Varierende Hardstyle Bassdrum

@ aftersho-q als je het tegen mij had ja ik gebruik sidechain moet hem misschien nog wat tweeken. zal nog eens kijken om hem wat meer laag te geven thnx voor de tips:)

Ja , ik dacht het wel. Ik hoorde het eigelijk meteen.:D
Welk programma gebruik je? Als je cubase gebruikt zou ik eens kijken in de instelling van de compressor. ;)

@ purno : Ik wil je pret niet bederven maar voor een release te krijgen heb je wel meer als alleen een kick nodig. :D
 
ik maak gebruik van fl-studio, en gebruik voor sidechain compressie de peakcontroler.. ik weet niet precies of er een goede gratis software is voor sidechain compressie?

Weet ik ook niet , ik gebruik compressor van steinberg zelf.:P
Nu terug tijd voor CoD.:D Ciao!
 
@ purno : Ik wil je pret niet bederven maar voor een release te krijgen heb je wel meer als alleen een kick nodig. :D

Haha, no problem joh, alles ligt al klaar :)
Vriend van mij is goed met melodietjes en heeft contacten...
 
Haha, no problem joh, alles ligt al klaar :)
Vriend van mij is goed met melodietjes en heeft contacten...

Ok dus jullie gaan als duo releasen? Net als ik en D-Bass. Die zit ook op het forum maar is een luie hond en houdt niet van comments geven.:D
We vullen elkaar goed aan en denken meestal hetzelfde. Dat is het belangrijkste aan een collab denk ik.;)

Ik zou dan toch graag eens een volledige track van je horen purno.
Die hebben we hier nog niet zien voorbijkomen als ik me goed herinner.:P
iig véél succes met je carriere en mss komen we elkaar wel is ergens tegen.:P

Ik en bas zijn eigelijk opzoek naar een producer om onze ''butt naked'' te remixen. Gwn z'n eigen draai eraan geven en dan een release op onze volgende EP. Intresse? PM!:D
 
Ok dus jullie gaan als duo releasen? Net als ik en D-Bass. Die zit ook op het forum maar is een luie hond en houdt niet van comments geven.:D
We vullen elkaar goed aan en denken meestal hetzelfde. Dat is het belangrijkste aan een collab denk ik.;)

Ik zou dan toch graag eens een volledige track van je horen purno.
Die hebben we hier nog niet zien voorbijkomen als ik me goed herinner.:P
iig véél succes met je carriere en mss komen we elkaar wel is ergens tegen.:P

Ik en bas zijn eigelijk opzoek naar een producer om onze ''butt naked'' te remixen. Gwn z'n eigen draai eraan geven en dan een release op onze volgende EP. Intresse? PM!:D

No, not really. Een trio :)
Ja, precies hetzelfde hier. Ik ben degene die de geluiden maakt. De ander heeft ervaring, contacten en is goed met melodieën, en de derde heeft veel goede ideeën en is lerende.

Die heb je inderdaad niet voorbij zien komen, ik weet ook niet zeker of je die voorbij gaat zien komen. Nadeel aan trio is namelijk dat ik niet zomaar alles kan posten wat ik wil posten...

Cool man, ik zal eens kijken of wij wat kunnen fixen :D
 
Cool man, ik zal eens kijken of wij wat kunnen fixen :D

Haha is goed. Ik maak straks een .rar met een paar bestanden die je nodig zult hebben.;) Ik PM je dan wel! :D

Ik ben ook diegene die het meeste van synthese , afmixen etc kent van ons beide.
Ik probeer het hem ook allemaal te leren.:)
Hij is goed met ideeen , vocals (niet het editten maar uitkiezen) en opbouw. Hij luistert ook vaker naar andere hardstyle en ik vooral hardcore of men eigen creaties.:) Qua melodie staan wel allebei evenver. Dat doen we gwn altijd samen. Kicks , Fx-sounds, etc maak ik wel eens op men eentje. Onze studio is ook bij mij thuis dus... Genoeg gelult.:D
 
Haha is goed. Ik maak straks een .rar met een paar bestanden die je nodig zult hebben.;) Ik PM je dan wel! :D

Ik ben ook diegene die het meeste van synthese , afmixen etc kent van ons beide.
Ik probeer het hem ook allemaal te leren.:)
Hij is goed met ideeen , vocals (niet het editten maar uitkiezen) en opbouw. Hij luistert ook vaker naar andere hardstyle en ik vooral hardcore of men eigen creaties.:) Qua melodie staan wel allebei evenver. Dat doen we gwn altijd samen. Kicks , Fx-sounds, etc maak ik wel eens op men eentje. Onze studio is ook bij mij thuis dus... Genoeg gelult.:D

Haha, cool!
Ja, precies, zo ben ik dus ook, maar ik ben een drama met melodieën. Genoeg geluld mag je alleen zeggen als je vervolgens met een kick komt... :kroon:

Ja, ik maak ook veelal de presets...
 

