sync'en machientjes

d0gmaz

Ingeburgerd
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
53
Locatie
xxx
Ok dit is de setup ik ben heel nieuw met midi dus help plz :) :

MC303 (lach niet) midi in / midi out
FutureRetro Revolution midi in / midi out / thru / din sync
Acidlab bassline midi in / sync in /sync out

nou is mijn probleem dat als ik de mc303 zijn midi out aansluit op de future retro midi in en dan de de din sync out van de future retro aansluit op de acidlab, ik steeds start stop moet doen op de future retro omdat anders de acidlab niet meer meeloopt als ik de mc303 een keer heb gestopt.

Wie kan hier een tip over geven, ik heb geprobeerd midi thru van de future retro aan te sluiten op midi in van de acidlab maar dit werkt niet.

Ik zat zelf te denken aan een Y kabel vanaf de mc303 bestaat zoiets?
 
midi thru doosje kopen of kijken of je iets moet instellen in een of ander submenuutje van je revolution
 
midi out FR midi in mc303 Sync out FR sync in bassline (ofwel FR as master) moet je probleem toch ook verholpen zijn? of mis ik het punt?
 
midi out FR midi in mc303 Sync out FR sync in bassline (ofwel FR as master) moet je probleem toch ook verholpen zijn? of mis ik het punt?

dat ga ik vanavond even proberen ik laat je weten of dit werkt, ik geloof dat de mc-303 dan de tunes van de FR gaat spelen maar dit kan je vastwel uitzetten.
 
dat ga ik vanavond even proberen ik laat je weten of dit werkt, ik geloof dat de mc-303 dan de tunes van de FR gaat spelen maar dit kan je vastwel uitzetten.



nou ik heb het geprobeerd in principe werkt het alleen speelt de MC303 nu alle noten van de future retro af, is er iemand die weet of ik dit uit kan zetten op de mc303, want hij hoeft alleen maar start/stop en de clock door te krijgen.
 
De eerste opstelling (MC303 ->FR ->Acidlab) zou moeten werken. Heb je de midi receive in de FR op EXT staan?

Druk op SONG en vervolgens op MIDI. Met UP en DOWN switch je tussen INT en EXT. Ga het MIDI menu weer uit. Als je nu op play drukt blijft de PLAY led branden. De FR staat nu op scherp en zou iedere keer als je de MC303 aanzet moeten meelopen.
 
Laatst gewijzigd:
De eerste opstelling (MC303 ->FR ->Acidlab) zou moeten werken. Heb je de midi receive in de FR op EXT staan?

Druk op SONG en vervolgens op MIDI. Met UP en DOWN switch je tussen INT en EXT. Ga het MIDI menu weer uit. Als je nu op play drukt blijft de PLAY led branden. De FR staat nu op scherp en zou iedere keer als je de MC303 aanzet moeten meelopen.

dit staat allemaal goed en werkt ook wel maar zodra ik op stop druk en dan WEER start loopt de acidlab niet meer mee. Dan moet ik eerst de future retro ff 2x op play drukken zodat ie weer een start signaal geeft.

En dan heb ik nog een vraagje kan de acidlab2 niet keyboard tracken zodat hij een andere synth volgt?
 
Laatst gewijzigd:
midi out FR midi in mc303 Sync out FR sync in bassline (ofwel FR as master) moet je probleem toch ook verholpen zijn? of mis ik het punt?

Dit en het lijkt me dat midi thru van je FR ook moet werken.

Dus de mc303 midi clock op slave/external zetten ;)
 
Dit en het lijkt me dat midi thru van je FR ook moet werken.

Dus de mc303 midi clock op slave/external zetten ;)


dit werkt wel maar dan gaat de mc303 alle noten van de FR afspelen, en daar zit ik niet op te wachten maar mischien weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?
 
dit werkt wel maar dan gaat de mc303 alle noten van de FR afspelen, en daar zit ik niet op te wachten maar mischien weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?

Probeer anders de midi kanalen van de mc op iets anders te zetten dan op iets wat de FR uitzend.
 
kijk dit topic: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=27810

zo te zien gaat dit niet zo makkelijk :/ mwaa doorsparen voor een machindrum of een jomox

Mits het kan : alle parts op 10 zetten van de MC en dan in je FR via kanaal 10 geen noten laten sturen(lege pattern zoals iemand daar vertelde). Ben je wel een kanaal op je FR kwijt helaas.

Als ik het goed begrijp allemaal.

Ik heb een hele toffe sampler met midi in die ook de midi taal niet helemaal snapt. staat in de verdomhoek al jaren ;)
Koop anders een yamaha rm1x die snapt midi wel goed en er zitten ook interne geluiden in. De sequencer is erg goed (voor het geld dan)
 
Back
Top