Syntrax nu ook beschikbaar Symbian s60 3rd edition telefoons

[nieuws_table=https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=35646&stc=1&d=1203769835]Omdat er veel vraag naar was heb ik Syntrax (software synth en sequencer voor mobiel) nu ook geport naar Symbian s60 3rd edition devices. In het kort komt het er op neer dat mensen die 1 van deze (moderne) telefoons hebben: LG-KT610,LG KS10,Nokia N96,Nokia N78,Nokia 6220,Nokia 6210 Navigator,Nokia N82,Nokia E51,Nokia N95 8GB,Nokia N81,Nokia N81 8GB,Nokia 6121,Nokia 6120,Nokia 5700,Nokia N77,Nokia E90,Nokia E61i,Nokia E65,Nokia 6110 Navigator,Nokia N93i,Nokia N76,Nokia 6290,Nokia N75,Nokia N95,Nokia E62,Nokia E50,Nokia 5500 Sport,Nokia N73,Nokia N93,Nokia N92,Nokia N71,Nokia N80,Nokia E70,Nokia E61,Nokia E60,Nokia 3250,Nokia N91,Samsung SGH-G810,Samsung SGH-i560,Samsung SGH-i550,Samsung SGH-i450,Samsung SGH-i400,Samsung SGH-i520) nu ook kunnen pielen als ze niet thuis in hun studio zitten.

Syntrax werkte al voor de meeste andere smartphones en PocketPC's (complete lijst zie site)
Syntrax is te downloaden op http://www.finished.nl. Tevens zijn op deze site tutorial movies te zien, extra songs te downloaden, de manual te raadplegen en het forum te raadplegen.

Zie hier een gefotosjopt plaatje met het programma draaiende op een N95.

Met dank aan djrazor, skipsel en pad van dit forum om de beta versie alvast even op hun telefoon te wagen en voor wat tips voor veranderingen.

Ohja, Het programma is gratis! :okdan:

Reinier
[/nieuws_table]
 

Attachments

  • n95_small.jpg
    n95_small.jpg
    34,2 KB · Bekeken: 140
Last edited by a moderator:
Het ligt vast aan mij maar ik doe het zo:

- ga naar finished.nl
- klik op download
- klik op Syntrax Version 1.05 (ARM/XScale)
- je komt bij handango en druk op free download

hoe het ook kan (ook net geprobeerd):
- ga naar handango.com
- selecteer een toestel (de htc tytn II)
- search naar syntrax
- en downloaden!

succes! :biertje:

Reinier


Ja.. nu werkt het. Klinkt niet verkeerd zoals ik nu kan beoordelen op het kleine speakertje!.
 
Laatst gewijzigd:
met n93 kan hem niet downen .. niet via opera of de symbian browser

Kan het alleen via een pc of mac geïnstalleerd worden ?
 
behalve dan Tomtom Navigator draaien, en Opera om te internetten via wifi of gprs, te mailen, mp3's en mp4's afspelen, radio luisteren, handsfree bellen, weerberichten opvragen voor iedere locatie in de wereld, google maps, memo recording, een flink aantal gave games en lots of andere apps, kan je er idd vrij weinig mee.. ;)

-edit-

Daarbij, ik verwacht voor de nog uit te komen 'Nokia Touch' ook erg interessante applicaties, check ook : http://www.allaboutsymbian.com/news/item/6089_S60_Touch_Interface_Launched.php

Hoewel dat misschien ook afhankelijk is van hoe grootschalig deze phone verkocht gaat worden, 't zijn ook geen normale toestellen meer, voor de meesten is het misschien te duur of te groot, of te ingewikkeld, maar aan de techniek zal het niet liggen wat er nog meer mogelijk is in de toekomst, iig doet het Symbian platform het zeer goed bij de ontwikkelaars zo op het moment. Voor de Iphone zijn de mogelijkheden straks ook oneindig, Ik bedoel, het scherm geeft gewoon mogelijkheden om dingen te doen, er zit een koptelefoonuitgang op, alleen de software moet nog komen..(en daar wordt ook al flink aan de de weg getimmerd)
 
Laatst gewijzigd:
Je installeert 'm op je telefoon, niet onder XP/Vista of OSX.

sorry ik bedoel waarom kan ik hem niet downen via me telefoon? Er gebeurt niks als ik op download klik. Moet ik hem eerst downen via me pc en dan naar me telefoon verzenden? Vind ik wel een beetje omslachtig
 
Als je een midi-sd kaartje in je phone hebt zitten kan je het misschien via een kaart-lezer/schrijver die je misschien in je pc hebt zitten installeren.

