keuze zou uitgaan naar een Access, calvia of een waldorf. geen novation want daar heb je al wat van. en het licht natuurlijk een beetje aan, wat je wil gaan doen.


greetz marcel
 
verkoop 1 van je 2 samplers en koop daarvoor een mooie ROMpler zoals een Roland XV-range of een emu proteus....deze bakken kan je prima vanaf je K-station bedienen met midi CC's en om eerlijk te zijn zijn het toch meer bread&butter preset-players dan dat je daar diep in gaat editten..... dan heb je zowel een sampler, een goeie ROMpler en een leuke VA synth....en kan je er ook nog een mixer bijkopen..klaar..

Olaf
 
Back
Top