Varierende Hardstyle Bassdrum

ben vandaag bezig geweest met een nummer op Cubase, tell me :):okdan:
 

Attachments

  • Kanuzo - Exterminate.mp3
    787,9 KB · Bekeken: 60
intro is veel te lang en bestaat alleen uit een Snare en een kick ? :P

Uit een snare, kick en synth. Misschien straks nog een effectje erdoor, maar niet teveel. Niet echt mijn ding. Ik vind 't mooi als zowel de kick als de synth eruit springen.

Anyways , de synth staat veel te zacht , probeer is meer rellease in je kick te brouwen en tweaken:okdan:

Ben ik met je eens. Hmm, ik vind de kick wel goed gelukt, daar ga ik niet verder aan tweaken denk ik zo.

Ik vind de intro overigens niet te lang voor een full versie. Intro duurt 1:17 :P
 
@ Purno : Je intro is veel te saai. Continu 4/4 snares en kicks....Mag véééééél maar ook echt véééél voller! ;) En melo/synth vind ik stiekem maar niks. :D
Kick klinkt wel lekker!

@ Kanuzo : Klinkt goed en lekker vol! Alleen vind ik dat je kick wat kracht/punch ontbreekt maar voor de rest niets aan te merke. ;)
 
@ Purno : Je intro is veel te saai. Continu 4/4 snares en kicks....Mag véééééél maar ook echt véééél voller! ;) En melo/synth vind ik stiekem maar niks. :D
Kick klinkt wel lekker!

@ Kanuzo : Klinkt goed en lekker vol! Alleen vind ik dat je kick wat kracht/punch ontbreekt maar voor de rest niets aan te merke. ;)

Okay, ik zal eens kijken of ik 't wat voller kan maken. Melo & Synth zijn intro melo en synth, ik vind 't vet als na de break opeens de synth lekker vol is en waarop je gaat spacen...

Ik zal kijken wat ik ermee kan :) Dit was m'n eerste intro probeersel ever :P
 
Wat vinden jullie dan van deze intro?
Ik heb nieuwe kicks gemaakt, je hoort in deze intro verschillende kicks, wat vinden julile ervan?

Voor 't eerst dat ik aan een screech heb gewerkt :P Ga ik de goede kant op?!

[EDIT]

Meer bass aan de kick toegevoegd zodat 'ie lekker dreunt.

Nu ook de intro met nieuwe kick geupload.
 

Attachments

  • intro_01.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 65
  • intro_01+edit.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 62
Laatst gewijzigd:
Aangezien dit het kick topic is en ik in een kick bui vandaag ben, hier nog een kick van mijn hand. Misschien binnenkort toch maar eens experimenteren met een andere punch. Alhoewel de punch wel een kenmerk van mijn kick is...

Speciaal voor kanuzo iets meer release :)

[EDIT]

Waar is deniax trouwens gebleven? Ik was wel fan van zijn snippets...
 

Attachments

  • intro_01_newkick+edit_morebass.mp3
    1,5 MB · Bekeken: 54
Laatst gewijzigd:
Ik vindt het nog erg droog klinken, wel tof dat er "dubbele" wobble inzit.
Maar het heeft toch nog echt wat werk nodig, zowel je kick/bass als je screech.
 
Aangezien dit het kick topic is en ik in een kick bui vandaag ben, hier nog een kick van mijn hand. Misschien binnenkort toch maar eens experimenteren met een andere punch. Alhoewel de punch wel een kenmerk van mijn kick is...

Speciaal voor kanuzo iets meer release :)

[EDIT]

Waar is deniax trouwens gebleven? Ik was wel fan van zijn snippets...

Is je kick een sample? Klinkt als de hardkick10 sample. De kick zou ik highpass filteren vanaf zo'n 90hz 12dB/okt, zo maak je meer ruimte voor je bass.
 
