E-Pro minisynth gevonden

Jack Marsic

space is the place
Lid sinds
28 juli 2004
Berichten
44
Locatie
Hilversum
Vandaag was ik voor het eerst in mijn leven op de zwarte markt in Beverwijk.
Zie ik tot mijn grote verbazing tussen een hoop troep een synthje staan.
Na wat afdingen voor 25 euro meegenomen. Hij mist wel 2 knoppen (attack & modulation).

Het blijkt een E-Pro minisynth te zijn. Kan er erg weinig informatie over vinden.
Ik las ergens dat er maar 25 van gemaakt zijn en dat het een Nederlands product is.

Twee van de drie D-toetsen haperen. Verder klinkt hij prima.

Heeft iemand meer informatie over deze synth?
Is de straatwaarde hoog genoeg om hem te laten fixen?

Even wat foto's gemaakt en een geluidsfragmentje opgenomen.
 

Attachments

  • e-pro minisynth.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 153
  • PICT2126.jpg
    PICT2126.jpg
    139 KB · Bekeken: 203
  • PICT2129.jpg
    PICT2129.jpg
    145,7 KB · Bekeken: 154
cool synthje :)

Ben erg benieuwd hoe ie klinkt...
cv / gate?

[edit] zie nu pas de mp3 link [/edit]

Klinkt alsof ie een beetje tuning problemen heeft... zou ook wel een cleane filtersweep op een zaagtand willen horen... jammer dat die er niet bij zit... denk dat het wel de moeite waard is om em op te knappen, klinkt wel lekker smerig!
 
25 euro?

Holy smoke, daar had ik ook wel even voor in de file willen staan :D

Gefeliciteerd met deze mazzelkoop! Als ik jou was zou ik hem lekker laten opknappen bij een van de synthdokters en dan heb je er een leuke bak bij :okdan: (of je verkoopt hem aan mij voor 40 euro ;)).
 
Vet geluid, gefeli mazzelaar :biertje:

je mag m alleen nog wel ff afstoffen :D

Als je er verder weinig mee doet, zou ik m de komende 10 jaar ook mooi zelf houden en goed bewaren.. Misschien dat ie straks een fortuin waard is (als ie dat voor de verzamelaar al niet is)
 
Wow...wat een ongelooflijke mazzel zeg! De Epro Minisynth is een zeldzame Nederlandse synth waar er naar mijn schatting maar zo'n 25 van gemaakt zijn. En je vind 'm nog wel op een paar kilometer van waar ik woon. Haperende D-toetsen kan komen door vuile toetscontacten, een loszittende stekker of door een kapotte chip in het keyboard scanning circuit. Staat er ook een serienummer achterop? Ik heb zelf nummer 104 dacht ik.
 
Hier een foto met alle drie de Synths! de Scorpion is een voorloper van de E-pro Spirit!

M.v.g. Obie
 

Attachments

  • Mini Synth + Scorpion + Spirit 1.jpg
    Mini Synth + Scorpion + Spirit 1.jpg
    222,3 KB · Bekeken: 158
Heb ook een mini-synth (na er 1 ooit lang geleden op straat te hebben gevondenen die dan weer in een studentenhuis kwijt te zijn geraakt toch nog 1 gekocht voor 450 gulden, ik vermoed zelfs dat het de zelfde is). Inmiddels wat vistaties laten verrichten door The Music House in Utrecht. 1 van de potmeters is niet origineel en ik mis een van de kapjes (gate switch). Ik heb me ooit een verhaal laten vertellen dat de maker van deze synths zelf de winkels langs ging en als er dan een paar besteld werden hij ze snel in elkaar zette om ze te leveren. Dat resulteerde dat er wat haastig gemaakte exemplaren in omloop waren. Ik heb ooit een kopie van de folder en de manual via het internet gevonden. Die kan ik voor een geinteresseerde opzoeken. Er zitten sheets bij om je parameters op te schrijven omdat er natuurlijk geen save functie op zit.
Werkt die je gekocht hebt goed? Die van mij heeft een nieuwe printplaat om de noten weer in tune krijgen. Blijft soms nog steeds charmant ontstemmen, en boven al laat hij van tijd tot tijd een synthesizer scheet.
Kan ik verder niet zo goed uitleggen, het klinkt echt als een scheet.
Maar absoluut een vette bak. Mijn lieveling, staat ook mooi als praal object.
Ik speel er vaak mee en gebruik de audio input functie veel voor soundscaping.

grtn. Marcel
 
Ik heb ook een e-pro minisynth, die is momenteel in reparatie omdat er twee knoppen waren afgebroken toen mijn rack omviel. Wel toevallig dat er bij jouw minisynth ook twee knoppen af zijn.
Ik vind die minisynth meesterljk klinken voor dikke bassen.
 
Heb je die Spirit nog, Obie? Ik wil al tijden weer eens wat met je afspreken, maar het komt er maar niet van. =(

Jip Boem...... ik heb hem nog!!! het is wel erg lang geleden dat we elkaar voor het laatst hebben gesproken!:koffie:
 
dit is toch ook zon 3340 vco ontwerp
net as een beetje de trancendent / sh 101 ...uh en de pro one zeg maar
 
Back
Top