[Illnimal]- Houd je zonnebril en sjaaltje paraat

  • Thread starter Deleted member 18007
  • Start date
D

Deleted member 18007

Guest
Soort van minimal track met wat knipoogjes naar MAW/Todd Terry en Wutang-Clan.

Gebruikte spullen:
-1 DVD met n toffe oldskool kungfu film
-1 Weirde Japanse plaat
-Doepfer, Analogue Solutions, Blacet en Wiard modules + een Tama Techstar 305
-Ibanez AD 190
+Grabbelton om samples in te proppen en te multitracken en EMU 1212 geluidskaart.
http://m01c.audiocompost.nl/muz/ModularM01C-Vairodhaka`s Battle.mp3
 
zonnestraaltje op mijn hoofd, dat is lekker
mooi combinatie van lekker en fijn
trek in een pilsje
 
Owja, tips qua mixing en dergelijke zijn altijd welkom, kan ik mooi meenemen in volgende (serieuze) track :)
 
Ah, beïnvloed door afgelopen zaterdag aan de threadtitel af te lezen. :D

- Coole stemsamples;
- Japanse fluit doet me denken aan een leuke track van Suguru Kusumi (Temple Music);
- Ik vind die 808-achtige conga wat te hard staan: die tikt me net iets teveel om de oren;
- Je hebt een mooie diepe sfeer gecreëerd (hoor ik daar een duistere verengalm?);
- Het laag mag wel iets meer naar voren komen, is nu nog wat afwezig.
 
Ja, die minimalzaal was NIET mijn ding hehehe...

Ja die fluit is bijzonder. Volgens de platenhoes is de muziek die op die plaat staat, de oudste harmonische muziek die ook daadwerkelijk genoteerd is. De track waar ik de fluit van heb geleend gaat over een prins die het kasteel van de vader van " de verlichte" aanviel.
Inderdaad is er een duistere verengalm te horen, als je de complete patch uitgeschreven wilt hebben kan ik dat in het kader van overlevering/educatie natuurlijk altijd even doen :D

Conga`s en laag, mee eens, ik vind het echt moeilijk om dat goed te krijgen. Ik moet wel zeggen dat ik geen EQ en/of compressie heb gebruikt. Over het geheel slechts een beetje digitale geluidskaartgalm. EQ enzo gaat tegen mijn principes in, wellicht is het tijd om die principes over boord te gooien :)

Dank voor het luisteren :)
 
lekker thuis komen zo :okdan:
Sampletjes zijn cool, zo ook het ritme. Leuke bubbeltjes/bliepjes/kraakjes op de achtergrond; mogen wat meer reverb hebben. Fluitje is ook gaaf.
Omdat je iets over de mix wilt horen: meer laag in de kick, minder laag in de snare, hihats wat sprankelender. En vervolgens het ritme compleet verrot slaan met een dikke pompende compressie, voor het alles overheersende Ricardo Villalobos effect. :mega:

:):):)
 
Dank voor luisteren, top :)

Meer laag in de kick -> EQ of harder in de mix?
Minder laag in Snare -> EQ?
Sprankelende HiHats -> Koperpoets? :D
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top