Stapje terug van Genelec 8040A naar KRK RP8?

Djones

Stamgast
Lid sinds
30 mei 2005
Berichten
260
Sinds een tijdje bezit ik de Genelec 8040A monitoren.
Maar wegens centen gebrek heb ik bijna besloten toch maar goedkopere monitoren te halen en deze weg te doen.
Mijn eerste keuze zou dan vallen op de KRK RP8 monitoren, hier heb ik namelijk veel goeds over gelezen en het prijsverschil is aanzienlijk.

Natuurlijk begrijp ook ik dat er niet voor niets zo'n prijsverschil tussen beide zit, maar toch heb ik mij laten vertellen dat de KRK RP8's zeker niet onder hoeven doen voor de Genelecs.

Hierbij moet ik eerlijk toegeven dat op muziekmaak gebied ik nog een verre zoektocht af te leggen heb, en mijzelf allerminst een serieuze producer mag noemen.
Ook dit neem ik mee in mijn afweging of ik uberhaupt zelf wel vanuit professioneel oogpunt zou kunnen beoordelen of de keuze die ik maak de juiste is.


Hopelijk kunnen jullie mij een beetje vertellen of ik de juiste keuze aan het maken ben, of dat ik het beter kan laten bij de Genelecs.

Alvast bedankt.
 
Monitors zijn het belangrijkste van je studio. Ik denk dat je daar beter niet op kunt bezuinigen. Ik heb zelf de krk rp8'en en vind ze wel redelijk okeej. Behalve in het laag, daar is het altijd een beetje rommelig. Ik heb het idee dat deze speakers meer voor instrumentale producties zijn gemaakt, een rockmix klinkt gewoon goed en als er veel in het laagmidden gebeurd hoor je dat wel goed. Maar toch denk ik dat de genelecs wel een tikkeltje beter zijn. Dus wat je kunt doen is naar Feedback of een andere winkel met veel speakers en ze dan naast elkaar beluisteren, als je niet het verschil hoort dan maakt het niet zo veel uit en kun je voor de rp8'en gaan, maar ik denk dat dat wel zal meevallen.
 
Ik zou ze houden - doe liever een synth of module weg. Monitoren zijn kostbaarder, en problematischer qua versturen - je kunt er niet echt mee gooien.
 
Monitors zijn het belangrijkste van je studio.

Na ja.. in veel gevallen waar natuurlijk maar in het geval van TS weet ik het niet zo. Hij zegt dat ie zichzelf muzikaal nog helemaal moet ontdekken en of je dat nou doet met Genelec of KRK zal weinig uit maken denk ik.

Maar ik zou de Genelec's houden. Het is een prachtig setje, en als je ze nieuw gekocht hebt en nu weer gaat verkopen dan verlies je in feite €'s ipv dat je wat overhoud.
 
Zag dat de monitors ondertussen al een tijdje te koop staan..

opzich zou je later natuurlijk altijd weer 2e hands een zelfde set terug kunnen kopen als je nu niet teveel inlevert op de verkoop (weet niet wat normale 2e hands prijs is) ..
of als de rp8's goed bevallen gewoon zo laten natuurlijk :)

waar ik zelf benieuwd naar ben is of je duidelijke verschillen gaat horen straks..
dus als je bent overgestapt op de rp8's, deel dan even je bevindingen :)
 
Back
Top