[Studio] Wat te veranderen?

equate

Ouwe rot
Lid sinds
12 januari 2002
Berichten
959
Locatie
Venlo
Dag mensen !

Ok, ik weet dit is redelijk kort door de bocht, maar stel:

Ik heb een studio, bestaande uit veel hardware. De laatste tijd merk
ik dat ik veel tijd kwijt ben met alles draaiende te houden. Stel nu dat ik
alles drastisch om wil gooien...wat zaken wil verkopen en om wil ruilen
voor andere spullen om zo een compacte maar toch krachtige studio
te krijgen...wat moet ik dan doen?

Mijn studio bestaat momenteel uit:

- Synths, drumcomputers, sampler:

[Roland] SH-101, TB-303, TR-606, TR-707, TR-727, SH-09, Juno-106, JX8-P, JV-880
[Sequential Circuits] Prophet 600, Drumtraks
[Korg] Mono/Poly, KPR-77, 707
[Yamaha] FB-01,
[Siel] Dk-700,
[Akai] S3000XL
[Novation] Drumstation
[Simmons] SDS-800

- FX e.d.:

[Behringer] MX2442 mixer, MDX1400 compressor, + nog een 12 kanaals submixertje
[Yamaha] FX500B multi FX
[Alesis] Midiverb 4
[Zoom] 1201
[Neutrik] 24 channel patchbay (2)

- Sequencing:
Cakewalk op AMD K6, 450 MHz

Zwakke punten in mijn huidige set up zijn:
- geen goede monitoring
- matige effect apparatuur
- te veel spullen...

En vertel nu niet dat ik alles moet verpatsen en volledig om moet gaan op software, dat
zal ik niet doen aangezien ik toch wel een hardware man ben. Verder wil ik ook enkele
analoge synths in mijn setup houden, en niet volledig overgaan op digitaal/VA.

misschien nog handig om te vermelden wat voor soort muziek
ik vooral produceer: detroit achtige techno en funky house.

equate
 
wat dacht je van een setup rond een Roland MC909 of Yamaha RS7000? koop daar een goede controller-synth bij, of gebruik daar je juno106 voor...qua effecten koop een lexicon bak voor je lekkere reverbs ed, misscien een TC electronics voor de delays en chorussen en/of een Boss VF1 multifx......dan nog een goede compressor, bv een focusrite compounder.... verder moet je zelf bepalen wat je aan analoge en digitale bakken wilt houden en wat je niet meer gebruikt, en daarmee bepaal je ook wat voor mixer je nodig hebt om de boel allemaal te kunnen connecten......

je computer kan je gebruiken om de boel op te nemen en verder te arrangeren..... koop een fatsoenlijke multi I/O kaart, bv een delta1010(LT) of een RME hammerfall en daar ga je....dan is een mixer met veel bussen ook wel prettig..4 tenminste, 8 helemaal lekker....

je kan evt nog een buizenbakkie zoals bv die nieuwe presonus preamp kopen om je soundsources op te warmen....

ohja, voor monitors: mackie's of genelecs...evt tannoy reveal als budget een issue is

Olaf
 
Haha...da's erg rigoreus Olaf !
maar goed... ik sta open voor alle suggesties, dus bedankt voor je advies !!

En inderdaad, inversteren in goede FX (lexicon, focusrite) zie ik wel zitten..
en een goede IO kaart voor de PC in combinatie met een nieuwe mixer...
ook geen slecht idee...eventueel zou ik natuurlijk ook iets als een digitale
Yamaha mixer kunnen aanschaffen...?

Verder moet ik wel zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van een RS7000
of MC-909...ik werk toch liever met een sequencer ala cubase in combinatie
met een hardware sampler (S3000XL)..dus dat wil ik niet snel veranderen.

equate
 
-digitaal of analoog mixen?
-hard of soft sequencer?

Dat zijn zaken die je eerst voor jezelf duidelijk op een rij moet hebben...

