MC-909 of toch de RS7000, de beslissing is gevallen!

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.259
Locatie
BH
Na weken lang dubben en slapeloze nachten ben ik uiteindelijk tot een keuze gekomen :D

And the winner is.......tadatada........ Yamaha RS7000 ! :okdan:

Zoals inmiddels bekend hebben alletwee hun sterke kanten, nadat ik de manual van de RS (van internet gedownload) helemaal doorgeworsteld had (valt echt niet mee) kwam ik tot de conclusie dat de RS zoveel meer te bieden heeft voor mijn live toepassing.
Ook vond ik op een Yamaha site een paar power user manuals en die geven heel duidelijk weer waar de kracht van de RS zit.
(de meegeleverde manual is gewoon kut)

http://www.yamaha.com/dmi/products/rs7000/index.htm

Voor eenieder die ook twijfelt verplicht leesvoer zou ik zeggen.

Eerste indruk van de RS is nog moeilijk te zeggen maar ik weet wel dat je echt de manual moet lezen bij deze bak. Alle teleurstellingen en negatieve dingen die ik op de (int.) forums ben tegengekomen hebben te maken met het feit dat hij gewoon niet begrepen wordt. Ik ben van mening dat dit een zwaar onderschatte box is.(ook door mij in eerste instantie!!)
Het is in ieder geval geen apparaat voor beginners, die zullen pas na zeer lang studeren er goed mee om kunnen gaan.

Feit is wel dat de synthengine een beetje tegenvalt (had ik al verwacht), hij klinkt wel goed maar er zijn vrij weinig mogelijkheden voor layering en routing van Eg's, LFO's etc.....
Maar de sequencer maakt dit meer dan goed!!!!!

Grtz. Ronald.
 
gefeliciteerd met je keuze! en natuurlijk gelijk OS 1.2 geinstalleerd ofniet? ;)

je hebt idd gelijk dat de interne synth-engine niet super-duper is....maar zeker wel bruikbaar...je moet het echt zien als een soort sample-player wat dat betreft.....de mensen die ik ken met een RS7000 gebruiken toch best wel veel interne ROM sounds maar combineren dit met hun eigen samples die ze erin laden, en dan klinkt het allemaal erg indrukwekkend....

zou tof zijn als je binnenkort nog eens een wat uitgebreider ervarings-verslag zou willen schrijven!

Olaf
 
Was dus toch niet zo'n slechte tip....

Was dus toch niet zo'n slechte tip....

om ook eens naar de RS-7000 te kijken. Bedankt voor het vele werk, weet ik ook wat mij te doen staat!!!!

:D :doei:
 
Yay! Nog een happy RS user! :luv:

Geen slechte keuze, dat kan ik je verzekeren! Mocht je nog vragen hebben, dan kan ik je misschien wel helpen.



Arv
 
Veel plezier ron!

En zoals je zegt de handleiding is echt niet goed! En dat miste ik wel, het is niet een echte stap voor stap handleiding! Spijtig want dat is ook één van de reden waarom ik hem weggedaan heb. Ik begreep de sequencer gewoon niet! En daar komt nog bij dat de leer curve wel redelijk hoog ligt. Uiteindelijk komt het hier op neer: het toestel moet niet alleen goed zijn maar voel ik mij ook wel goed bij het toestel !




MC909:okdan:RS7000
 
Laatst gewijzigd:
persoonlijk vinnik de handleiding prima....waar het fout op gaat wordt hierboven al aangegeven: de RS7000 is geen simpel bakkie maar een uitgebreide hardware sequencer met daarin nog een heleboel extra onderdelen zoals een sampler met recycle opties, synth, effecten, master effecten, midi-effecten etc.etc. .... vergelijk het met het aanschaffen van Cubase SX, een software sampler, een software synth, een setje effecten en een hardware controller unit..... dan ben je ook wel ff bezig om dat allemaal te begrijpen en onder de knie te krijgen...maw: het kost gewoon ofwel veel tijd en effort en/of veel ervaring om een RS7000 fatsoenlijk te kunnen gebruiken....

natuurlijk zijn er ook mensen die helemaal nix hebben met de Yamaha interfaces en terminologie ;)

Olaf
 
Ik snapte in het begin (jaartje terug) geen ene hol van die termen, zoals: Styles, tracks, phrases, voices, patterns, sections etc.. :D :D Maar al spelende leer je een hele hoop, en lid worden van groups.yahoo.com/rs7000 kan ook geen kwaad!

RV
 
Klopt

Klopt

Ik denk ook niet dat het echte 'keuze' is.. of je houdt van de Roland manier van werken.. of je bent een Yamaha mannetje.. ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand écht twijfelt bij een keuze als deze.
 
Re: Klopt

Re: Klopt

Origineel geplaatst door CraZ
Ik denk ook niet dat het echte 'keuze' is.. of je houdt van de Roland manier van werken.. of je bent een Yamaha mannetje.. ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand écht twijfelt bij een keuze als deze.

Daar zit wel wat in alleen dat snap je pas als je de Yamaha beter kent.
En dat is nu juist de reden van twijfel geweest, het duurde een tijdje voordat ik doorhad wat ie allemaal kon.
De OS update gaf uiteindelijk de doorslag........
 
Back
Top