[NL/ballad/emopop] Niets Gebeurd

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
Zow...heb zelden meer de bibbers gehad voor het posten van een track dan deze...als je in het NL schrijft denk je opeens bij alle zinnen "hmmz dat kan ik niet maken". Uiteindelijk ben ik gewoon maar met de stroom gegaan en heb me geen zorgen meer erom gemaakt.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=40507&songID=6215983

Eerst was het een vrij druk arrangement, maar ik vind het krachtiger zonder drums en de hele mikmak dus de instrumenten zijn

Fender Rhodes door Panning Tremolo
ARP Prosoloist
Novation Vstation
Sampletank Bass Sonikcell
ikzelf door Rode NT3

EDIT |galmcatastrofe opgelost|
 
Laatst gewijzigd:
Heb je hem nu geupdate? Want ik vind het wel lekker klinken en hoor helemaal niet teveel galm?

Verder niet helemaal mijn ding, maar klinkt wel goed. Misschien moet je het einde nog iets verder rekken. Nu is het "om me heen.." STOP. Dat klinkt voor mijn gevoel een beetje abrupt.
Misschien zo'n lekker cliche einde van maken waarbij je op je rhodes de toonladder eens afgaat omhoog en je zo het einde lekker uitstelt. (of doe toch maar niet :P)

Damn wat klinken die Prosoloistjes toch lekker!
 
heb inmiddels geupdated...het is heel vreemd...met de mixdown was niks mis en die klonk als een huis op mijn thuisspulletjes (ADAM A7s, AKG 240 koptelefoon, NAD C320 + oude B&W boxen) maar bij een vriend en op de crap koptelefoon van het internetcafe was het een r-a-m-p. Nouja, nu met minder galm klinkt het sowieso ietsje moderner.
 
Ja, het is best wel een nummer waarmee je jezelf bloot geeft - maar dat doe je goed! En het lijkt me ook dat-ie inderdaad mooier/krachtiger/passender is zonder een uitgebreide begeleiding. Gewoon de essentie. :)

Ik ben het wel met Marsman eens dat het einde nu erg abrupt is, maar volgens mij hoef je geen noten toe te voegen; gewoon de fade-out langer maken! Nu heb je een stukje fade-out en daarna wordt het afgekapt. Als je dat geluid nog een paar seconden de tijd geeft om van zichzelf uit te sterven, dan is het perfect - denk ik. En wat mij betreft zou de galm op de Rhodes in het laatste couplet ook iets minder mogen. Het lijkt net alsof je 'm dan op turbo zet of zo? In ieder geval vind ik 'm daar een beetje hinderlijk worden (beluisterd met koptelefoon), terwijl ik 'm aan het begin juist erg smaakvol vind.

Maarruh - sterke track! :okdan: (grossartig! ;) )
 
Laatst gewijzigd:
Mooie track! Maar ik zou die strings wat meer warmte proberen te geven en voor drums die je weggelaten hebt, zou je bijvoorbeeld ook iets lichts kunnen kiezen, iets wat bijvoorbeeld niet perse uit een drumstel hoeft te komen maar toch een beetje een ritme weer geeft bijv met een shuffle of een shaker en nog een of ander klik of ploep geluidje, met een houten stokje op een stukkie hout oid.. zou best kunnen naar mijn mening. Ik weet alleen niet goed of jouw stem bij dergelijke percussiegeluiden past, dat is dan weer een andere vraag.

Maar goed gedaan! :okdan:
 
dank voor het luisteren! aanvankelijk had ik er een 808 ritme onder liggen (als je heel nauwkeurig luistert, kun je crosstalk horen in de vocals. misschien ga ik dat iets uitkleden en weer inmixen. de playout aan het eind is iets chaotisch nog, dat moet ik ook nog rechttrekken.
 
Back
Top