Edit; en dat heb je al zo te lezen in bovenstaande post. :)

Hoe ik het zelf zou willen hebben? Een dikke analoge mixert met veel bussen idd.. en dan op een delta10/10 spoor voor spoor opnemen.. dan intern gaan mixen met bv VST fx en de track evt. verder uitwerken met softsynths.
 
Origineel geplaatst door zoe
welke apparaten wil je echt niet missen in je huidige setup????

ja da's een goeie:

- Juno 106
- Prophet 600
- TB-303
- Akai Sampler
- PC

verder heb ik dan nog 3 mono synths: MonoPoly/SH-101 en SH-09... moeilijk om die
weg te doen, hoewel ze wel een overbodige factor vormen...

verder:

- software sequencing
- eventueel digitaal mixen (maar wel met een digitale hardware mixer)

equate
 
Ik wil je adviseren:

de SH-101, TB-303, TR-606, TR-707 en JX8-P aan mij te verkopen, voor het bedrag dat je hiervoor vangt wat softies en een softsequencer te kopen + een lekker setje monitors.

Ik hoor wel wanneer ik de spulletjes kan afhalen!

Greetz,

Yawgmoth
 
ik zou dit in de verkoop gooien;

DE TR SERIE DE JV880 DE KPR77 DE KORG 707 DE FB01 EN DE 12 KANAALS MIXER EN EEN VAN DE ANALOGE SYNTHS WAAR JE AAN TWEIFELD

voor dat geld een paar goede monitors en versterker kopen meer rand apperatuur zoals effecten en dynamic processors
de jv 880 evt vervangen voor de jv1080 of een soort gelijke module
de junoi 106 kan je evt ook vervangen voor de MKS7(als deze ergens nog te kopen is)
jx8p bewaren voor master keyboard
 
Lastig..

Lastig..

Tja.. dat is een moeilijke :)

Ik weet niet hoe serieus je met 'recording' aan de slag wilt.. maar dat is wél een belangrijk issue. Opnemen én sequencen met dezelfde computer is een slecht plan.. dus heb je of een andere computer nodig.. mét multi-io audiokaart.. Nuendo of vergelijkbare software.. ik denk niet dat dat voor jou de juiste richting is (niet in de laatstse plaats omdat het een forse investering is). Een andere mogelijkheid voor multitrack opnames is een VS van Roland.. of een DPS van Akai. En voor simpele 2Track opnamen is een DAT recorder nog steeds aan te raden.

Qua sequencing is cakewalk natuurlijk prima. Dat programma ken je goed.. en doet alles wat het moet doen. In combinatie met die MidiSport 4x4 moet je qua midi ook een heel eind kunnen komen.

Qua synths heb je natuurlijk een prachtige collectie. Maar misschien een niet altijd even praktische collectie.. ;) denk eens na over bijvoorbeeld een JV-2080 ter vervanging van al dat 'losse spul'. Voor het analoge werk heb je de Juno106 en de Prophet-600.. waarbij een van de mono-synths misschien een leuke aanvulling kan blijven.

Effecten.. ehm.. tja.. ik ben bevooroordeeld... maar zou zeggen: hou die midiverb.. en hang er een MPX1 van Lexicon naast.
 
Tsja als je zo'n Delta 1010 plus bijbehorende computer koopt kun je je synths gewoon op audiosporen opnemen. Hoef je dat gedeelte ook niet meer zo bij te houden. En die 'brakke' effectproccessoren kun je met software af dus die kun je dan ook missen. (wel eentje houden voor het ranzige werk) Zou wel die PC bewaren, die is nix meer waard behalve voor jouw dan, omdat al je ouwe nummers het daar nog wel op doen.

Als je een apparaat hebt waar je een dikke laag stof op hebt is altijd al een teken aan de wand. Maar die monofone bakjes? Tsja, da's jouw keuze. Maar door die te verkopen en te verwachten dat je dan genoeg hebt voor redelijke of goed boxen? Lijkt me niet. Kan wel met zekerheid zeggen dat het niet goedkoop zal zijn. (ook spaarloon over dan? ;) )
 
Back
Top