Veel makkelijker en sneller dan zo'n k*t-kabeltje..:eureka:
 
nou doe mij het kabeltje maar en niet dat kutminisdkaartje,

nog even een ontopic vraag trouwens,


de installatie vraagt waar hij de demosongs moet neerzetten, op phone mem of geheugenkaart,
kies 1 van beide of allebei, maar eenmaal syntrax geopend, waar zijn de demosongs dan/??
 
heb nog wel een verzoekje ook.

Globale VOLUME regeling die met de algemene volumeregeling van de telefoon samenwerkt.

ik bedoel ,als de mp3speler het kan, waarom dan syntrax niet?
 
nou doe mij het kabeltje maar en niet dat kutminisdkaartje,
Dat kan wel zijn, maar als je regelmatig 10-tallen mb's gaat swappen wil je toch wel je kaartje kunnen willen beschrijven. Bij mij past er iig 2 gig op.. Zowiezo blijven kabeltjes nooit heel en hoevaak er geen connectie kan worden opgebouwd is ook niet bij te houden, maar goed, is offtopic idd.

Ik ga het pakketje morgen ook eens bekijken waar het nu eigenlijk om gaat. :)
 
Nu nog een versie voor de ipod touch/iphone :). Dat zou helemaal een geniale versie worden met de grote touchscreen en het op bsd unix draaiende systeem...
Maar op de n73 werkt het in ieder geval goed. Zeker met de headset met normale jackplug zodat je tenminstte goed kunt afluisteren.
 
juist. zou dat niet kunnen? ik heb een tablet pc en dat ook niet erg hard qua processor power (beetje maar toch niet enorm)
 
Als je een midi-sd kaartje in je phone hebt zitten kan je het misschien via een kaart-lezer/schrijver die je misschien in je pc hebt zitten installeren.

Veel makkelijker en sneller dan zo'n k*t-kabeltje..:eureka:

Ik heb bluetooth en het kabeltje al jaren aan de gang. Ik vind het gewoon vreemd dat je hem niet met je foon zelf kan downen.
 
madr: Ligt aan de site waar het gepost is... op de clickgamer site kan je volgens mij ook via hun wap pagina het muziek programma vinden. voor de foon versies moet het iig zeker lukken. Het is gewoon een .sis file wat een telefooninstaller is. Die kan je direct met je telefoon downloaden en installeren.

roel: is vaagheid van de symbian installer. Gewoon 1 van de locaties kiezen. Dan in Syntrax gaan naar: file->load song en dan bovenin kiezen of je telefoonmem of geheugenkaart wilt zien.

roel: global volume. Goed punt :eureka: Workaround is: in het song scherm dat tabje openklikken (beetje links onder)waardoor allemaal knopjes verschijnen. Hier zit een mastervolume ding. Is eigenlijk het mastervolume van deze song en niet een master master volume voor alle songs...magoed, in de trein handig als de oma tegenover je boos kijkt

manvsmachine: Ik heb een gehackte iphone... maar er iets voor maken viel me nog ff tegen. De standaard ontwikkeltaal en tools zag ik nog weinig logica in. Zou wel cool zijn als het er op draait. Ik zal nog eens een poging wagen.
 
Op mijn Motorola Q9h wil hij niet installeren (de windows mobile versie dan).

Hij geeft aan dat de Klaar Syntax.cab niet bedoeld is voor dit apparaat.
 
roel: is vaagheid van de symbian installer. Gewoon 1 van de locaties kiezen. Dan in Syntrax gaan naar: file->load song en dan bovenin kiezen of je telefoonmem of geheugenkaart wilt zien.

roel: global volume. Goed punt :eureka: Workaround is: in het song scherm dat tabje openklikken (beetje links onder)waardoor allemaal knopjes verschijnen. Hier zit een mastervolume ding. Is eigenlijk het mastervolume van deze song en niet een master master volume voor alle songs...magoed, in de trein handig als de oma tegenover je boos kijkt

mja
eerste keer koos ik geheugenkaart, toen zag ik bij openen niets. de tweede keer koos ik geheugenkaart én phone mem., en toen zag ik bij openen weer niets.

kortom hij installeert de bestanden niet mee, of hij herkent ze niet. ik heb dus maar wat extra songs van de finished.nl site gehaald. en dan ziet hij wel songs. volgens mij (ik heb niet geteld) mist hij er wel een paar? misschien zit er een filter op? maar zou het anders even moeten uitzoeken vanavond.

de oma feature is makkelijk, dat wist ik nog niet.
je zou de afkorting zelfs kunnen gebruiken voor de echte mastervolume instelling "open mastervolume". :)
 
Werkt goed hier op een N95! Eindelijk composen in de trein :P
 
Back
Top