Stepsequencer als in Sonar 7 gezocht

Kraan

Ouwe rot
Lid sinds
11 april 2004
Berichten
1.950
Locatie
Zwolle
In de Sound on Sound van december stond een review van de nieuwste Sonar, versie 7. Een erg leuke feature lijkt me de stepsequencer die er ingebakken zit. Het is me nog niet helemaal duidelijk geworden of je deze stepsequencer ook gewoon kan gebruiken met hardware midi-apparatuur, maar dat lijkt me wel heel waarschijnlijk.
Nu vind ik Sonar 6.0 nog steeds goed genoeg werken, maar toch zou ik ook wel eens zo'n stepsequencer voor m'n externe drumbakken willen gebruiken in 6.0.

Mijn vraag is dus of er een plug-in bestaat waarmee dit mogelijk is. Van mijn part mag het ook een plug-in met geluiden zijn, die ik dan gewoon niet gebruik. Zo lang als het maar intern in 6.0 te syncen is (liever geen ReWire of zo dus), en externe midirommel kan aansturen.
 
De step sequencer stuurt alle midi compatable apparaten aan ik vind het zelf alleen geschikt voor percussie lekkere hardcore kick komt er in ieder geval niet echt uit.
 
De step sequencer stuurt alle midi compatable apparaten aan ik vind het zelf alleen geschikt voor percussie lekkere hardcore kick komt er in ieder geval niet echt uit.

Het geluid komt toch ook niet uit de stepsequencer, maar uit het apparaat/andere plugin? Of bedoel je dat de timing van de sequencer zo slecht is dat er geen kicks mee te programmeren zijn?
 
Het kort je geluiden af maakte niet uit wat voor softsynth ik gebruikten of
er moet een optie zijn dat ik dat aan kan passen heb Sonar 7 nog niet zo lang.
 
Sonicbytes Era misschien, verder zou ik ook niets weten.

Tnx! Even gekeken, zal de demoversie eens downloaden om te checken.

Ja, ik gebruik hem om de drums uit mijn hardware synth te triggeren.
Maargoed, dat was niet helemaal wat je wilde weten. :peukie::D

De step sequencer stuurt alle midi compatable apparaten aan ik vind het zelf alleen geschikt voor percussie lekkere hardcore kick komt er in ieder geval niet echt uit.

Nou, dat was min of meer wel wat ik wilde weten. Tnx.


Andere voorstellen blijven natuurlijk welkom.
 
Die era stepsequencer is echt supervet ...midicontrollertje op aansluiten, laptopscherm toeklappen en vergeten dat je met software aan het werken bent ....
 
Ah, de sample loopt niet door als de sequencer naar het volgende stapje gaat. Heb zelf geen ervaring met deze sequencer, maar kan me idd haast niet voorstellen dat er geen optie is om dat uit te schakelen. Zou iig raar zijn als ze dat er niet in gemaakt hebben.
 
Ga ik even verder kijken hoe of wat heb nog niet veel ervaring met dit soort sequencers heb alleen 13 jaar ervaring met tracker programma,s
 
Back
Top