Sample Dump Programma voor Ensoniq Mirage

Dus het input filter waarmee hogere samplerates mogelijk zijn (maar naar ik meen alleen met gebruik van Masos)

Bij de weg, MASOS is ook nodig om mijn programma te kunnen gebruiken, waar ik op dit moment ook nog op aan het h4x0ren ben
 
Ik ga eens even uitzoeken hoe ik een setup.exe van m'n proggie kan maken, morgen eerst zelf nog ff wat testjes doen en daarna mag ie naar de beta tester...(meer dan 1 persoon heeft zich niet als beta tester aangemeld meen ik).
 
Het testen bij mezelf heeft toch nog een foutje opgeleverd welke ik zal moeten oplossen.

Leve de kuren van midi drivers...(usbaudio.sys)
anyway...we maken wel weer een workaround.
 
Hoe staat er mee?

Er staat inmiddels een mooie Mirage in het Eindhovensche :)
 
Eerlijk gezegd heeft het de laatste maand ff stil gelegen wegens tijdgebrek.
Het laatste punt waar ik mee bezig ben is de tuning parameters.
Deze wil ik namelijk gebruiken om de originele key van de sample in te kunnen stellen.
Jawel....de Mirage doet alles anders dan normale apparatuur :)
 
En als ik nou zeg dat ik speciaal een Mirage geregeld heb omdat jij dit programma aan het maken was? Leg ik dan genoeg druk op je schouders om verder te gaan? ;)
 
Alleen al door je bericht ben ik weer wat gemotiveerd om door te gaan :)
Ik zit alleen nog steeds te puzzelen over hoe ik kan berekenen wat de instellingen zijn voor de tuning bij een bepaalde samplerate.
Wiskunde was nou eenmaal nooit echt m'n sterkste kant op school.

Heb je wel de MASOS disken bij je Mirage ?
 
Euhhh ik heb hem echt net maar ik heb een diskette waar de kreet MASOS op staat en die ik moet gebruiken om te booten.

Ik heb er nog twee manuals bij gekregen en twee CD's met tools. Heb jij die niet?

Oh waar versier ik nog nieuwe diskettes? En hoe formatteer ik ze?

Vragen, vragen, vragen....
 
Formatteren doe je met de format diskette.
Verder is er nog Mirage OS 3.2 wat voor 'normaal' gebruik is
Masos is eigenlijk alleen bedoeld om te samplen.
Enuh...2 cd's met tools?
Ik heb via een forum lid 1 cd met tools verkregen maar heb het niet voor elkaar gekregen om disk images via de pc op flop te schrijven.
Nieuwe diskettes: ik gebruik daar gewoon HD floppies voor.
Mits deze alleen op de mirage gebruikt worden zal dit geen problemen opleveren.
 
Oh crap. Ik heb geen format diskette, wel nog een pakje HD's. Is er een tooltje om zo'n disk op een PC te maken?

Ik zal vanavond even kijken naar die bootflop. Ik ben er nog niet zo in gedoken dat ik de verschillen tegen gekomen ben.

Vind het wel lastig om het filter dynamisch te maken, dat zit best typisch in elkaar. Grootste afknapper: geen routerbare pitch- en modwheels. Dat had ik toch wel verwacht.......
 
Je kan het filter wel naar velocity routen. (doet ie eigenlijk standaard)

En pitch/modwheel routeren zijn opties die toendertijd gewoonweg niet bestonden.

Als je floppy images wilt schrijven vanaf de pc moet je volgens mij wel DD / SD floppen gebruiken (weet ff niet uit m'n hoofd wat er ook alweer precies gebruikt werd)
 
Laatst gewijzigd:
Vandaag er eindelijk eens aan toegekomen om naar die tuning parameters te kijken.
Gewoon een flink aantal samples gemaakt van 20 tot 40 kHz in stappen van 1000 Hz.
Daarbij kwam ik nog achter een foutje in het programma met het instellen van parameters op de mirage...gelijk ff gefixt
 
Zeg kan ik dit ding nog ergens downloaden ofzo?

Ik ben wel benieuwd hoe hij werkt.
 
Ik kan wel ergens iets gaan neerzetten, maar het werkt nog niet zoals ik het wil.

En naast programmeren en vader zijn voor m'n bijna 6 maanden oude dochtertje wil ik ook nog wel eens muziek maken...

Bijna 5 maanden in het jaar en nog geen enkel nummer gemaakt..(wel met een track bezig)

@MadR: ik heb die 2e mirage nu ook weer volledig operationeel...inderdaad was de floppy controller chip kapot
 
Kun je het niet beter Open Sourcen?

Programmeurs genoeg hier. Ik in ieder geval wel.
 
Ja maar dan zien andere mensen mijn crappy code..
Bovendien zal je toch echt Visual Studio 2005 moeten hebben om het zelf te compileren.

Maar ik zal eens kijken of ik het op sourceforge.net kan plaatsen.
 
Visual Studio 2005 heeft iedereen wel die voor Windows programmeert. Ik iig wel. Laat het maar even weten, ik beloof niks maar ik ben wel geinteresseerd.
 
Back
Top