• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Simmons sds7 - vlaggenschip van simmons zoekt nieuwe kapitein

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

ElektracidZ

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2004
Berichten
989
Te koop dus de superzeldzame Simmons sds7, destijds de creme de la creme van Simmons. Je kan er vette electro beats uit halen tot idm clicks en cuts.

te koop voor 250 euro

Details: ik heb 'm verkregen als opknapper. Het apparaat is niet moeders mooiste (is ook al 20 jaar oud) en mist wat originele schroefjes en heeft roestplekken op de bovenkant). Dat is makkelijk te verhelpen door de bovenkant even te schuren en met een spuitbusje bij te lakken, maar ikzelf kan me er niet zo aan storen. Frontpaneel is in redelijk goede staat, wat krasjes, niets bijzonders.

Hij werkt prima op 1 ding na: er zit een zoemtoon in het geluid.
Ik denk dat het met de aarding te maken heeft, maar ik kom er niet uit.
Met een beetje electronica kennis moet dit geen probleem zijn om te verhelpen.

Geluiden uit deze sds (inclusief de zoemtoon) kan je hier vinden, oordeel zelf!

http://home.tiscali.nl/lostrecords/simmons/mp3

Wat ik er aan heb verholpen:
- geluid kwam er niet uit doordat de boards niet goed waren geplaatst, zitten nu weer goed (is een rotklusje!)
- encoder deed het niet meer was niet goed uitgelijnd, is verholpen
- obscure memory batterij was leeg, is vervangen door een batterijhouder met een standaard 1,5v aa batterij, makkelijk te vervangen dus in de toekomst

Meer info over wat deze machine.

Het bijzondere van de sds7 is dat je per geluid beschikking hebt over zowel digitale als analoge klankmiddelen. Per geluid heb je de volgende functies:

pitch/bend/mod/level -analog
pitch/bend/mod/level -digital
freq/bend/res/decay -filter

+ nog 'click'/noise/mod speed

Je kan dus puur analoge drums maken, maar ook een mengeling van analoog en de digitale sample die op elk board zit. Beide bronnen gaan dan vervolgens nog door de analoge filter. In deze sds7 zitten de standaard 5 boards: bass, snare, tom, tom, tom.

Foto's volgen nog!
 
En zoals belooft de foto's.
Er is interesse, maar hij is nog te koop!
 

Attachments

  • voor.jpg
    voor.jpg
    37,2 KB · Bekeken: 34
  • links.jpg
    links.jpg
    52,2 KB · Bekeken: 34
  • rechts.jpg
    rechts.jpg
    47,6 KB · Bekeken: 32
  • bovenkant.jpg
    bovenkant.jpg
    57,3 KB · Bekeken: 34
  • achterkant.jpg
    achterkant.jpg
    40,9 KB · Bekeken: 30
:eureka: heb je al een sds7?
250 euro voor alleen de 5 boards is al een goede prijs (op ebay 80-100 euro p/s, als je ze al vind). Kan je mooi 5 boards extra in je sds7 erbij zetten.

...wacht niet te lang, anders zet ik de boards los op ebay! *D
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top