Pakket uit UK naar NL laten versturen

Pak de boot. Heb ik ook gedaan toen ik iets in Engeland had gekocht. Mijn belangrijkste reden om hem zelf op te halen was dat ik niet wilde dat anderen zich over dit mooie dingetje zouden ontfermen. Ik heb het als handbagage meegenomen de boot op. Was in totaal zo'n 150,-. Bootreis zelf kostte 110,- of zo tot hartje London. Lekker comfortabel gereisd.
 
Demian, echt brochures, manuals etc. meenemen, en bereid zijn om hem werkend te showen en niet uit handen geven !

boot is beter, als je helemaal safe wilt zijn.
 
Misschien trouwens een idee om een "reisverzekering" af te sluiten, zijn de kosten niet en voor het geval dat er iets mocht gebeuren?

wat een gedoe zeg :D, we hebben het hier toch over londen?

Je kan gewoon even naar londen heen en weer gaan, ik doe dat regelmatig. het is 40 minuten vliegen, 3 kwartier met de metro naar hartje centrum (of 15 minuten met de snellijn).

Er is niets engs aan in londen, het is daar mega veilig kwa sfeer (aanslagen kunnen overal plaatsvinden, dat zegt niets over londen). Ook 's avonds en 's nachts voel je je daar op de meeste plekken gewoon veilig. Er zijn wel buurten waar het wat minder is, maar de kans dat je daar per ongeluk komt is praktisch nihil.

Je kan met gemak heen en weer op 1 dag, neem gewoon het vliegtuig om half 10 's ochtends en om 4 uur of zo weer terug. Heb je tijd zat om je ding te doen daar en het zijn geen onmenselijke tijden om daar naar toe te gaan. Inchecken kan tegenwoordig al vanaf je computer thuis (kaartje uitprinten en klaar), dan kies je je plaats gewoon thuis uit en die Seat is voor jou vastgelegd dan.

Het stelt echt niets voor. Gewoon even heen en weer vliegen om het op te halen. De douane ben ik trouwens nog nooit gecontroleerd op schiphol vanaf londen. Op Heatrow zelf wel overigens :D
 
Ja, precies - het is toch geen hellhole hier! :dubbel:

Eurolines is leuk trouwens, maar wel megavermoeiend (behalve voor wie wél kan slapen in zo'n volle bus, die midden in de dacht door de douane bij Calais moet); trein is dan misschien nog een beter idee; kan erg goedkoop in het weekend (99 euro voor een retour) en je kunt gewoon in Antwerpen of Roosendaal de trein naar Brussel nemen en vandaar rechtstreeks naar Londen, maar dan moet je wel net de juiste tijden boeken en misschien haal je in één dag op-en-neer niet qua tijd. De boot duurt ook megalang; de catamaran die vanuit Hoek van Holland voer is uit de vaart genomen, dus alleen nog cruiseschepen die in een gezellige 7-8 uur naar Harwich drijven. Dan nog twee uur met de trein naar Londen, en je bent nog pas in Liverpool Street Station (oostkant van het centrum). Kost nu dus wel érg veel tijd.

Gewoon vliegen dan maar. :)
 
ik bedoelde meer een reisverzekering mocht er iets met de hardware gebeuren ... ;)

treinen is altijd wel relaxed. vliegen heb ik tegenwoordig een hekel aan omdat het 70% wachten is en 30% reizen.
 
Verzekeren lijkt me een heel lastig iets om te doen.
Plus dat het nog is mega prijzig is als je het voor mekaar krijg.
Koffertje is makkelijk als handbagage mee te nemen imho.
 
De boot duurt ook megalang; de catamaran die vanuit Hoek van Holland voer is uit de vaart genomen

Dat was inderdaad een spijtige actie van Stena. En Hertz had al eerder afgeschaft dat je je huurauto kon droppen bij de terminal in Harwich, dus het werd sowieso al een crisis-traject (auto droppen in Ipswich en dan een taxi).

dus alleen nog cruiseschepen die in een gezellige 7-8 uur naar Harwich drijven

Gelukkig wel 's nachts, maar da's één keer en nooit weer (zeker niet als je op dezelfde gang zit als een middelbare schoolklas...).

Trein ook al gedaan, vliegen ook meerdere malen (Heathrow, Gatwick, Luton, Manchester), dus dit jaar weer eens wat nieuws proberen: met de auto naar Duinkerke en dan met de Norfolk Line over.
 
Ik heb het weleens eerder bedacht, maar als ik dit allemaal zo lees, dan denk ik maar weer: de volgende synthmeeting kunnen we net zo goed in Londen houden! :D
 
Zo'n dilemma had ik ook. Moet in de buurt van Berlijn een synth ophalen. Tjah.. moet je dan veel geld overboeken aan een vreemde, ook al heb je zijn tel. en adres en als hij het dan verstuurt is het maar afwachten of het wel aankomt. Voor kleine bedragen wil ik dat risico wel lopen maar niet voor grotere. Of je moet het verzekerd versturen en zo, nou dan rij ik wel 12 uur (heen en terug) naar Berlijn. Kost me wel een dag en 2 tanks benzine maar dan heb ik wel zekerheid.
Je kunt het ook positief zien als een dagje uit, al zit ik dan in de auto, Duitsland is een mooi land en mooi om in te rijden. Engeland is ook niet minder.
 
We zullen het zien morgen.

Waar ik het meest tegenop zie is het wachten en rondhangen op het vliegveld met een AKS Synthi tussen een mensenmassa. Met boeken ging iets mis en ipv dat ik vertrek om 11.10u in de ochtend, vertrek ik om 7.10u, het schema wijzigen kon wel, maar zou me weer 220 euro kosten op een of andere manier.
Terugreis is eind van de middag. Die knakker/verkoper heeft niet echt veel tijd, dus sta ik om 9.00u 's morgens waarschijnlijk weer op Heathrow. Met die koffer bij me ga ik niet echt lekker op excursie. Dus ik ga het vliegveld maar bewonderen denk ik, hehe.. maar goed, psp-tje mee, ipodje, boekje, misschien kan je er wel lekker eten.. (in Engeland? hihi) gaat wel lukken allemaal.

Had ik dit wat ruimer vooruit gepland dan had ik er een weekendje met m'n vriendin van gemaakt, nu is het echt tjoep-tjoep-heen-en-weer-en-klaar-is-klara. (hoop ik tenminste)

Maar ik heb het er wel voor over, 't is toch een geinige knoppendoos..:D
 
Ok, tot nu toe alles flex, zit nu bij gate D22 te wachten, relaxed muziekje erbij, koffie zouden ze me wel mogen aanbieden, misschien komt dat nog. :D
 
haha te gek verhaal dit.
Ik zie je al zitten, starend naar die vogel die je zo naar je buitenlandavontuur gaat brengen. Succes kerel en have a safe trip!
 
Hehe, bedankt! Ik zit in the plane nu, ik vraag me af waar de koffie blijft...
 
Niet gratis in ieder geval idd, net maar effe een broodje gescoord op Baker street mmmm.. Nog 15 mins en dan heb ik een AKS! Jippie! :)
 
Back
Top