Bedankt voor de reacties! Ik vond vanguard dus ook al erg lief klinken en kan niet die hs lead krijgen. Nu heb ik ook nog geen goeie effecten vst, vind het moeilijk om te kiezen tussen verschillende vst's en wil ook geen geld weggooien dus als iemand goeie suggesties heeft? Ik weet dat torrents ed hier uit den boze zijn maar het is wel een oplossing om uit te proberen of het de synth is die je zoekt. Als hij me bevalt koop ik hem sowieso, dat doe ik ook met cd's en dvd's. Sylenth1 heb ik de demo van en die bevalt wel dus die ga ik waarschijnlijk binnekort aanschaffen maar is dat niet meteen te hoog gegrepen kwa bediening? Ik wil namelijk geen of zo weinig mogenlijk gebruik maken van presets omdat ik zelf wil leren geluiden te maken. Synth1 ben ik ook al een tijdje aan het uitvogelen en is niet zo ingewikkeld.
Voor het maken van kicks hoor ik veel mensen over microtonic en junglist maar ik heb hier nog geen ervaring mee, welke raden jullie mij aan?
Sorry voor de noob/offtopic vragen maar jullie weten hier meer vanaf dan ik

Ik raad je Microtonic of Drumazon aan om je basiskick mee te maken, Junglist of zijn nieuwere opvolger Hydra is lekker voor de bass, echter probeer ook eens een andere synth voor de bass. Sylenth1 verrast me zeer op bassgebied de laatste tijd! Met vanguard kun je prima HS leads maken, zet alle effecten uit op vanguard en gooi een eq en distortion op de output, scheuren maar 8)
 
Ik vindt het nog erg droog klinken, wel tof dat er "dubbele" wobble inzit.
Maar het heeft toch nog echt wat werk nodig, zowel je kick/bass als je screech.

Okay, ik vind zelf dat het allemaal wat helderheid mist. Het mag wat dynamischer, maar ik heb werkelijkwaar geen idee hoe dit te bereiken.

Dat je vind dat mijn screech werk nodig heeft kan ik snappen, was m'n 1e screech try :)
Maar wat vind je precies mis met mijn kick / bass?
In de 1e vind ik de bass teveel geboost, het is naar mijn mening te goed te horen dat dit dmv eq is geboost.

De 2e vind ik zelf vet klikken en heb ik zelf weinig op aan te merken. Wat ik zelf aan heb te merken: timing en verloop van punch -> bass loopt nog niet helemaal soepel. De kraak vind ik zelf mooi, is hoe ik 't wil hebben klinken. Maar zoals ik aangaf, het mist de dynamiek, het is te dof.

Is je kick een sample? Klinkt als de hardkick10 sample. De kick zou ik highpass filteren vanaf zo'n 90hz 12dB/okt, zo maak je meer ruimte voor je bass.

Okay, met je tip kan ik wel wat, thanks. Met kick bedoel je denk ik de body? Mijn kicks bestaan namelijk uit een punch, bass, body (de kraak) en soms (in dit geval wel) uit een bass die ik afsnijd zodat de frequenties de body en bass aanvullen.
En nee, samples gebruik ik niet, ook niet in deze kick.

Iemand enig idee hoe ik 't minder dof kan krijgen?
 
Iemand enig idee hoe ik 't minder dof kan krijgen?

EQ ? De mid/high wat boosten (Niet te veel offcourse:D) moet wel wat meer ''helderheid'' in je sound brengen.;)
Weet niet of je compressie gebruikt maar als je overdrijft gaat er wel veel dynamiek verloren.:)
 
Wat ik apart vindt is dat je alles tot in detail aanwijst wat er aan mankeert maar het niet weet aan te passen.
Minder dof is uiteraard een kwestie van eq.
 
Waar is deniax trouwens gebleven? Ik was wel fan van zijn snippets...

Hehe ik ben er nog gewoon hoor. Nieuw huis gekocht en bezig met nieuwe studio en setup dus vandaar nog even stil. In 2010 knal ik weer mee better than ever :okdan:
 
EQ ? De mid/high wat boosten (Niet te veel offcourse:D) moet wel wat meer ''helderheid'' in je sound brengen.;)
Weet niet of je compressie gebruikt maar als je overdrijft gaat er wel veel dynamiek verloren.:)

Of je cut je lage frequenties een klein beetje met een low-shelf filter. En als je bijvoorbeeld je kick een eq boost geeft op 5khz met een smalle q, zal ie wat beter te horen zijn.
 
Back
Top