Voortgang werkzaamheden inzichtelijk maken

Aankondigen is leuk en aardig, maar zo'n aankondiging zou de schijn van inspraak hebben opgeroepen. Als inspraak ongewenst is (wat ik in dit geval prima begrijp, de keuze om het forum te veranderen blijkt metname technische redenen te hebben), dan maakt het ook niets meer uit. En aangezien (zo blijkt nu achteraf) iedereen het oude forum prima werkbaar vond, is het opzetten van het nieuwe forum met het gebruiksgemak van het oude forum de prioriteit, lijkt mij.

Het enige wat men eventueel had kunnen doen is, zoals bijvoorbeeld bij software programma's als Renoise vaak het geval is, een forum aanmaken met een lijst met gewenste verbeteringen, waarop leden kunnen stemmen. De opties met de meeste stemmen worden als eerste doorgevoerd. Maar nogmaals, waarom zou je, als je toch al weet dat het gemak van het oude forum het 'hoogste' bereikbare doel is?

Wat misschien nog een aardige geste zou zijn, is als er word aangekondigd welke verbeteringen er worden aangebracht. Gewoon een gesloten topic die door iedereen bekeken kan worden en waarin de admins posten wat ze veranderd hebben, al is 't maar een knopje wat is vertaald of een smiley die is toegevoegd.

En trouwens: Vantevoren aangeven van wat er 'op het nieuwe forum moet gaan komen' zou ook alleen maar vertragend werken. Nu, met dit 'koud op je dak' forum, is het voor de gebruikers we veel makkelijker om aan te geven wat beter kan of moet.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het ook heel vervelend dat niet is gekozen voor een publiek toegankelijk(e):

- Orienterend plan van aanpak;
- Fase van gedegen definitiestudie op basis van de gebruikersgroepen;
- Pilotontwikkel/implementatieplan.

Tevens had ik mezelf graag als coördinator gevraagd gezien. Ik durf wel te stellen dat ik dat had verdiend.
 
Ik vind het ook heel vervelend dat niet is gekozen voor een publiek toegankelijk(e):

- Orienterend plan van aanpak;
- Fase van gedegen definitiestudie op basis van de gebruikersgroepen;
- Pilotontwikkel/implementatieplan.

Tevens had ik mezelf graag als coördinator gevraagd gezien. Ik durf wel te stellen dat ik dat had verdiend.

:dubbel: hehe lekker
 
Volgens mij frustreert het je persoonlijk met name omdat je hulp afgewezen is terwijl jij het gevoel hebt dat jij het beter gedaan zou hebben.
Het is inderdaad niet leuk om als je aangeeft dat je graag wil helpen je met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waarom dit gebeurd is, ondanks herhaaldelijk te hebben gevraagd wat de reden was.
Maar dit is maar een onderdeel. Een ander onderdeel is dat ondanks de adviezen van veel mensen hier er stug wordt doorgezet met de eigen plannen en er fouten worden gemaakt die als ze geluisterd hadden niet gemaakt zouden worden. Een of een paar keer zou niemand een probleem mee hebben. Maar als het maar door blijft gaan dan ga je je afvragen waar ze in godesnaam mee bezig zijn.
En komt nog eens bij de intentie om voor ons te bepalen wat goed voor ons is maar het vertikken om uit te leggen waarom. En dan is een simpel lijstje van punten al teveel moeite want het zou wel eens kunnen zijn dat er mensen zijn die hier anders over denken. Wat heeft een feedback forum nog voor zin?
 
Het is inderdaad niet leuk om als je aangeeft dat je graag wil helpen je met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waarom dit gebeurd is, ondanks herhaaldelijk te hebben gevraagd wat de reden was.
Maar dit is maar een onderdeel. Een ander onderdeel is dat ondanks de adviezen van veel mensen hier er stug wordt doorgezet met de eigen plannen en er fouten worden gemaakt die als ze geluisterd hadden niet gemaakt zouden worden. Een of een paar keer zou niemand een probleem mee hebben. Maar als het maar door blijft gaan dan ga je je afvragen waar ze in godesnaam mee bezig zijn.
En komt nog eens bij de intentie om voor ons te bepalen wat goed voor ons is maar het vertikken om uit te leggen waarom. En dan is een simpel lijstje van punten al teveel moeite want het zou wel eens kunnen zijn dat er mensen zijn die hier anders over denken. Wat heeft een feedback forum nog voor zin?

Het is niet leuk om "I told you so!" te roepen, maar het is nog minder leuk om dat niet te roepen, maar wel te kunnen. Kan ik me helemaal wat bij voorstellen.

Persoonlijk vind ik dat de aankondiging wel wat eerder en duidelijker had gemogen, want ik zat me bijna de hele zondag af te vragen waarom een versie-upgrade nou zoveel tijd zou moeten kosten om vervolgens verast te worden door een fel wit licht.

Het wordt gaandeweg wel steeds beter, trouwens :okdan:
 
Bericht door een moderator:
Niet weer een discussie beginnen over het proces. Gelieve inhoudelijk op- en aanmerkingen plaatsen over het forum.
 
Back
Top