Leuke screeches etc en de bass op het 2e stuk is echt dik.
Alleen de punch is niet naar mijn zin.
- Te dof, misschien wat hogere tonen in de punch
- Misschien wat meer percussie om het op te vullen, het is nu alleen Puch en bass. Misschien dat ik de Punch te dof vind omdat er geen snare of iets dergelijks bij zit.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten Rick
 
Leuke screeches etc en de bass op het 2e stuk is echt dik.
Alleen de punch is niet naar mijn zin.
- Te dof, misschien wat hogere tonen in de punch
- Misschien wat meer percussie om het op te vullen, het is nu alleen Puch en bass. Misschien dat ik de Punch te dof vind omdat er geen snare of iets dergelijks bij zit.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten Rick

Thx voor comment!:okdan:
Punch is idd nog beetje dof en percussie zit er ook nog niet bij.
Ik kan mss wel eens proberen een snare of clap erop te zetten. Of gwn nog een extra layertje om het mid-hoog wat op te krikke.:D
Ik ga nog wat experimenteren.:P
 
dag mensen,

heb een hardstyle kick gemaakt..
volgensmij klinkt het wel aardig, maar weet niet zeker of het goed is
mss kan iemand een beetje feedback geven:P bij voorbaat dank
de melodie is niet van mij :P
 

Attachments

  • kick.mp3
    3 MB · Bekeken: 39
Het is alweer een tijdje stil hier, dus er komt weer iets van mij :)

Ik ben al een tijdje bezig met het krijgen van een clean kick, en ik vind dat hij goed is voor deze plaat, en hij past er goed bij.
Iemand nog tips voor een eventuele intro die erbij past.

Mijn beste melodie tot nu toe denk ik, hij is al eens eerder op dit forum gezet alleen in een andere vorm, met andere synth.
met deze synth komt hij perfect tot zijn recht :P

Graag comment op mijn nummer. Goede tips zijn welkom, ik moet namelijk 13 Maart draaien en dan moet hij wel helemaal in orde zijn :)

Alvast Bedankt,

Groeten Rick
 

Attachments

  • Releaser - Synthforum Test.mp3
    3,7 MB · Bekeken: 37
dag mensen,

heb een hardstyle kick gemaakt..
volgensmij klinkt het wel aardig, maar weet niet zeker of het goed is
mss kan iemand een beetje feedback geven:P bij voorbaat dank
de melodie is niet van mij :P


Probeer dit niet verkeerd op te vatten;

Maar zou jij hierop los gaan?

De synth is saai en klinkt erg droog en te langdradig, het heeft geen drive..
De kick is mij iets te droog, plok plok, en vloeit niet in de bass waardoor het 2 verschillende elementen zijn. De bass op zich is gewoon teveel van t goede, teveel lage frequenties, waarschijnlijk om te composeren voor de zwakheid hiervan.
Probeer een milde distortion/saturation op de bass en minder lage frquenties erin, je zal zien dat ie hierdoor meer 'kracht' zal krijgen.

Als probeersel, leuk.

Maar overall; ik zou dit niet draaien in een zaal :)
 
Ik heb inderdaad het probleem dat ik de bass niet krachtig genoeg krijg, dus daarom zorg ik er altijd voor dat er genoeg lage frequentie in zit om te compenseren inderdaad.
Ik heb hier ooit iets gepost en toen heeft iemand dit aangepast, volgens mij The Qube en daarna vond ik de kick geniaal.
Ik weet alleen nog steeds niet hoe hij dit heeft gedaan.

De rest word nog aangepast, het is inderdaad nog een probeersel. Moet nog een hoop aan gebeurd, gelukkig heb ik nog een tijdje. :)

Ik zal proberen wat aanpassingen te maken, en dan laat ik hem wel weer horen. Ik zal dat stukje dat The Qube heeft ge-edit eens uploaden, als ik hem kan vinden. (Het gaat hier vooral om de kick, de rest zou ook nog wel een edit kunnen gebruiken) Maar iemand een idee hoe ik een kick zo krachtig krijg als die?

Groeten
 

Attachments

  • RVH New Dark Kick.mp3
    615,4 KB · Bekeken: 39
Ik heb inderdaad het probleem dat ik de bass niet krachtig genoeg krijg, dus daarom zorg ik er altijd voor dat er genoeg lage frequentie in zit om te compenseren inderdaad.
Ik heb hier ooit iets gepost en toen heeft iemand dit aangepast, volgens mij The Qube en daarna vond ik de kick geniaal.
Ik weet alleen nog steeds niet hoe hij dit heeft gedaan.

De rest word nog aangepast, het is inderdaad nog een probeersel. Moet nog een hoop aan gebeurd, gelukkig heb ik nog een tijdje. :)

Ik zal proberen wat aanpassingen te maken, en dan laat ik hem wel weer horen. Ik zal dat stukje dat The Qube heeft ge-edit eens uploaden, als ik hem kan vinden. (Het gaat hier vooral om de kick, de rest zou ook nog wel een edit kunnen gebruiken) Maar iemand een idee hoe ik een kick zo krachtig krijg als die?

Groeten


Er is geen vaste formule voor krachtige kicks, de basis elementen moeten al goed zijn, dan is het een kwestie van de juiste keten fx toepassen, distortion, saturation en EQ.

Ik heb weleens projecten gehad met 5 plugins op de bass alleen al.
 
Even een snelle voorbeeld, is niet perfect..

Ik heb een kick en bass gemaakt en een milde sidechain op de bass gezet, zodat ie 'vloeit'.
In dit geval heb ik eigen gemaakte presets gebruikt, de truuk is om goede elementen te maken en niet teveel bass op de EQ.
Kracht komt vaak uit disstortion plugins.
 

Attachments

  • TEST.mp3
    113,1 KB · Bekeken: 42
Back
Top