[Illnimal]- Houd je kaas in de aanslag!

D

Deleted member 18007

Guest
Bass-achtig weekend gehad.:mega: Goed voor de inspiratie.
Weer iets af. Althans voor nu. FF weer wat nieuwe patches bedacht.

Ingredienten:

Sherman FB1
Wiard Noisering
Blacet EG1, MicroLFO
Doepfer A-125, A-126
Analogue Solutions BD88, SN88, HH88
Yamaha Tx7
Nord MicroModular
Ibanez AD190
Roland Juno6
Rockman Sustainor
Alesis 3630
Tama Techstar 305

met daarop een topping van EMU1212M FX

Omdat vorige track te weinig basfactor had, nu de goedmaker :)

http://m01c.audiocompost.nl/muz/ModularM01C-CookieCrazyness.mp3
 
Klinkt op zich lekker, maar ik mis toch wel iets in het begin. Er mag van mij nog wel een deinend vervelend dissonant padje op laaag volume bij.

En nadat het melodietje erin is gekomen hoor ik filtersweeps met langzame attack.

Verder droomt het lekker weg :okdan:

En de filterbank zit zeker over die tweede zachte kick?
 
Dank voor luisteren. Ben het wel eens met je commentaar.Het is goed dat het kabbelt, maar mg meer vaart hebben, meer stromen ipv kabbelen :)

Maar.....De Sherman.....Hoor je constant. De "bassline" die je kaal hoort tot 00:31 en verder continu doorloopt is een zelfgemaakte micromodular patch samen met de techstar door de sherman. Tehstar gebruikt om AD van de sherman te triggeren, dat zijn de distorted toms zeg maar. Of bedoelde je dat?

Bedoel je met melodie de strings? TX7 door Doepfer en de koptelefoonaansluiting van de TX door de AD en de Rockman. Zowel de AD als het doepfer spul worden getriggerd door Blacet/Wiard.
In het kader van vaag gelaag zeg maar :D

:biertje:
 
Geen dank :mega:

Tehstar gebruikt om AD van de sherman te triggeren, dat zijn de distorted toms zeg maar. Of bedoelde je dat?
.
Jep, dat bedoelde ik :D

Vaag gelaag is altijd goed! Lekker draadjes spannen tussen alle in- en outputs zodat heel de studio één groot spinneweb is 8D
 
Dit is een nummer met potentie maar ik vind het nog niet klinken als een volledig afgewerkt iets. De geluiden zijn goed en de baslijn is lekker maar ik mis vooral iets dat bij mij de aandacht vasthoudt: er ontbreekt voor mij een spanningsboog. Wellicht kun je die creëren door de geluiden wat intenser te tweaken en door extra elementen toe te voegen (bijvoorbeeld nog wat extra synthbliepjes).
De bassdrum komt trouwens niet helemaal goed naar voren; die wordt onderdrukt door de bassdrum. Wellicht dat een beetje sidechaincompressie hier oplossing kan bieden?
 
Sly, dank voor luisteren. Je hebt me over de streep getrokken...
Volgende week vrij, ga ik hier maar eens een volwaardige track van maken. Wellicht dat de trackpolitie dat ook fijn vindt :D
 
leuke synthlijntjes, tof geluidje bovendien. Spanningsboog is wel wat iniminiminimal. De bassdrum vind ik niet zo mooi, de hoeveelheid koperpoets is wel goed.
 

Vergelijkbare discussies

D
Reacties
10
Bekeken
945
Deleted member 18007
D
Back
Top