Avatar bestandsgrootte vergroten

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.110
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Tot ons aller vreugde zijn de beperkingen voor wat betreft de bijlages opgeschroeft naar hedendaagse standaarden, maar voor de avatar geldt nog steeds dat deze niet groter mag zijn dan 100 x 100 pixels en maximaal 19,5 kb.

Nu vind ik de pixel beperking geen probleem (goed zelfs), maar zou het niet fijn zijn wanneer de bestandgrootte wat omhoog kan. Zo'n 100, misschien wel 200 kb lijkt me best redelijk.
 
200kb voor een avater? Weet niet wat je van plan bent, maar als je een pagina met 20 avatars (20 reacties dus) moet laden ben je dan wel 4MB verder.. Ik wil liever niet weten hoe lang het laden van elke pagina dan gaat duren.
Ik wil trouwens best wel even wachten tot die 4mb gedownload zijn als het gaat om interessante foto's of bijlagen, maar voor avatars heb ik dat eerlijk gezegd niet over.

Verder is een JPG of Gif van 100x100px best onder de 20kb te houden (als je de compressie gunstig kiest moet onder de 10 ook nog wel lukken in veel gevallen). Tenzij je hele speelfilms als animated gif wilt gebruiken natuurlijk ;)

Conclusie: Avatars hoeven wat mij betreft niet al te groot (sorry dsil :P)
 
200kb voor een avater? Weet niet wat je van plan bent, maar als je een pagina met 20 avatars (20 reacties dus) moet laden ben je dan wel 4MB verder.. Ik wil liever niet weten hoe lang het laden van elke pagina dan gaat duren.
Ik wil trouwens best wel even wachten tot die 4mb gedownload zijn als het gaat om interessante foto's of bijlagen, maar voor avatars heb ik dat eerlijk gezegd niet over.

Verder is een JPG of Gif van 100x100px best onder de 20kb te houden (als je de compressie gunstig kiest moet onder de 10 ook nog wel lukken in veel gevallen). Tenzij je hele speelfilms als animated gif wilt gebruiken natuurlijk ;)

Conclusie: Avatars hoeven wat mij betreft niet al te groot (sorry dsil :P)


:okdan:
 
200kb voor een avater? Weet niet wat je van plan bent, maar als je een pagina met 20 avatars (20 reacties dus) moet laden ben je dan wel 4MB verder.. Ik wil liever niet weten hoe lang het laden van elke pagina dan gaat duren.
Ik wil trouwens best wel even wachten tot die 4mb gedownload zijn als het gaat om interessante foto's of bijlagen, maar voor avatars heb ik dat eerlijk gezegd niet over.

Verder is een JPG of Gif van 100x100px best onder de 20kb te houden (als je de compressie gunstig kiest moet onder de 10 ook nog wel lukken in veel gevallen). Tenzij je hele speelfilms als animated gif wilt gebruiken natuurlijk ;)

Conclusie: Avatars hoeven wat mij betreft niet al te groot (sorry dsil :P)

Heb je idd helemaal gelijk in.
Wel zie ik op allerlei andere fora dat de avatars daar toch wat groter zijn, dus vandaar mijn vraag. Op die andere sites zie ik weinig vertraging optreden en daarnaast zijn er fora waar je er niet bij hoort als je geen flashsbanners en andere bewegende zaken in je signature hebt staan, dus ik dacht, dat moet wel lukken.

Toch moet ik zeggen dat ik mijn gifjes niet zo héél erg makkelijk onder de 20kb krijg. Maar dat zal eerder aan mij liggen dan aan de plaatjes :D
 
Stil nou, straks horen de bunnies het!! Zijn er net bijna vanaf! :D
 
Back
Top