verhoging voor drummer en toetsenist op podium (riser)

jeroentuitd

Stamgast
Lid sinds
2 september 2005
Berichten
181
Locatie
Brabant
Ik ben toetsenist in een coverband, en zit te denken om voor mij en de drummer een verhoging te maken van minimaal 30 cm hoog voor gebruik tijdens optredens. De diepte moet ongeveer 2m zijn en dr breedte min. 4 m. Uiteraard moet het allemaal redelijk compact te vervoeren zijn en is ons budget ook niet oneindig... Heeft er iemand tips, ideƫen, suggesties hiervoor?

grs Jeroen
 
Gewoon prakken of podiumdelen ?

Prakken hebben losse pootjes en podiumdelen kan je op verschillende hoogtes instellen.

Maar ik betwijfel of je met 4 delen van 2 bij 1 meter opstap wil .. maar is wel erg solide.
 
Prakken (Stagedex genoemd) zij niet te tillen, zelfs de nieuwere alu dex niet (of je moet altijd met 2 zijn)

Zelf maken is dan het handigst denk ik. op Mp staan 2 ads (een van een groot vervoerbaar podium, en een een van alleen he vloer gedeeldte zonder onderstel)

Ik ben zelf drummer en als het even kan gebruik ik 3 dexen (1 dex is 1 bij 2 meter) zodat ik op 2 bij 3 oppervlakte heb (2 bij 2 is net te klein) je zou dan hetzelfde kunnen doen of idd gaan voor 2 bij 4.
 
Tip:

- Hou het zo compact en flexibel mogelijk

- 30 cm is voor een drummer wel mooi, maar een toetsenist staat dan al snel overal bovenuit te kijken. en heel veel podia in het land hebben nogal een laag plafond!
 
Idd alleen voor de drummer doen. Alleen moet het echt wel stevig zijn.
 
Op deze foto (mijn vorige band) vind ik het wel meevallen. Ik ben ook niet zo groot. Hier is de hoogte 50 cm schat ik. 20 cm lager zou niet storend zijn toch?
 

Attachments

  • Afbeelding-004.jpg
    Afbeelding-004.jpg
    76,3 KB · Bekeken: 96
een multiplex-plaat steunend op wat lege bakken bier ? :halleluja

Das de goeiekoopste oplossing. En je heb elke keer eigen bier bij.
 
haha, waar is de tijd dat 1 pootje van m'n drumthrone net naast het oppervlak stond, en ik in the heat of the moment met m'n klikken en klakken naar beneden donderde :D
 
Back
Top